Hoeveel hamsters in deze kooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:56

SuperAssie schreef:
LauLauu schreef:
Dan zal ik er maar 1 doen. :)
Weet ook niet welke precies er zijn van ras in de winkel , maar meestal een normale (?) die je overal vind.

Morgen gaan we achter de kooi en zullen we ook achter de hamster gaan.
Waarom 2 ? niet om te fokken ,hou niet van mannentjes maar gewoon alleen is maar zo zielig..net als bij vele paarden.

Heb vroeger meerdere keren verschillende vrouwtjesparen gehad en dit ging altijd goed(5x)..puur geluk?

Dat is het dus NIET!
Kijk eens naar de natuurlijk leefomstandigheden van hamsters. Die leven ALLEEN. En dan kiezen ze er zelf voor. Een hamster en een paard is niet hetzelfde! Denk niet aan je eigen plezier maar aan dat van je hamster!
Wil je per se meerdere beesten, ga dan voor muizen of voor ratten.

Het looprad is sowieso véél te klein voor een syr, daar loopt ie zich een hernia in en ook de buizen dat word proppen zodra hij volwassen is, dus ga je voor een syr, dan aub niet voor deze kooi. Je kan hier wel prima een rus oid indoen maar aub geen syr..



Voor minder boos bedoeld mag ook hoor!
Heb al gezegd dat ik maar voor 1 ga ipv meerdere ;)
Weet niet of het een syr is..was een gok hoor.
In ieder geval een doorsnee hamster die je overal in de winkel koopt/

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:56

1 dwergje. Solitaire dieren.
Voor goudhamsters is deze kooi veel te klein. Het is al net aan voor een dwerg.
Roborovskis kunnen wel per 2 of meer.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:56

Das het leuke van internet en dierenwinkels, die maken je van alles wijs ;)
Als je hier een syr in laat lopen(dit looprad) heeft hij binnen de kortste keren een hernia.
Haal dit aub meteen eruit en plaats een fatsoendelijk rad(bijv. Silent Spinner van 31cm doorsnee.)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:57

Mag ik je aanraden om bij een (hobbie)fokker te gaan kijken? Daar komen ze vaak gezonder en tammer vandaan, is mijn eigen ervaring (ik heb zowel hamster bij fokker gehaald als bij dierenwinkel).

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:57

LauLauu schreef:
Dan zal ik er maar 1 doen. :)
Weet ook niet welke precies er zijn van ras in de winkel , maar meestal een normale (?) die je overal vind.

Morgen gaan we achter de kooi en zullen we ook achter de hamster gaan.
Waarom 2 ? niet om te fokken ,hou niet van mannentjes maar gewoon alleen is maar zo zielig..net als bij vele paarden.

Heb vroeger meerdere keren verschillende vrouwtjesparen gehad en dit ging altijd goed(5x)..puur geluk?



Het is niet zielig, het zijn solitaire dieren. Paarden is toch een heel ander diersoort, kuddedier, heeft niks met hamsters te maken.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:58

Duhelo schreef:
1 dwergje. Solitaire dieren.
Voor goudhamsters is deze kooi veel te klein. Het is al net aan voor een dwerg.
Roborovskis kunnen wel per 2 of meer.

Roep dat ook niet te hard, mijn Robbies hebben elkaar ook bijna afgeslacht. Bij Robbies gaat het over het algemeen wel vaker goed maar ook zeker niet altijd.

En TS, gezien je bij een DW gaat kopen, luister aub niet naar het personeel, die maken je het liefst alles wijs om maar te verkopen(ja ik heb zelf ook in een DW gewerkt maar ik deed dit dus niet, helaas het merendeel van de verkopers wel..).

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:59

Ga gewoon zien in de winkel voor een hamster..weet niet alle namen/rassen vanbuiten hoor maar vroeg me gewoon af hoeveel gezien ik vroeger altijd wel 2 samen had , ondanks het solidaire dieren zijn.
Ga uiteraard ook kijken naar de grootte vd buis hoor..

