Hoeveel hamsters in deze kooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:38

Hoeveel hamsters zouden er in deze kooi kunnen/mogen?
80cm lang x 50cm breed x 50 cm hoog.

Afbeelding

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

Ik zou er eentje in stoppen, omdat hamsters solitaire dieren zijn. Dan heeft een dwergje wel een flinke ruimte :D

VenoSnorlax

Berichten: 4522
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

Ligt aan welke ras je wilt vooral wil je bv een rusische of een syrische

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

1 want ze leven solitair.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

Hamsters moeten in hun eentje gehouden worden, anders gaan ze vechten. Tenminste goud en dwerghamsters

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:41

Een syrische , maar heb al vaker hamsters gehad en die zaten altijd met min 2..
maar waren dan ook als koppel in winkel gekocht ( 2 vrouwtjes)
Laatst bijgewerkt door Memere op 10-10-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:42

De meeste hamsters zijn solitair, je kunt niet zomaar meerdere hamsters in een kooi houden. Roborovski hamsters kunnen geloof ik wel goed samen. Ik zou je even inlezen in de verschillende soorten hamsters en wat zij nodig hebben aan kooigrootte want dat verschilt.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:43

zoals eerder genoemd 1 per kooi. Ze zijn solitair. Ik heb het resultaat op mijn werk (dierenasiel) ooit gezien wat er gebeurt als er meerdere bij elkaar zitten (ze werden afstand gedaan)

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:43

Ik zou er niet meer dan 1 in doen, ze kunnen niet samen zoals al gezegd wordt.
Ik had er twee(meneer in de winkel zei dat ze samen konden), de één heeft op een gegeven moment de ander opgegeten. En geloof me, dat wil je niet zien.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:44

In deze kooi heeft zelfs een syrische hamster (goudhamster) de ruimte. Mooi hok.

Maar inderdaad, in principe 1 hamster. Een roborovski dwerghamster kan in deze kooi goed met zijn tweeën gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:44

Uit ervaring, ik had ook zo'n grote kooi 5 jaar geleden. 2 zusjes in gedaan. Ging 2 weken goed, daarna worden ze oud genoeg en vechten ze elkaar de tent uit. Heb toen nog snel een kooi extra aan moeten schaffen.
Je kunt ze beter alleen houden. Hoe "zielig" dat ook lijkt.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:44

Geen idee hoeveel er in passen... zou je moeten proberen. Wel goed aanduwen dan passen er meer in :+ flauw grapje

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:45

Heb al vaker hamsters samen gehouden..maar is een hele poos geleden, die zaten wel al eerder samen.
Was ook van plan om min 2 aan te kopen die al samenleven.

Dus dan kan er toch niets mis gaan of wel?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:46

Maximaal 1. En als je een syrische wil zou ik al helemaal niet voor deze kooi gaan eigenlijk.
Hamsters zijn solitair. Dat het in het verleden goed gegaan is is uitzondering op de regel. Over het algemeen maken ze elkaar echt wel af op een gegeven moment, zeker vrouwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:46

Toch wel LauLauu, die van mij waren zusjes en zaten in de winkel samen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:46

Ik zou er ook maar een Syrische hamster nemen. Als je wel meerdere dieren wil kan je misschien naar iets als ratjes kijken?

Misschien is het de vorige keer goed gegaan, maar ik zou zelf het risico niet willen lopen dat ze elkaar doodvechten :n
Waarom wil je er graag per se twee?

Zoolgangster

Berichten: 9624
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:48

Hoi, ik weet niet wat voor hamsters je bedoelt. Die grote Syrische hamsters moet je altijd alleen houden, anders gaat het geheid mis, en dwerghamsters kúnnen met twee tegelijk gehouden worden in een hele ruime kooi, maar eerlijk gezegd, er zijn al bij heel veel mensen mannetjes dwerghamsters lelijk toegetakeld door boze vrouwtjes... dus rusjes en Campbellis houd je eigenlijk ook het beste alleen. Al ken ik iemand die meerdere van die kleintjes in 1 kooi van die grootte hebben...

