Schapendrijven met zilver 10 weken oud! en zijn grote zus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Schapendrijven met zilver 10 weken oud! en zijn grote zus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:14

Gister hadden we van de beauceronclub uit een workshop schapendrijven in aalten. Met bisou (anderhalf) train ik sinds maart dit jaar bij de schapen maar vond het wel een mooie oefening om eens bij vreemde schapen te werken maar ook dat deed ze goed, ze kreeg zelfs een lief applaus :D
Maar uiteraard had ik ook de ster van de dag mee, mijn eigen gefokte reutje zilver, hij mocht even kijken bij de schapen en heeft er netjes rond om gelopen. hij was nog niet overtuigend genoeg want een van de schapen gaf hem een kopstoot haha arm ventje! maar goed daarna weer een paar mooie rondjes er omheen en hij was helemaal blij :)

zilvertje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lief ventje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zilver is echt een bijzonder makkelijk hondje, maakt zich nergens druk om (net als pa en ma) neem hem voor het eerst naar zo iets mee en heb hem heel de dag niet gehoord/opgemerkt, blaffende honden maken hem niet uit, gaat gewoon rustig ergens zitten/slapen en laat alles zo relaxed over zich heen komen <3

bisoutje
Afbeelding
Afbeelding
door lopen jullie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanned

Re: Schapendrijven met zilver 10 weken oud! en zijn grote zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:21

Oh wat leuk! Wat is Zilver een schatje <3
Ik vind Beaucerons zulke leuke honden, later als ik groot ben zou ik er heel graag een willen hebben.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:51

Leuk om te zien zeg! Wij doen ook schapendrijven met onze borders maar dit werkt vast geel anders :-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:21

Goeie keuze sanned :p Hihi :)
Ja Nicky dit is zeker anders, beaucerons zijn hoedende honden, gefokt om met grote kuddes langs de weg te lopen en daar dus de grens te lopen zodat ze niet de straat op gaan. Lange afstanden afleggen.
Een border drijft ze naar je toe een Beauce houd ze bij je .. Even snel in t kort haha
Als het goed is ga ik volgend jaar met trials beginnen :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:21

Oké ja dat hebben wij dit jaar tijdens een demo gezien met uhm dacht Hollandse herders? Gaaf die trails waar worden die gehouden en waardoor wordt dat georganiseerd?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:54

ja klopt Hollanders zijn er ook veel die werken. in nederland kan je nog geen officiële trials lopen helaas daarvoor moet je naar het buitenland, maar een lichtpuntje ;) ik zit in de werkgroep kuddehonden van de raad van beheer en we zijn nu bezig met alle regelementen, alles op touw zetten om officieel trials te organiseren voor borders/kelpies (collecting style) en alle andere herdershonden (uitgezonderd de echte bewakers zoals bijv. de owcharka s enz.. ) traditional style. vanaf volgend jaar kunnen we in nederland de Herding Working Test doen en van daar uit trials lopen :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:35

Oké gaaf hoor! Zodra het in Nederland is gaan we zeker een keer kijken!
Succes met het organiseren en regelen :-)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:56

mooi hoor, knap, ik wist niet dat dit soort honden dit ook konden!