Maar ik ga er gewoon 1 kopen, GEEN 2!
Luister absoluut niet naar het personeel hoor, dat weet ik al uit eigen ervaring van vroeger.. :)
Laatst bijgewerkt door Memere op 10-10-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Berichten: 9709
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:00

Een hobbyfokker is inderdaad stukken beter dan een dierenwinkel. En die weten ook hoe groot zo'n kooi, en het molentje, moet zijn.
Wat opvalt is ook dat Syrische hamsters van een fokker vaak veel groter zijn dan die broodfokhamstertjes in de dierenwinkel (ja die hamstertjes zijn nog jong, maar ze blijven vaak kleiner dan de hamsters die bij de goede hobbyfokker vandaan komen.)

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 13:01

Ga in een winkel eentje gaan aankopen , hobbyfokkers zijn er hier weinig en tam zijn is geen eis.. dat zal wel met de tijd komen.

Niece
Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:01

Toon is hier ook wel gezet in het topic :=

TS, kijk voor 1 leuke hamster, liefste bij een hobbyfokker of een opvang. Ik zou bij een hobbyfokker gaan kijken. Rusje of syrtje kan volgens mij allebei, als je voor een syr gaat meet dan even de buizen en het rad na. Radje raad ik je aan van 30 cm voor een syr, met buizen heb ik geen ervaring. Mooie kooi heb je uitgezocht :)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:02

Zoolgangster schreef:
Een hobbyfokker is inderdaad stukken beter dan een dierenwinkel. En die weten ook hoe groot zo'n kooi, en het molentje, moet zijn.
Wat opvalt is ook dat Syrische hamsters van een fokker vaak veel groter zijn dan die broodfokhamstertjes in de dierenwinkel (ja die hamstertjes zijn nog jong, maar ze blijven vaak kleiner dan de hamsters die bij de goede hobbyfokker vandaan komen.)

Klopt, ik zie dit ook bij mijn muizen. Die komen van een DW omdat hier in de buurt nergens een fokker zit(en eerlijk gezegd had ik weinig zin om 100+ km te rijden voor twee muizen van een paar euro..) en die zijn vele malen kleiner dan muizen die uit een mousery komen die ik overal zie.
Heb zelf ook een zelfgefokte syr gehad en een syr uit de DW. Duidelijk verschil, zelfde met russen en alle andere.

TS, ga van te voren eens goed informatie zoeken op internet over welke soort je nu wil. Wil je graag een tammere hamster die makkelijker te hanteren is? Kijk dan voor een Syrische Hamster(Goudhamster maken ze er meestal van) maar kijk dan ook aub voor een andere kooi...

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:04

pipo schreef:
Geen idee hoeveel er in passen... zou je moeten proberen. Wel goed aanduwen dan passen er meer in :+ flauw grapje


Stik er bijna in :) Zie het al helemaal voor me!

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 13:04

Kooi word zeker gekocht , dus wat er in gaat valt te zien hoe de kooi ons uitvalt. :)

Hobbyfokkers/opvangen zijn er hier niet in de buurt..
ben ook niet van plan om ver van de deur erachter te gaan gezien kleur/tamheid geen rol speelt, de tamheid komt met de tijd.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:05

Waar zit je dan qua omgeving TS? Misschien kan ik je wel helpen(ik probeer je echt niet de grond in te boren, maar wil je graag wel goede informatie geven ipv alles wat er af en toe op internet te vinden is).

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:05

[HK] Bokkers met hamsters? #2

Het is een beter idee om het in dit topic te vragen. Maar om alvast antwoord te geven op je vraag, er past inderdaad maar één hamster in. Met deze buizen zou ik ook niet een Syrische hamster nemen, maar een Russische.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 13:07

België , Oost-Vlaanderen.
Ben niet van plan om verder te rijden dan 15 min voor een hamster.. mijn vervoer wilt dat niet aangezien ik uit huis ben en afhankelijk ben van mijn vader zijn vervoer, terwijl ik een niet al te beste band met hem heb. :)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:12

