Sinds een kleine 4 weken zat onze (spaanse) X Siamees niet lekker in haar vel.
Veel slapen, opstaan omdraaien en verder slapen. Verminderd eten en wou niet meer spelen met haar maat waar ze altijd mee speelt.
Dus even aangekeken en met haar naar de DA geweest. Bleek 40.5 koorts te hebben en mogelijke luchtweg infect, stonk wat uit haar mond.
Ze kreeg medicijnen en na 4 dagen knapte ze op. Speelt weer, was weer vrolijk aanwezig. Maar na een twee weken zakte ze weer langzaam wat in, terug getrokken, goede dagen en minder goede dagen. We hebben het heel even aangekeken Maar vandaag weer naar de DA gegaan.
Nu hebben ze haar weer onderzocht. Er is geen focus voor abces oid. Wel waren de klieren in hals en bekken verdikt, en hebben besloten bloed te trekken. Dit word nu opgestuurd en nagekeken met als focus katten aids en leukemie.
Ik ben verpleegkundige, dus heb van de menselijke kant hier alle ervaring helaas in.
Maar begrijp dat het bij dieren anders ligt.
Kunnen jullie mij vertellen wat wij eventueel kunnen verwachten? mogelijke behandeling of draait alles uit op het onvermijdbare euthenasie..
Ik weet dat we de uitslag van dinsdag moeten afwachten, maar Bij verdikte lympfklieren gaan er bij mij al alarm bellen rinkelen. We zijn er een beetje mee aan. Poes is pas anderhalf jaar jong en is overgekomen uit Spanje een jaar geleden
dat is een opvang speciaal voor aidskatten, maar ze doen ook mensen bewust maken van fiv, en dat fiv géén doodvonnis is. Er zijn ook katten die sterven van ouderdom ook al hebben ze fiv. Je vindt een hoop info op de website over fiv en je kunt deze mensen ook altijd mailen als je er vragen over hebt.