Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), zodra hij naar de bak gaat steek ik snel die pollepel onder z'n gat en ik heb direct verse urine om te checken
Ik vind het een stuk makkelijker dan het gedoe met die korreltjes.
. Royal Canin is een duur merk inderdaad, je kunt het dieetvoer van Trovet proberen, die zijn goedkoper (maar wel dieetvoer, dus niet zo goedkoop als je misschien uit de supermarkt gewend bent). Szan schreef:Inderdaad een krant, of een plastic zak in stukjes knippen en als bodembedekking gebruiken.
Met voer geen ervaring, de mijne heeft hetzelfde voer dat jij noemt. Er zijn een aantal varianten, maar ik vrees dat dieetvoer altijd vrij duur zal zijn.
*
Annick75 schreef:Mijn katten trappen er niet in als er iets anders in de bak zit dan gewoon grit, dus hier is het operatie sauslepel. Ik zet een lage kattenbak zonder kap en met de dun laagje grit dichtbij me in de woonkamer en zorg dat ik een sauslepel bij me heb liggen. Zodra het slachtoffer op de bak duikt luister ik goed, want zodra de urine eenmaal loopt, kan een kat niet stoppen met plassen. OP dat moment duik ik van de bank en steek de sauslepel onder de straal. Wel even oppassen dat je geen grit meepakt. Schoon potje en daar de urine in mikken en op naar de dierenarts.