Kat poept op de stoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Kat poept op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:46

We zitten inmiddels met de handen in het haar. Een nog onbekende kat poept bij ons beneden bij de berging op de stoep. Niet alleen bij ons, maar ook bij de berging deur van de buren (zit een soort scheidingswandje tussen) en ik hoorde net ook van de buurman een portiek verder op dat daar ook al gepoept was. We dachten eerst het wellicht het hondje van verderop het was (het zijn geen grote drollen en er loopt hier wel eens een chihuahua rond), maar nu er al 4 dagen meerdere (natte/dunne) drollen per dag liggen moet het wel een van de katten zijn die buiten rondlopen.

Gister hebben we alles schoongemaakt met water en daarna met schoonmaak azijn, maar toen ik vanmorgen mijn fiets uit de berging ging pakken, lagen er al weer 3 verse drollen op me te wachten (lekker joh als je net ontbeten hebt :') )

Ik ben het inmiddels wel een beetje zat en met mij mijn buren en omdat de berging uit zicht ligt zien we dus ook niet welke kat het geweest moet zijn (en er lopen hier wel een stuk of 15 rond :+ )

Nu dus mijn vraag, heeft iemand nog een tip om er vanaf te komen? azijn heeft dus geen effect, en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om dure troep te moeten kopen voor een ander zijn rotzooi....

Leandra

Re: Kat poept op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:55

Bij de action is kattenschrik te koop. Is een klei korrel met een sterke knoflookgeur er aan. Bij ons in de tuin werkt dat super! En het is niet duur. Wel de zakjes na gebruik goed afsluiten anders ruikt alles naar knoflook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:57

Eleionomae schreef:
We zitten inmiddels met de handen in het haar. Een nog onbekende kat poept bij ons beneden bij de berging op de stoep. Niet alleen bij ons, maar ook bij de berging deur van de buren (zit een soort scheidingswandje tussen) en ik hoorde net ook van de buurman een portiek verder op dat daar ook al gepoept was. We dachten eerst het wellicht het hondje van verderop het was (het zijn geen grote drollen en er loopt hier wel eens een chihuahua rond), maar nu er al 4 dagen meerdere (natte/dunne) drollen per dag liggen moet het wel een van de katten zijn die buiten rondlopen.

Gister hebben we alles schoongemaakt met water en daarna met schoonmaak azijn, maar toen ik vanmorgen mijn fiets uit de berging ging pakken, lagen er al weer 3 verse drollen op me te wachten (lekker joh als je net ontbeten hebt :') )

Ik ben het inmiddels wel een beetje zat en met mij mijn buren en omdat de berging uit zicht ligt zien we dus ook niet welke kat het geweest moet zijn (en er lopen hier wel een stuk of 15 rond :+ )

Nu dus mijn vraag, heeft iemand nog een tip om er vanaf te komen? azijn heeft dus geen effect, en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om dure troep te moeten kopen voor een ander zijn rotzooi....

drie drollen in een nacht is niet van 1 kat, zelfs niet als ze een beetje aan dunne zijn..

ik zou goede bleek geur achterlaten en flink peper strooien op die plek.. wedden dat ze daar niet meer willen zitten?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:58

Katten houden juist van een chloor lucht. Geen bleek gebruiken dus.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:00

@leandra - ze zegt ook azijn, geen chloor..

waarom zou het niet van een hond zijn, omdat er meerdere drollen liggen ?
een kat poept in het zand/aarde, niet op steen.
zou het juist bij een hond (je) zoeken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:02

bleek was idd ook niet mijn idee, mijn kat is bv dol op bleek :j (die komt overigens niet buiten dus mijn eigen kat is het gelukkig niet :P )

3 drollen vond ik ook heel veel idd, maar wat kan het anders zijn? We hebben hier maar 3 honden in de straat en ik ken van 2 van de 3 de eigenaren goed, die zijn het niet, daarbij zijn die honden te groot voor die drollen zeg maar :')

Kattenschrik van action kan ik nog wel even halen straks dan :j das iig niet zo duur, en peper heb ik ook nog wel in huis.

