Mijn hondje is een pechvogel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Mijn hondje is een pechvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 10:39

Jup hij is echt een grote pechvogel.

Het lijkt er op dat hij gelukkig wel heel veel bescherm engeltjes heeft.

Misschien dat sommige van jullie mijn andere topic wel hebben gelezen waar het er over gaat dat mijn hondje niet met onze andere hond over weg kan, door die hond is hij al een paar keer flink gebeten we hebben hem toen ook een paar keer moeten laten hechten.

Nu is hij 2 maanden terug stiekem weg gelopen en is hij een drukke weg waar je 80 mag over gestoken, toen ik hem uiteindelijk dus echt kwijt was ben ik gaan zoeken en roepen en toen zei iemand opeens "daar is wiebe iemand heeft hem vast" dus toen begonnen bij mij de alarmbellen al te rinkelen, mijn hondje is verschrikkelijk eenkennig en laat zich door bijna niemand oppakken. Dus 1 meneer en een meisje kwamen aanlopen en begonnen meteen te verontschuldigen en zeiden dat ze echt niet meer konden remmen, bleek dat ze hem met iets meer als 80kmh hadden aangereden. Ik meteen in paniek janken natuurlijk en meteen daar de DA gereden, wonder boven wonder had hij alleen een flinke hersenschudding en mist hij een hoektandje. Hij heeft er gelukkig niks ernstigs aan over gehouden!!

Vorige week was ik met mijn 4 honden in het bos aan het wandelen, allemaal luisteren ze heel erg goed behalve onze nieuwe jonge border collie, die zag een andere hond dus ik was druk bezig om hem aan de lijn te doen. Toen hoorde ik mijn kleine hondje heel hard blaffen (doet hij wel vaker naar vreemde mensen die hem willen aaien) en ik draai me om, wiebe kwijt hij was nergens meer te bekennen. Voor me lag de heide en daar was hij niet, dus ik dacht meteen die is naar de auto toe gerend. Dus ik al mijn honden aan de lijn en terug naar de auto gerend, bij de parkeerplaats is ook een drukke weg en een vriendin van mij reed daar toevallig en moest vol in de ankers omdat wiebe op de weg liep (heeft weinig geleerd van het voorval van eerder), ze is toen uitgestapt en wou hem pakken en wiebe is toen terug het bos in gerend. Ze is er toen nog een heel stuk met de auto achteraan gereden, maar hij was zo snel dat hij al snel nergens meer te bekennen was. Dus uiteindelijk heb ik iedereen gebeld die maar wou komen helpen zoeken, en na 4 uur zoeken hadden we hem eindelijk gevonden. Hij zat vast in een struik arme wiebe. Dus weer een ritje DA om hem te laten onderzoeken.

Afgelopen maandag ging ik met een vriendin op wedstrijd en Wiebe is onze mascotte en gaat eigenlijk altijd mee. Bij haar op het terrein lopen 2 hele grote herders, normaal zitten ze overdag altijd in een lege stal omdat ze onbetrouwbaar zijn naar vreemde mensen (daar zijn ze ook voor om te waken). Wiebe gaat altijd in de zadelkamer daar die goed afgesloten is zit een bank in waar hij lekker kan liggen dus perfect, herders in de stal opgesloten gewoon voor de zekerheid. Toen waren we uiteindelijk de trailer aan het inladen waardoor we constant in en uit de zadelkamer moeten, mijn hondje luistert goed dus als ik zeg "blijf" dan blijft hij ook. Nu was de oma van mijn vriendin op stal om de honden eten te geven maar die had niet in de gaten dat mijn hondje er was, wat die herders al meteen doorhadden. Dus de grootste vlieg meteen de zadelkamer in grijpt mijn hondje in zijn nekje en begint hem door elkaar te schudden. We hebben de herder met zn 3e van mijn hondje af moeten trekken, wiebe liep meteen op 3 pootjes dus ik wist al dat het niet heel goed was. Nu ging het later die avond iets beter, hij was nog wel mank maar liep weer op 4 poten. Die zelfde nacht heeft hij de hele nacht lopen piepen en janken dus meteen de volgende dag naar de DA. Nu heeft hij zijn schouderband gescheurd, DA is gelukkig positief en zegt dat het met veel tijd en heel veel rust wel goed moet komen.

