honden plassen steeds binnen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

honden plassen steeds binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:25

Sinds een paar maanden woon ik samen met mijn vriend. En natuurlijk zijn mijn shih tzu's meegegaan. Ze zijn gewend alleen thuis te zijn want dat zaten ze bij mijn ouders ook veel. Ze waren goed zindelijk dus deden nooit wat binnen. Nu ik op mezelf woon vind ik elke ochtend of als ik thuis kom van werk plas en meestal ook poep terwijl ik savonds altijd oplet of ze wel plassen en poepen hebben ze dit gedaan ga ik naar binnen dit geld ook voor de ochtenden... maar waarom doen ze het dan nog steeds binnen en hoe kan ik dit verhelpen. Ik vind het gewoon niet meer leuk en wil graag een oplossing.

Dani

Re: honden plassen steeds binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:34

Waarom ze het doen maakt niet echt uit, waarschijnlijk gewoon stress van de verhuizing. Gewoon weer even als pup zindelijkheidstraining gaan doen, dus heel vaak naar buiten, ook 's nachts, niet boos worden, en belonen als ze buiten plassen of poepen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:49

Wat voer je ze? Van sommig voer poepen en plassen ze veel meer dan van ander voer. Hoewel het in zijn geheel een trainingsissue is, kan passend voer wel het vergemakkelijken.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:22

Hoe lang hebben de honden de tijd gehad om aan het huis en nieuwe omgeving te wennen? Het is natuurlijk niet alleen een nieuw huis, maar ook nog eens het gemis van andere gezinsleden, nieuwe personen die in het huis wonen en een nieuwe omgeving. Mijn hond vond dat ook best lastig dus ik heb haar echt de tijd gegeven om goed te wennen. Ze was de eerste weken nooit alleen thuis (meestal kwam ze dan ook maar een weekend mee om te wennen en dit breidde ik steeds verder uit) en ik liet haar wat vaker uit dan normaal.
Het zou heel goed kunnen dat je hondjes de verhuizing moeilijk trekken. Geef ze daar niet de schuld van, ze kunnen daar niets aan doen. Ik zou opnieuw beginnen met de zindelijkheidstraining, dus echt alsof ze weer een pupje zijn.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:25

Jaa dat ga ik doen! Begin weer opnieuw met de zindelijkheid