Hond gevonden, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond gevonden, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:57

Nou, gisterenavond kwamen we terug van een avondje bios en toen we bijna thuis waren liep er een hond recht op onze auto af. Auto aan de kant, hond van de weg geplukt en rondgekeken voor een loslopende baas. Zonder resultaat. Geen licht meer aan bij de huizen (het was ook wel redelijk laat ;) ) dus hond de auto in en naar huis.

Meteen amivedi formulier ingevuld, ze staat op de site.
Vandaag bij de DA geweest voor uitlezen chip: ze staat geregistreerd bij de Raad van Beheer, helaas alleen tijdens kantooruren bereikbaar.
We zouden haar nu naar het asiel kunnen brengen maar eigenlijk voel ik daar niet zoveel voor, ook gezien het feit dat we haar in onze eigen wijk gevonden hebben. En daarbij weet ik dat als ze daar niet opgehaald wordt wat haar lot wordt.

Het is een vermoedelijke middenslag schnauzer, peper en zout kleur. Teefje van respectabele leeftijd, flink staar en wat pijnlijke voorpootjes. Ze heeft een kale plek op haar achterste. Bij vondst had ze een bruine leren halsband om, helaas zonder adresgegevens. Haar vacht is in zeer slechte conditie, wel was ze nog redelijk in model getrimt.
Gevonden in Tilburg.

We hebben haar net wat gewassen want ze stonk ontzettend naar urine. Mager is ze niet. Ze heeft wat bulten her en der, lijkt uitgezakt bindweefsel te zijn, vooral rond haar hals (iets van een vroegere te strakke halsband?).
Ze is zindelijk maar bij vrolijkheid licht incontinent. Reageert niet op katten en is vriendelijk van karakter.

We zijn al erg voorzichtig met haar voeren gezien we niet weten wat ze de afgelopen dagen heeft gehad dus dat bouwen we rustig op.
Vanochtend heeft ze wat gedroogd brood gehad en gaan straks rustig aan beginnen met wat droge brokken.

Wie heeft er nog tips over hoe en wat verder?

Ze blijft het weekend iig hier, laten we haar ook uit hier in de wijk en wellicht herkent iemand haar dan. Maandag gaan we meteen bellen met Raad van Beheer maar het begint er voor ons steeds meer op te lijken dat ze gewoon gedumpt is. Mocht er nou niemand reageren vraag ik mij af wat we er mee gaan doen... Asiel zie ik echt niet zitten want dan kunnen we haar net zo goed meteen een spuitje geven.
Iemand nog tips en ideeën?

Even 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Hond gevonden, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:01

Sowieso melden bij het asiel dat ze gevonden is, als de eigenaar naar het asiel gebeld heeft dan kunnen ze de gegevens doorgeven.
Waarom denk je dat ze gedumpt is? Het kan ook gewoon een oudere hond zijn die er niet meer top uit ziet.
Je kan het ook melden bij de Dierenambulance.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:03

Asiel stond al op het lijstje om te bellen inderdaad! Dierenambulance ga ik zo ook nog even achteraan.

We zijn inmiddels al 3 keer met haar door de wijk gelopen en bij meerdere mensen aangebeld, niemand die haar kent.

Ze lijkt me niet in goed genoege staat om echt km's afgelegd te hebben. Ze is echt redelijk mank en loopt liever niet dan wel.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:05

Dierenambulance inderdaad, ik heb de afgelopen tijd 3 honden gevonden en allemaal naar de dierenambulance gebracht. Die mensen zeiden dat ze eerst chipnummer checken om zo de eigenaar te achterhalen en als niemand reageert binnen 2 weken wordt er een nieuw baasje voor gevonden. :)

Succes en goed gehandeld! Heb al veel vaker gezien dat mensen er gewoon voorbij rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:07

Ja, zo voor ons ook 2 auto's. Ik kan dat niet hoor :=

Het liefst zou ik ze nu zelf houden :o maar dat is helaas echt geen optie.

We noemen haar trouwens tijdelijk even Sprokkel (naar de hond uit de Freggels) :')

Ja, chipnr zijn we dus al voor bezig geweest.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:10

ff navragen bij de politie ?

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:11

Ik zou dat ook niet kunnen... ik woon zelf net over de grens in België dus moest ervoor naar Baarle rijden en een paar uur wachten maar het is het allemaal waard!
Haha ik heb ook alle gevonden hondjes tijdelijke namen gegeven :P erg he hoe snel je je eraan gaat hechten :D

Ben benieuwd hoe het afloopt en zal blijven uitkijken of er iemand is die zijn/haar hond mist :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:13

Heb je op http://www.chipnummer.nl gekeken? Misschien dat je daar nog andere gegevens kunt vinden :) Wel super dat je hem hebt opgevangen hoor, hopelijk wordt z'n baasje snel gevonden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:17

Politie en dierenambulance bellen en melden. Ook voor jezelf. Je hebt er rare mensen bij. Ook die de hond buiten de deur zetten en op die manier uitlaten en dan heb je haar zo maar mee genomen. Dus even melding maken.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:18

Inderdaad amivedi of http://www.mijndieriszoek.nl, de plaatselijke dierenasiel of dierenarts, politie en dierenambulance. Ook op facebook zijn verschillende organisaties die helpen met het verenigen van zoek geraakte dieren. Ook zelf een foto delen kan helpen.
Bij amivedi kan je ook posters maken die je misschien kan uitprinten en rondhangen.