Ah oké, over de grens zou ik zo 123 ook niks weten. Wel zou ik als je écht deze kooi wil gaan voor een Rusje(Zo eentje dus, zijn er ook in leuke 'speciale' kleurtjes: http://www.rebas.nl/dieren/dwerghamsters/rus01.jpg), die heeft vast onwijs veel plezier van je kooi. Als je een Syr(http://www.kleineknaagdieren.nl/artikel ... 7/fig1.jpg) neemt zul je de buizen eraf moeten halen na verloop van tijd want die gaat hier niet doorheen passen op volwassen leeftijd. Ook zul je dan een apart rad moeten kopen want hier gaat ie zich echt een hernia inlopen.

Otti1977Jarig

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:18

Ik heb 2 roborovski hamsters gehad. Dat ging echt super samen. 2 zusjes uit 1 nestje.

horseee6589
Berichten: 414
Geregistreerd: 01-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:19

Waar is dat hok te koop? :wow: :))

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:26

LauLauu schreef:
België , Oost-Vlaanderen.
Ben niet van plan om verder te rijden dan 15 min voor een hamster.. mijn vervoer wilt dat niet aangezien ik uit huis ben en afhankelijk ben van mijn vader zijn vervoer, terwijl ik een niet al te beste band met hem heb. :)


http://dehamster.nl/fokkers/fokkers.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:30

Duhelo schreef:
1 dwergje. Solitaire dieren.
Voor goudhamsters is deze kooi veel te klein. Het is al net aan voor een dwerg.
Roborovskis kunnen wel per 2 of meer.

Deze is ruim genoeg voor een syrtje hoor. Die hebben al voldoende aan 60 bij 40 cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:31

Atent schreef:
Ik heb 2 roborovski hamsters gehad. Dat ging echt super samen. 2 zusjes uit 1 nestje.

Die van mij hebben elkaar afgeslacht . Dus ook bij robo's gaat het niet altijd goed

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 15:10

Ketly schreef:
LauLauu schreef:
België , Oost-Vlaanderen.
Ben niet van plan om verder te rijden dan 15 min voor een hamster.. mijn vervoer wilt dat niet aangezien ik uit huis ben en afhankelijk ben van mijn vader zijn vervoer, terwijl ik een niet al te beste band met hem heb. :)


http://dehamster.nl/fokkers/fokkers.php



De enigste in mijn provincie is gestopt en vader wilt niet verder rijden dan 15min.. niet mijn fout maar ik moet het doen met zijn vervoer en wil. :)
Waar het hok te koop is weet ik niet, koop het van iemand over.

Maar ga gewoon kijken wat voor hamsters er in de winkel zijn. :)

y12345
Berichten: 364
Geregistreerd: 27-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:17

wij hadden ook ongeveer zo'n grote kooi met 3 dwerghamstertjes.mging prima hoor! geen ruzie

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:30

Mooi hok! Ben blij dat je gelijk al voor een mooi formaat kooi kiest! Neem idd 1 hamster en geen twee. Geeft alleen maar ellende maar ik las dat je dit al wilde doen.

Verder kan er in deze kooi een Syrische hamster ook wel goudhamster genoemd en natuurlijk de kleinere Russische dwerghamster. Ik raad je aan een hamster bij een fokker te kopen. Ze zijn dan al heel erg tam vaak en meestal ook een stuk gezonder. In de dierenwinkel is het toch altijd afwachten wat je krijgt en een bijtertje is niet zo leuk en een drachtig vrouwtje al helemaal niet.

Een syrische hamster heeft echter wel een loopwiel van minimaal 30cm doorsnede nodig. Anders loopt hij krom en dit gaat uiteindelijk erg pijn doen.

Succes! :)

@Balthazar3: Dan heb je echt mazzel gehad. Het is niet leuk om stukjes hamster in je kooi te vinden kan ik je zeggen. Hamsters zijn solitaire dieren, waarom zou je daarin tegen hun natuur in willen gaan? Neem dan muisjes, ratten, cavia's of konijnen. :)