Ik vind het sowieso maar vaag, er is nooit in het portiek gepoept. Er wordt wel eens gepiest door katten, maar met een spuit schoonmaak azijn ben je er dan weer een hele poos vanaf.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:05

peper wil ook wel helpen

en weet toch ook iemand die meermaals een kat uit de buurt betrapt heeft bij het poepen op de gazon

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:06

ElenaMM77 had het over bleek. Daar reageerde ik op.
Azijn vinden ze inderdaad niet lekker.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:07

Maar waarom zou het geen hond kunnen zijn? Zat mensen die hun hond heel laat nog uitlaten, of juist heel vroeg. En die hoeven niet per se bij je om de hoek te wonen.
De gemiddelde kat poept niet zomaar op straat, die zoekt een beschut plekje waar hij kan graven. Laat staan dat het er ineens een hele hoop zijn die ineens op straat gaan poepen. Zoveel produceert 1 kat niet.

Wbt. schoonmaken, idd geen bleek, daar zijn ze gek op.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:12

We zien hier bijna nooit honden, we wonen in een hofje en daar lopen verder niet heel veel buitenstaanders door heen. En een hond poept toch ook niet 2 a 3x op een plek lijkt mij. Mijn aanname is dus een kat omdat daar gewoon veel meer van rondlopen dan honden hier. Daarnaast lijkt het me ook stug dat de eigenaar van een hond hem los bij ons door het hofje zou laten lopen en dat die in 2 portieken poept achter elkaar...

maar goed of het nou een hond of een kat is, vervelend is het wel en ik wil er vanaf.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:42

Toevallig een boel struiken en wat natuurlijke beschutting in de omgeving? Want dan kan het ook heel goed van een egel zijn. Die drolletjes lijken heel goed op die van een kat. En die jagen graag op slakjes/naaktslakken die gemakkelijk te grijpen zijn als ze over stenen glibberen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 12:57

Ja wel veel struiken, maar zou een egel zovaak in 1 nacht op dezelfde plek poepen? En ruikt dat ook zo sterk?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:58

Denk ook niet dat het een kat is, die poept nog liever niet dan ergens waar hij/zij niet kan graven

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:00

Nee het leek mij ook sterk hoor in eerste instantie, maar ik zou niet weten welke hond het moet zijn want er zijn hier nauwelijks honden in de buurt en wij wonen redelijk afgesloten.. maargoed stel het is een hond, wat doe je er dan aan?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:03

Strooizout op de stoep strooien, dan blijven de katten ook weg, is denk ik de goedkoopste oplossing, succes ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:04

Katten houden echt niet van koffiedrap ( gratis dus) maar denk niet dat het katten zijn

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:05

strooizout ja? Dan ga ik straks es ff zoeken of ik dat nog heb liggen, of anders mn ouders vanavond maar even vragen of zij nog wat hebben liggen

koffie drink ik niet, dus dat heb ik ook niet in huis :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:57

Ja werkt echt, kun je ook rondom je tuin strooien als je geen katten in de tuin wilt ghehe! ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:02

Ik heb geen tuin maar ik ga t zeker uit proberen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:04

Wasverzachter puur helpt ook nog wel eens, daarna wel afspoelen met water.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:32

Schil van een citroen raspen en dat rondstrooien op de betreffende plek wil ook nog wel eens helpen maar dit zul je wel vaker moeten doen aangezien de geur niet dagen lang blijft hangen...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:37

Pff ja wij hebben echt precies hetzelfde.
Elke dag poept er een ()@#*()@*#)(!@ kat recht voor onze voordeur.
Eerst deden ze het in de voortuin van de overburen, maar die hebben nu zo'n ding die heel hoog piept... Dus doen ze het bij ons voor de deur.
Heel erg fijn, ik ga namelijk 's ochtends om half 7 de deur uit en het is nu al meerdere malen gebeurd dat ik erin ben gaan staan. Ze doen het namelijk nooit precies op dezelfde plaats.

Hier is het zeker wel een kat, m'n moeder heeft het een keer zien gebeuren maar we weten niet van wie de kat is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:03

Jij dus wel een kat! Dan sluit ik het hier toch ook niet helemaal uit. Mn ouders hebben nog zout, dus dat ga ik eerst even proberen vanavond :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:05

ik zei toch ook al dat bij een vriendin er een kat op het gazon en het paadje kwam poepen en ze heeft het meermaals zien gebeuren. Als ze peper strooide was er niks te zien en na een regenbui opnieuw

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:10

Petitparis, in jou post staat poepen op het gazon, niet op het pad, maargoed vervelend is het wel!