Eigenaren verhuizen en laten hond achter in schuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Eigenaren verhuizen en laten hond achter in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 23:40

bron:AD

Marc Stachowski van de dierenpolitie Limburg trof gisteren in een schuur in Heerlen het stoffelijk overschot van een hond aan. De baasjes hebben naar alle waarschijnlijkheid het dier opgesloten en zijn verhuisd. De woningbouw trof het hondenlijk aan en alarmeerde de politie.

'De eigenaren hebben klaarblijkelijk de deur van de schuur achter zich dichtgetrokken en zijn weggegaan', aldus woordvoerder Michiel Maes. De dierenpolitie doet onderzoek naar de zaak.

In de schuur stonden voerbakken en lagen wat dekens op de grond. De politie vermoedt dat het dier al enkele weken geleden was overleden, te zien aan de verre staat van ontbinding. De hond is inmiddels overgebracht naar een patholoog om de exacte doodsoorzaak en het moment van overlijden te achterhalen.

Proces verbaal
'De eigenaren zijn nog niet opgespoord. We zullen de namen via de woningbouw achterhalen en een proces verbaal opmaken'. De baasjes wordt in ieder geval verwaarlozing en mishandeling van hun huisdier ten laste gelegd.

De foto die Stachowski op Twitter plaatste kan voor sommigen als schokkend worden ervaren. Volgens het korps plaatst de agent vaker foto's van dode dieren. 'Meestal vermeldt hij er dan wel bij dat het om een schokkend beeld gaat'. Volgens de woordvoerder valt het plaatsen van een foto van een dierlijk stoffelijk overschot binnen de opgestelde richtlijnen van de politie. 'De dierenpolitie probeert op die manier alarm te slaan, bewustwording te creëren of aandacht voor een zaak te vragen'.

De redactie is op zoek naar buurtbewoners die meer weten van deze zaak. Je kunt jouw verhaal kwijt via de mail internet@ad.nl

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... huur.dhtml

8nnemiek

Re: Eigenaren verhuizen en laten hond achter in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 05:50

Ik las het gisteren idd. Bah, ik hoop dat ze snel worden gevonden! En dan komen ze er waarschijnlijk ook nog vanaf met een 'foei, niet meer doen'.. Ik snap zo'n mensen echt niet :n zouden zelf eens moeten worden opgesloten zonder eten en drinken..

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:04

Wat een vuile @&#&$*(/ die eigenaren!!! Bah! _-:( -:(- opsluiten die handel!!! Maarja inderdaad zo'n hoge straf krijg je hier helaas niet voor in NL

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:05

Toen wij in ons nieuwe huis kwamen wonen had de vorige bewoner zijn kat achtergelaten. Mijn vader is allergisch dus wij proberen de eigenaar te bereiken, geen gehoor... Uiteindelijk heeft zijn ex vrouw hem opgehaald.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:24

Niet te begrijpen. . In en in triest ! Mag het inderdaad met opzet zijn , wat hoogst waarschijnlijk zeker is ! Dan gun ik het ze van harte om hetzelfde lot te ondergaan ! Echt walgelijk en diep triest :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:24

Uit het artikel blijkt niets over de precieze toedracht die geleid heeft tot de dood van deze hond.
Mischien de hooivorken en toortsen nog even in de kast laten liggen...?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:25

Kuggur schreef:
Uit het artikel blijkt niets over de precieze toedracht die geleid heeft tot de dood van deze hond.

Zelfs al leefde de hond nog, je laat je huisdier niet zomaar stikken omdat je verhuist...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:27

Wat doet de toedracht er toe?!?!?!? Ál was de hond al dood, dan laat je hem/haar toch niet zo achter?!?
Echt walgelijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:29

ASO'S

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:30

Ehm juist ja. Als de meute in beweging is, is het momentum blijkbaar niet meer te stoppen. Ik schiet maar een zijstraat in.
De toedracht doet er niet toe, serieus?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:33

Misschien begrijpen wij elkaar verkeerd, maar jij vindt het niet aso dat ze de hond achter gelaten hebben, ook al zou deze een natuurlijke dood gestorven zijn??
Dat bedoel ik te zeggen met de toedracht doet er niet toe, je laat toch uberhaubt je dier niet zo achter?!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:34

Kuggur schreef:

Hmmm....