Roborovski's, daarover zijn de meningen verdeeld. Er zijn mensen die die hamstertjes nooit alleen houden, en dat gaat goed, soms wat gepiep, meer niet, en er zijn ook mensen die minder leuke ervaringen hebben

Chinese dwerghamsters waren vroeger berucht om hun kannibalisme, en hoewel sommige fokkers er meerdere bij elkaar houden, is de kans dat het een bloedbad gaat worden groot.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:49

Je kan het best naar de natuur van de hamster kijken, en al op verschillende sites kan je zien dat ze solitair moeten leven. Cavia's, konijnen, gerbils e.d. zijn zielig alleen, omdat dat van nature groepsdieren zijn. Hamster zijn zielig samen omdat dat van nature solitaire dieren zijn.

Misschien vind jij 2 leuker, maar de hamsters absoluut niet, en die gaan voor wat jij leuk vindt.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:50

Dan zal ik er maar 1 doen. :)
Weet ook niet welke precies er zijn van ras in de winkel , maar meestal een normale (?) die je overal vind.

Morgen gaan we achter de kooi en zullen we ook achter de hamster gaan.
Waarom 2 ? niet om te fokken ,hou niet van mannentjes maar gewoon alleen is maar zo zielig..net als bij vele paarden.

Heb vroeger meerdere keren verschillende vrouwtjesparen gehad en dit ging altijd goed(5x)..puur geluk?

Zoolgangster

Berichten: 9624
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:51

Oh ja, dat het in de dierenwinkels wel goed gaat met 2 hamsters bij elkaar, komt in de eerste plaats doordat dat jonge dieren zijn, vaak uit hetzelfde nest. Maar ook dat kan een paar maanden later helemaal fout gaan.
Bij rusjes gaan 2 mannetjes of 2 vrouwtjes vaak ook wel langere tijd goed.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:51

Ik weet het niet, ik heb 2 hamsters gehad (na elkaar, alleen), en mij is altijd verteld dat ze alleen moeten zitten. Over het algemeen gaat samen alleen goed als ze jong zijn, daarna niet meer.

Voor hamsters is alleen zijn dus niet zielig :)

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:52

Dan zal ik er maar gewoon 1 kopen :)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoeveel hamsters in deze kooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:53

Dit is een mooie kooi, maar je moet wel even kijken of het ratje en de buizen groot genoeg zijn voor een syrtje, daar twijfel ik aan, maar ik kan het niet goed zien :)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:53

LauLauu schreef:
Dan zal ik er maar 1 doen. :)
Weet ook niet welke precies er zijn van ras in de winkel , maar meestal een normale (?) die je overal vind.

Morgen gaan we achter de kooi en zullen we ook achter de hamster gaan.
Waarom 2 ? niet om te fokken ,hou niet van mannentjes maar gewoon alleen is maar zo zielig..net als bij vele paarden.

Heb vroeger meerdere keren verschillende vrouwtjesparen gehad en dit ging altijd goed(5x)..puur geluk?

Dat is het dus NIET!
Kijk eens naar de natuurlijk leefomstandigheden van hamsters. Die leven ALLEEN. En dan kiezen ze er zelf voor. Een hamster en een paard is niet hetzelfde! Denk niet aan je eigen plezier maar aan dat van je hamster!
Wil je per se meerdere beesten, ga dan voor muizen of voor ratten.

Het looprad is sowieso véél te klein voor een syr, daar loopt ie zich een hernia in en ook de buizen dat word proppen zodra hij volwassen is, dus ga je voor een syr, dan aub niet voor deze kooi. Je kan hier wel prima een rus oid indoen maar aub geen syr..

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:54

Gok van wel , heb al eens opgezocht op syrische hamsterkooi en vond deze kooi ook al terug. :)