Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mies_dummy schreef:Het is echt reu gebonden.
maar ik zou het sowieso niet doen, weet niet of de honden getest zijn maar met de nieuwe wetgeving zou ik niet zomaar een gelegenheids nestje nemen.
), teef verleidt reu, reu springt, koppelt en blijft vervolgens nog een poosje vast zitten. Meestal stappen ze dan zelf wel af, zeg maar. Vaak wordt de reu dan omgedraaid (tilt een pootje over de kont van de teef heen) zodat ze kont-aan-kont staan maar ik zie de laatste tijd steeds meer dat mensen ze gewoon naast en half op elkaar laten staan. Ik vind kont-aan-kont ook vrij ongemakkelijk (die piemel moet echt een belachelijke bocht maken) maar denk dat je even per situatie moet kijken of je ze wilt laten omdraaien of niet. Hoe gemakkelijk staan de honden erbij enzo. Op een gegeven moment laten ze los en gaan ze elks hun eigen weegs
Sommige honden staan binnen een kwartier weer vast en sommige honden hebben zoiets van laat maar even, ben kapót
anneliesdj schreef:Sommige reuen blijven zo makkelijk ondanks dat ze nooit dekken, sommige reuen zijn al vervelend terwijl ze nooit gedekt hebben. Maar eerlijk; vrijwel alle reuen gaan vlaggen en reageren anders op teefjes nadat ze gedekt hebben en veel reuen kunnen daarna niet meer gewoon bij een teefje in de buurt zijn, ookal is ze niet loops.
Ik ga met de rest mee, voor een incidenteel pretnestje, zou ik zeker het risico niet willen lopen want als hij wel veranderd draai je dat niet meer terug.
MyWishMax schreef:anneliesdj schreef:Sommige reuen blijven zo makkelijk ondanks dat ze nooit dekken, sommige reuen zijn al vervelend terwijl ze nooit gedekt hebben. Maar eerlijk; vrijwel alle reuen gaan vlaggen en reageren anders op teefjes nadat ze gedekt hebben en veel reuen kunnen daarna niet meer gewoon bij een teefje in de buurt zijn, ookal is ze niet loops.
Ik ga met de rest mee, voor een incidenteel pretnestje, zou ik zeker het risico niet willen lopen want als hij wel veranderd draai je dat niet meer terug.
Ik herken dat toch niet echt in mijn omgeving, juist veel reuen die teven alleen nog maar boeiend vinden op hoogtij dagen. Markeren deden ze al. Een enkeling die erger reuengedrag heeft gekregen. Toch zou ik het risico liever niet lopen inderdaad voor een gelegenheidsnestje.
bridgetF schreef:Gezien de reacties, denk ik dat ik een goed beeld heb van wat ik kan verwachten.
Of te wel....hij mag zijn klokkenspel houden, maar niet gebruiken.
Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Diablo schreef:Dat herken ik ook niet, eigenlijk. Wij hebben een roedel met meerdere teven, maar de reuen lopen er probleemloos tussen, ook degene die gedekt heeft. Als de dames niet loops zijn, toont hij geen speciale interesse, dan zijn het 'gewoon' leden van de roedel, meer niet.