Even de feiten op een rijtje...

Een leeg huis
Een afgesloten schuur
Lege voerbakken
Een uitgemergelde dode hond

Geef mij maar zo'n hooivork en brandende toorts.

(al is het natuurlijk prima mogelijk dat deze hond dagelijks werd uitgelaten door een buur, dagelijks vers water en lekkere brokken kreeg en gewoon is overleden aan ouderdom. Tuurlijk.) :roll:

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:37

Los van hoe dan ook, is het voor het dier geen prettige weg geweest denk ik zomaar. Het gegeven van voorbakken impliceert dat iemand hem daar heeft gevoerd, waarom geen goede opvang geregeld? Dat begrijp ik echt niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:37

Kuggur schreef:
Ehm juist ja. Als de meute in beweging is, is het momentum blijkbaar niet meer te stoppen. Ik schiet maar een zijstraat in.
De toedracht doet er niet toe, serieus?

Het gebeurt bijvoorbeeld wel eens dat iemand acuut opgenomen wordt in het ziekenhuis, en als die persoon dan geen kans heeft familie te waarschuwen, zijn de achtergelaten huisdieren ook de klos. Zo'n zaak is wel eens te zien geweest bij een dierenpolitieserie op Discovery/Animal Planet.
(De rechter sprak die persoon vrij.)

Het kan in dit geval ook nog eens zijn dat de ene ex dacht dat de andere ex de hond mee had genomen.
Maar dat weten we dus niet. Daarom kunnen de pek en veren wat mij betreft ook nog wel even wachten.
En daarom houd ik niet van eigen rechter spelen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:45

Amaris schreef:
Hmmm....

Even de feiten op een rijtje...

Een leeg huis
Een afgesloten schuur
Lege voerbakken
Een uitgemergelde dode hond

Dit "feit" (uitgemergelde) heb je zelf bedacht.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:58

Maar....Heeft het beestje dan niet geblaft, waarom heeft niemand het gehoord en is gaan kijken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:58

neehoor dat zag ik op de foto

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:01

Er blaffen wel vaker honden in een woonwijk. Maar daarnaast blaffen honden niet snel om hulp te roepen. Ken genoeg honden die bv alleen blaffen naar andere honden/mensen, of zelfs helemaal niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:01

Collie2008 schreef:
Maar....Heeft het beestje dan niet geblaft, waarom heeft niemand het gehoord en is gaan kijken?

Dat vraag ik me ook af. Vaak komen zulke gevallen aan het licht doordat de buren het geblaf zat worden. Ik heb meegemaakt dat honden vreselijk begonnen te janken doordat hun baas te lang wegbleef.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:06

Uitgemergeld komt door de staat van ontbinding. Eens afwachten wat uit het onderzoek komt en wat de eigenaren zeggen. Kan best dat er dingen slecht geregeld zijn en iedereen dacht dat het dier het "ergens" goed had.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:49

Toen we ons huis kochten zat er ook een nog een hond eenzaam en verlaten in een kennel en leefde nog en meer ook niet. Heb het zelf gelukkig niet gezien. Vreselijk. De hond is uit het leiden verlost. Echt afschuwelijk

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:21

Wilawander schreef:
Toen we ons huis kochten zat er ook een nog een hond eenzaam en verlaten in een kennel en leefde nog en meer ook niet. Heb het zelf gelukkig niet gezien. Vreselijk. De hond is uit het leiden verlost. Echt afschuwelijk

Wat verschrikkelijk |( vergeten worden of bewust achterlaten dat is echt heel naar

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:25

hoe dan ook, iemand heeft geweten dat die hond daar zat en er niks aan gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:25

Wat een gestoord volk
Dat mogen ze van mij zwaar straffen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:26

DaraBariton schreef:
Wilawander schreef:

Wat verschrikkelijk |( vergeten worden of bewust achterlaten dat is echt heel naar

We weten het niet. We hebben het huis gekocht en er hadden mensen in gewoond die het gehuurd hadden. Die hadden wel meer achter gelaten. Wat een puinhoop. Maar een dier achterlaten is echt verschrikkelijk.