Hopelijk is deze hond niet gedumpt en komt ze snel weer in contact met haar baasje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:22

Op Facebook ben ik haar al overal aan het plaatsen :)

Ik ga zo even bellen met het asiel en dierenambulance.

Ik heb ook zitten denken aan een zichzelf uitlatende hond maar dat lijkt me met dier echt stug, ze ziet geen steek voor ogen meer en ze liep paralel aan een 70 weg :=

Ik ga ook even het chipnr uitvoeren al vrees ik dat daar hetzelfde uitkomt als bij de DA!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:22

Als je Facebook hebt, daar even dit verhaal delen dan gaat het al snel rond onder honden liefhebbers en wellicht wordt ze dan herkend.

Oeps, mosterd na de maaltijd dit bericht!
maar als je even een linkje naar je Facebook bericht hier zet dan zal ik hem ook even delen!
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 11-10-14 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:23

Goed dat je haar hebt meegenomen!

Maar ben ik nou zo naief te denken dat ook een oude hond nog best een kans maakt om herplaatst te worden via het asiel? Ik dacht dat oude honden niet meer zomaar een spuitje kregen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:25

inderdaad, heel goed dat jullie deze hond meegenomen hebben.
Maar misschien is er wel zo'n klik dat jullie hem houden :) :)

tiwi1969

Behalve in geval van ernstige ziekte/lijden worden ze niet zomaar ingeslapen. Een stalgenootje van mij heeft onlangs nog een 15 jarig hondje uit het asiel gehaald voor een mooie laatste tijd in haar gezin.

Isaboy

Bij ons zijn de dieren geregistreerd bij de ndg het chip nummer,

Succes met.vinden van het baasje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:28

Ik zie dat echt somber in voor een gevalletje huidaandoening, blind, doof en mankheid die mij doet denken aan artrose.

Ze staat nu lekker brokjes te eten :) Volgens mij had ze honger!

Chipnr levert ook via de site niets op helaas.

Nu even aan het bellen gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:32

Cayenne schreef:
Goed dat je haar hebt meegenomen!

Maar ben ik nou zo naief te denken dat ook een oude hond nog best een kans maakt om herplaatst te worden via het asiel? Ik dacht dat oude honden niet meer zomaar een spuitje kregen?

Dat gebeurd ook niet idd.
Als ze nog een kans maken dan worden ze niet ingeslapen, dat gebeurd alleen als ze echt ziek zijn of afwijkingen hebben waardoor het voor de hond beter is om voor euthanasie te kiezen.
Sowieso houden ze de hond 2 weken 'vast' zodat de eigenaar de tijd heeft om zich te melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:32

_/-\o_ voor jullie handelen, ik heb verder geen tips en kan echt alleen maar zeggen dat ik dit geweldig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:39

Nou, asiel gebeld, een meneer om de hoek mist zijn schnauzer dus zou zomaar kunnen kloppen.
Alleen chipnr komt niet overeen maar kan zijn dat ze dubbel gechipt is.

Deze meneer belt mij zo even en dan komt hij langs.

Hondlief reageert alleen niet op de naam die ze zou hebben dan dus ben benieuwd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:42

Misschien dat de hond echt doof is zoals je dat eerder had aangegeven? Dan kan hij ook niet reageren op de naam.

De reactie van de hond op deze meneer zal wel uitsluitsel geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:44

Dat denk ik ook.

Ze hoort idd niet super meer maar reageert nog wel op klanken. Ik vind het moeilijk in te schatten maar we zullen het gaan zien. Hopelijk belt deze meneer een beetje snel want ik wil d'r eigenlijk al helemaal niet meer kwijt _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:44

Ben benieuwd. Mocht het niet kloppen wil ik best op facebook delen? Ik woon namelijk in Goirle dus vast ook wat mensen die het kunnen delen of die misschien wat meer weten :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:47

Je hebt ook de FB groep "waar is onze Angel", daar worden heel veel gevonden en verloren honden gemeld! Daar aanmelden en het melden?
Goed dat je haar mee hebt genomen :j

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:48

spannend, hopelijk is de man de eigenaar en kunnen jullie beide weer blij maken met elkaars gezelschap.

ik volg nog even mee naar het verloop van dit verhaal.