Ik ben erg happy met mijn konijnen en doe mijn best zoveel mogelijk in behoeften te voorzien: Ze hebben 24/7 hooi, dagelijks brok en groenvoer, kunnen slopen, smijten, springen, ren van 2X1 met erbuiten een hondenhok als slaap/schuilhok.
Het liefst zou ik ook nog voor een kleine graafmogelijkheid zorgen. Ze kunnen wel wat wroeten in hun hondenhok.
Tegels eruit is geen optie, dit omdat mijn ouders het niet willen (tegels zijn professioneel en duur gelegd). We hebben ze nog niet lang, dus we hebben nog wel ideëen als een kattentunnel of pvc-buis. Is dit een vervanging van graven?
Dus komt het erop neer: heeft iemand simpele inspiratie, en waarin zouden ze dan moeten graven?
http://i61.tinypic.com/tarplx.jpg Zo zitten ze er nu bij (er is nog een voerbal en bal met belletje bijgekomen). Het liefst zou ik de ren nog groter hebben, maar ik heb al moeten vechten voor de 2X1
Dus: Een (plastic) zandbakje? (Met wat erin?) Doos met papiersnippers? Tunnel?
Misschien een kistje oid kopen van ongeveer 20/30 cm diep? Zand erin.. en dan hebben ze toch nog de mogelijkheid om te graven. Of zelf een soort kistje maken, dan kan je zelf de maten bepalen!
Ik heb zelf op de tegels een eigen gemaakte zandbak met bielzen. Tegen de wand van de ren planken zodat het dicht is, links en rechts bielzen waar ze dan ook heerlijk op kunnen chillen.
Wij gebruiken gewoon de onderkant van een traliekooi als zandbak
fleurjansen
Geplaatst: 11-10-14 09:11
Je kan ook een bak maken op maat van je ren en .. meter hoog (dat kan je zelf kiezen), die vol met zand doen en dan de ren daarop, dan lopen je konijnen de hele tijd op zand en kunnen ze .. meter graven Is wel wat meer werk haha