Kater sproeit mijn huis onder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kater sproeit mijn huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:27

Sinds een aantal weken hebben wij last van een kater die steeds onze voordeur en ramen ondersproeid. Hij springt op de vensterbank voor het raam, kont tegen het glas aan en hoppa... Zo verschrikkelijk ranzig :r
Wat kunnen we hier tegen doen? Geen idee van wie hij is, dus de eigenaar aanspreken is nog niet gelukt. De tuin afzetten gaat ook niet lukken, want hij doet het dus ook bij de voordeur en tegen de voorramen. Een bandje heeft hij niet om en het lukt ons ook niet om hem te grijpen. Zodra hij ons ziet is hij gevlogen. Het liefst gooide ik een flinke emmer water over dat beest of leverde hem af bij het asiel, maar ja...

Ik vind het zo verschrikkelijk smerig. Die stank is bijna niet weg te krijgen.. Zijn er truukjes om dit tegen te gaan? -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-10-14 14:32, in het totaal 3 keer bewerkt

soloro

Re: Kater van een ander sproeit alles onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:29

Kattenschrik? Of anders peper (dit krijgen ze dan aan de poten, als ze zich gaan wassen proeven ze dat en dat vinden ze erg vies) Weet je van wie die kat is? Anders zou je langs de baasjes kunnen gaan en probleem uitleggen, wie weet laten ze hem dan wel castreren in de hoop dat het dan overgaat. Want ik neem aan dat als ie buiten sproeit, dat ie dat dan binnen ook doet.

Cayenne

Re: Kater sproeit mijn huis onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:39

Geen idee van wie hij is, maar ik heb niet de indruk dat hij veel binnen komt.
Hij ziet er niet heel verzorgd uit (maar zo te zien wel goed gevoed en een dikke katerkop.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:41

Pak maar gerust een emmer water ! Is het meteen verholpen !! Werkt echt... (tenminste bij mijn katten) Vriendelijk vragen helpt niet hoor....

denice

Irritant zeg!! Heb je geen hond? Die een keer in de tuin loslaten. En op zoek naar zijn baas, zn ballen er af zou al helpen..

Loei

Pepers zullen helemaal niks helpen. Daar doe je de kat alleen maar kwaad mee en verhelp je het niet. De kat zal zich immers thuis waar het zich prettig voelt wassen en dan ben je te laat en snapt de kat er nog niets van.

Ik zou inderdaad de kat even in de gaten houden en kijken waar het naar binnen gaat en dan de eventuele baasjes erop aanspreken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:43

WendyLotte schreef:
Pak maar gerust een emmer water ! Is het meteen verholpen !! Werkt echt... (tenminste bij mijn katten) Vriendelijk vragen helpt niet hoor....

Ik zou niets liever willen, maar zodra hij het raam of de deur open hoort gaan is hij al gevlogen -O- (om dan 10 minuten later weer terug te keren).
Ik heb al een paar keer verdekt opgesteld gestaan, maar het is net alsof hij het weet en ons dan vermijd. Maar ik kan ook niet de hele dag buiten gaan staan :')
En stinken dat het doet, zo ranzig :r Ik ben het gewoon meer als zat om steeds die vieze drap op te moeten ruimen. En dat door de kat van een ander :\

Een hond hebben we helaas niet en daar heeft hij weinig van. Er lopen hier op straat weleens honden los en dan kijkt hij niet op of om.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-10-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:43

Wat kan ik me goed voorstellen dat jullie daar van balen!!
Hebben jullie misschien een plaatselijk krantje?? Kaartjes bord bij de supermarkt? Daar een reactie (liefst met foto) plaatsen dat deze kat overlast bezorgd en dat je graag in contact komt met de eigenaar?! Desnoods erbij plaatsen dat als je voor een bepaalde datum niets vernomen hebt, je contact opneemt met het asiel/kattenopvang!?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:44

Helaas herkenbaar. Wij hebben drie poezen en er zijn in onze buurt nogal veel katers die het leuk vinden om tegen onze achterdeur en de muur ernaast te sproeien. :r Je kan het schoonmaken door de plekken in te spuiten met schoonmaakazijn in een plantenspuit. De geur gaat er dan ook meteen uit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:50

