Het avontuur van een klein dapper spanjaardje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Het avontuur van een klein dapper spanjaardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:04

Sinds 26 augustus is Bobby thuis, en dit kleine dappere ventje verdient inmiddels wel zijn eigen ITP dacht ik zo :)

Ik was al in het bezit van een klein mannetje, welke uit het asiel komt. Toen ik besloot een hondje erbij te nemen wist ik dan ook meteen dat dat weer een asielhondje moest worden. Via bokt (grappig haha) kwam ik terecht bij een stichting die spaanse hondjes opvangt en herplaatst.Ik ben eens op de site gaan kijken en daar kwam ik Bobby tegen.
Ik zal ik niet zijn als juist dit hondje mij het meeste aansprak. Een 3 jarig hondje welke ook al 3 jaar in het asiel zat. Nooit in een huis gewoond, nooit een mandje gehad. met andere woorden gewoon een ontzettend valse start. Dit was het hondje die ik een thuis wilde geven.
Na uitgebreid contact met de stichting, goed overleg en een huisbezoek kreeg ik een maand later het verlossende woord. Ik mocht Bobby adopteren! *\o/*
Op 26 augustus is hij naar nederland gevlogen en midden in de nacht heb ik hem opgehaald van schiphol.

De eerste week dat ik thuis was. Ik was heeeeeeeeeel bang. Durfde helemaal niet te bewegen!! Ik wist niet wat ik ermee aan moest en mijn nieuwe vrouwtje vond het ook echt heel erg om mij zo te zien. Ze heeft een echt honden bedje voor mij neergezet. Dat beviel me wel beter dan de keukenvloer, want na een dag op de koude vloer ben ik er toch maar in gaan liggen.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe huisgenoot Bailey, de kleine terror chihuahua die eigenlijk soms helemaal niet zo lief is als hij eruit ziet, nam onmiddelijk de rol van lieve geduldige kleine grote broer op zich. Hij sleurde me er letterlijk doorheen. Liet me zien dat de wereld helemaal nog niet zo slecht is en nam me in bescherming en op sleeptouw. Vrouwtje is nog nooit zó trots op dat kleine mannetje geweest. Mede dankzij hem kreeg ik beetje bij beetje wat vertouwen en durfde me wat te ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo heeft het vrouwtje me heel lang met rust gelaten. Aanraken mocht eigenlijk niet, dan was ik direct helemaal in de stress. Vond ik echt niet leuk. Op me af lopen was ook eng, dan vloog ik tegen de muren omhoog, want ik wist echt niet wat ze nou wilde. Ze heeft zich heel afwachtend opgesteld en het heeft echt even geduurd maar langzaam maar zeker kwam ik dan toch echt een beetje los!

Het leven van luxe huishond begint me toch wel in de smaak te vallen :')
Afbeelding

En ik weet inmiddels ook precies hoe ik aandacht moet krijgen O:)
Afbeelding

Ik hou van kluifjes :+
Afbeelding

Inmiddels ben ik dus echt best stoer. En heb ik het - ondanks dat ik echt nog wel een beetje bang ben - best naar mijn zin in het koude kikkerlandje!

Even in overleg.. Wat gaan we eens uitvreten :):)
Afbeelding

Buiten spelen is best leuk :j
Afbeelding

En als je dan eenmaal ingeburgerd bent en helemaal een echte luxe huishond bent, dan moet er ineens geluisterd worden -O- Krijg je allemaal ''regeltjes'' en ''opvoeding''. :list: Vreemd vind ik dat. Maargoed ik doe maar netjes mee want ik ben ten slotte echt heel erg lief.

Dit noemen ze ''netjes naast.'' Ik kan dat heel goed kijk maar. Eitje
Afbeelding

En van vrouwtje moeten we altijd netjes wachten bij de stoep. Ik wou namelijk als een kip zonder kop de straat over rennen, en dat mag niet. pfu. Nouja dit heb ik ook al onder de knie hoor..
Afbeelding

En omdat er ooooveral mooie en leuke plekjes zijn waar ik mee naar toe mag, maar dat volgens vrouwtje niet op loop afstand is (ze is gewoon lui hoor, volgens mij) moet ik nu ook van haar oefenen om in dat grote ding te zitten. Die beweegt en maakt geluid en als ik er weer uit mag zijn we ineens ergens anders! Nou omdat het dan altijd zo leuk is vind ik dat ook al niet zo eng meer. Ik weet nog wel toen ze mij op kwamen halen, toen moest ik ook al in dat ding. Vond het echt niet leuk
Afbeelding

Maar inmiddels zie ik de pret er wel een beetje van in!
Afbeelding

Ooit, op een dag ren ik onbezorgd en blij rond, ik geniet op mijn manier van mijn nieuwe leven, en vind het voorlopig helemaal best zo op mijn bankje!
Afbeelding

Tot de volgende keer maar weer! :wave:

Oryani

Re: Het avontuur van een klein dapper spanjaardje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:07

Prachtig! Echt respect om dit te doen!