Wiebe blijft voortaan gewoon thuis en ook in het bos krijgt hij voortaan een riem om. Vind het zo vervelend voor hem dat hij altijd wel iets heeft, kwa gezondheid is hij wel altijd gewoon in orde, hij is nog nooit ziek geweest of iets (klopt af). Hij is gewoon een enorme pechvogel!

Wou het gewoon even graag van me afschrijven en bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen.
En sorry als het onduidelijk is.

Wat ik wel graag zou willen weten, is het verstandig om hem te laten verzekeren? Aangezien deze DA bezoekjes toch best wel duur worden zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:44

:oo
Wel heel slim dat je hem nu aangelijnd houdt, want zijn engeltjes zijn wel een keertje op..... :P

Ik zou hem zeker laten verzekeren! Wel even goed de voorwaardes doorlezen, dat dingen die jij wilt wel verzekerd zijn en er zijn er waarbij je niet zelf mag kiezen naar welke dierenarts/kliniek je gaat bijvoorbeeld.

CharmingS

Re: Mijn hondje is een pechvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 10:48

Ja hij kan prima los lopen hoor, maar ik wil het risico gewoon niet nemen dat er straks weer iets gebeurd! Dus hij zit voortaan vast. Ook blijft hij voortaan gewoon thuis en gaat hij niet meer mee naar de paarden, weet nu gewoon dat ik hem constant in de gaten moet houden en dat gaat gewoon niet als ik bij de paarden ben. Ik hou zielsveel van mijn hondje en hij is pas 5 dus ik wil graag dat er nog heel wat jaartjes bij komen.
Ik zal eens gaan informeren bij mijn DA over verzekeringsopties.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:00

waarom ben je niet meteen naar de da toen je hond aangevallen is en meteen mank liep. mijn hond is ook echt een pechvogel gelukkig ben ik wel verzekerd.. bij petplan ik ben er zelf tevreden over .je hoeft de rekening niet voor te schieten gaat recht streeks van da naar verzekering toe.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:03

Ik zou even goed navragen of niet alles waar hij nu iets aan gemankeerd heeft uitgesloten wordt van de verzekering. Dat was bij ons wel zo toen ik een verzekering wilde afsluiten, blaasproblemen en ogen werden volledig uitgesloten bij verschillende verzekeringen, omdat hij aan beide een ontsteking had gehad.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:31

miszblueeyes schreef:
waarom ben je niet meteen naar de da toen je hond aangevallen is en meteen mank liep. mijn hond is ook echt een pechvogel gelukkig ben ik wel verzekerd.. bij petplan ik ben er zelf tevreden over .je hoeft de rekening niet voor te schieten gaat recht streeks van da naar verzekering toe.

Omdat hij toen een beetje mank liep maar verder niks te zien, hij was alleen erg geschrokken. Daarnaast was het ook al laat en was de praktijk niet meer open en was het ook geen spoed. Pas dezelfde nacht werd het erger dus besloten om de volgende dag meteen naar de DA te gaan.

Kwa verzekering, mijn hondje is nog nooit ziek geweest en heeft nog nooit ergens last van gehad. Maargoed je weet inderdaad ook nooit wat ze vinden als ze hem helemaal gaan onderzoeken. Bedankt voor de tips en ga er achter aan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:36

Ze gaan hem niet helemaal onderzoeken, maar je moet 9 van de 10 keer zelf aangeven of je bij de DA geweest bent de laatste zoveel maanden en waarvoor. Bij mij werd dus de blaas en ogen uitgesloten, omdat hij een simpele ontsteking had. Kennissen konden hun hond wel verzekeren, maar werden er 2 poten volledig uitgesloten en de pijnmedicatie daarvoor ook, omdat die hond daarvoor bij de DA geweest was na een ongeluk, geloof ik.