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:53

Schoonmaakazijn gebruik ik nu ook (en soms pure bleek) maar hij gaat gewoon op de volgende plek staan :\

Kimmie, oeh geen slecht idee, maar hij staat vooral in de vensterbanken en daar zal het niet passen. Is zoiets regenbestendig? (Pff, nog best een hoop geld om zooi van de kat van een ander weg te krijgen.)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:54

Oh ja, dat is zooooo goor. Bij mij sproeide een kater in voor- en najaar tegen het kelderraam. %)
Een tante van mij zweert bij stukjes ui. Een ui (of misschien een paar) in repen snijden en verdelen over vensterbank en bij de voordeur. Geen idee of het werkt, maar goedkoop en simpel te proberen lijkt me.
Bij mij is het over sinds ik zelf een flinke (jeweetwel) kater in huis heb. Maar ja, da's ook weer zo wat, om daarvoor een kat in huis te nemen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:57

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:58

zet een val en vang hem,of vraag een katten opvang om hem te vangen dat je er last van hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:59

Mag je zomaar een kattenval plaatsen? Ik dacht dat dat verboden was.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:02

Vooral geen pure bleek gebruiken...katten zijn gek op de geur...

Succes met je zoektocht...Wat veroorzaken sommige dieren toch een hoop
rotzooi en stress bij andere mensen...Als iedereen zijn eigen kat bij zich zou houden...
(maar goed andere discussie)

PS...je kunt bij de opvang een val lenen om ongewenste katten te vangen...Bij de
meeste dan...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:02

volgens mij is die mat alleen voor binnen ( of met droog weer..) ,maar het zou wel een hele mooie oplossing zijn...echt ranzig zo'n pissende kat,dat stinkt ook echt nog eens heel goor...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:03

Cayenne schreef:
Mag je zomaar een kattenval plaatsen? Ik dacht dat dat verboden was.
je beschadigd hem toch niet,waarom zou het niet mkogen.instanties doen dat toch ook.en dan nog ik zopu mijn huis niet onderlaten pissen door een kat van niemand/of iemand anders.je vermoord hem toch niet vangen die kat

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:11

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:17

Aluminium folie op je vensterbanken leggen wil bij de meeste katten ook wel werken daar gaan ze niet graag op staan.
Anders koffiedrap (uit de filer of senseo pads) op je vensterbank, vinden katten ook erg vies en hoef je geen onkosten te maken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 15:19

Gulpje schreef:
deze werkt super: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oCBJnw_wcB

plak hem vast dicht in de buurt waar de kat piest, en het ding gaat af als de kat er dichtbij is. Ze schrikken zich kapot!

Dat is best een goeie! *\o/* Bedankt voor de tip!
Alleen ben ik bang dat hij dan wel weer een andere plek gaat zoeken. De schoonmaakazijn vond hij ook niet heel fijn, maar dan ging hij gewoon tegen de muur of bij een ander raam of deur staan sproeien.
Pff, het is nog niet zo simpel helaas -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:20

Koffiedrap werkt hier goed :j kattenschrik ook, maar dat stond zo erg dat ik nog liever een sproeiende kat had :=

Onze kat sproeide alleen op vaste plekken, dus t was bij haar niet zo dat ze opeens ergens anders ook tegenaan begon te sproeien. Maar wij laten het nu, want wij hebben liever dat ze buiten sproeit dan in huis (want dat doet ze als alternatief als ze lang niet buiten is geweest...). Ze komt niet verder dan onze tuin overigens.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-14 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:21

in plaats van de emmer water.............leen de supersoaker van je buurjongen of neefje: dan kan je meneer de kater ook op afstand raken.

Afbeelding

Katten hebben een hekel aan lucht van citroenen.
Je kan een citroen plant planten of de lucht sprayen in de buurt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:23

Die hadden wij van de zomer ook voor als de honden ergens in de tuin gingen graven wat niet de bedoeling was... }> :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:49

Ik zou contact opnemen met de dierenambulance of asiel
Je hebt overlast weet niet wie zijn eigenaar is dus vangen is dan in bepaalde omstandigheden mogelijk.
Zelf zomaar een kooi neer zetten mag niet hoor.
Heb je zelf katten?