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:24

Je ziet hem helemaal opleven in deze korte periode! Veel respect voor jou!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:24

Dankje wendy en lientjuhh! :) het is een hele kluif maar de momentjes dat hij steeds meer happy word zijn het dubbel en dwars waard! +:)+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:31

Wat een onwijs leuk hondje!!
Wat een luxe voor dit diertje na wat hij gewend was!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:39

colunder schreef:
Wat een onwijs leuk hondje!!
Wat een luxe voor dit diertje na wat hij gewend was!

Ja toen hij eenmaal doorhad dat hij op de bank mocht is hij er ook nooit weer afgekomen :P

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:57

Wat super leuk om te zien dat hij het zo goed doet! :D

Ik heb hem tijdens mijn stage bij deze stichting mogen leren kennen, hij zat op de sectie waar ik altijd werkte :)
In die periode was het een heel onderdanig hondje die je met zijn grote bruine bambi ogen aanstaarde als je de kennel in kwam, onzeker afwachtend wat je zou komen doen.
Maar naarmate ik langer stage liep leerde hij me een beetje kennen, en wist hij dat het goed was en dat ik hem geen kwaad kwam doen.

Toen ik het vorige topic van TS tegenkwam dat ze een asielhondje zocht, maar zelf best wel een moeilijk hondje had heb ik haar een gelijk een pb'tje gestuurd met een aantal hondjes uit Spanje die in mijn ogen wel eens zouden kunnen matchen met die kleine terror chihuahua, waaronder Bobby.
TS stuurde mij vrij snel een pb'tje terug dat ze helemaal weg van hem was en contact zou opnemen met de stichting.

Zodoende is het balletje gaan rollen en ik ben echt héél erg blij om hem zo te zien opbloeien bij jou, dit heeft hij echt zó hard verdiend!
Ben stiekem ook wel een klein beetje trots hihi, ik kon i.v.m. weinig thuis zijn en financiële situatie zelf geen hondje meenemen, maar via deze weg heb ik toch 1 van "mijn" draakjes een gouden mandje kunnen bezorgen <3

Gaat zeker weten helemaal goed komen met hem met al jullie goede zorgen, chapeau! +:)+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:25

Haha. Dat aankijken met die grote bambi ogen kan hij heeel goed ja. Vooral als hij iets niet zo'n geslaagd idee vindt. Dan staart hij je echt aan met grote ogen van "ik blijf hier!"

Waar bokt toch al niet goed voor is! Had niet gedacht zo snel een hondje te vinden die bij Bailey zou matchen, maar die 2 zijn echt jut en jul. Echt heel grappig. Bobby durft dankzij Bailey veel meer. Soms kruipt hij echt in hem, en die kleine vind het allemaal prima :D

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:47

Ah wat een lieve hond! Mijn hond komt ook uit Spanje :) Echt apart maar in dat koppie op foto 7 herken ik mijn hond een beetje :) Van welke organisatie hebben jullie hem?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:28

AnimalFriend schreef:
Ah wat een lieve hond! Mijn hond komt ook uit Spanje :) Echt apart maar in dat koppie op foto 7 herken ik mijn hond een beetje :) Van welke organisatie hebben jullie hem?

Leuk dat je ook een spaans hondje hebt! Bobby komt van de stichting ACE (animal care espana)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:01

Wat een mooi topic! Het hondje zal je zo dankbaar zijn. :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 09:23

Dankje Dani! :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:05

Wat fijn dat het al zo goed gaat. Heerlijk om hem zo op de bank te zien liggen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:51

wat een pracht verhaal, top van je dat je deze stakker een nieuwe kans hebt gegeven!

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:35

Wat super om te lezen!
En ook leuke foto's, fantastisch wat je al in zo'n korte tijd hebt bereikt.
Ik heb zelf ook sinds 5 september een hond van ACE geadopteerd.
Mooi om zo'n hond te zien openbloeien.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:46

Wat leuk!! Hier ook een spanjaardje. Gelukkig was deze tegen ons wel heel ontspannen, maar wanneer er een vreemde kwam was het drama. Hier heeft de hond van mijn nichtje hem er doorheen gekregen, tesamen met de puppy cursus.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:07

Wat een mooi verhaal!

Ps wat voor merk hondentuigje hebben ze om? :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 08:49

Bedankt voor de leuke reacties! :)
het blauwe tuigje is gewoon van de ranzijn, simpel nylon tuigje, en het rode tuigje zat bij bobby :+