Bach Rescue spray op lekkernij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Bach Rescue spray op lekkernij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:44

Onze hond raakt de laatste tijd 's nachts een beetje van de kaart (loopt zichzelf klem, of blijft de hele tijd onrustig rondjes lopen). Nu heb ik sinds gisteren de Bach bloesem Rescue Spray gekocht en ze heeft eindelijk weer een hele nacht rustig liggen slapen. Het lastige met de spray is alleen dat het moeilijk is om het in de bek te sprayen. Ze vindt het echt niks. Druppels waren helaas op, dus ik was genoodzaakt om de spray mee te nemen. Nu vroeg ik me af, mag je de spray ook op een lekkernij sprayen en dan toedienen? Of heeft het dan geen effect?

LadyMadonna

Re: Bach Rescue spray op lekkernij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:45

Weet dat het wel in water mag.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:46

Mag volgens mij op een korstje brood :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:02

Ingrid_92 schreef:
Onze hond raakt de laatste tijd 's nachts een beetje van de kaart (loopt zichzelf klem, of blijft de hele tijd onrustig rondjes lopen). Nu heb ik sinds gisteren de Bach bloesem Rescue Spray gekocht en ze heeft eindelijk weer een hele nacht rustig liggen slapen. Het lastige met de spray is alleen dat het moeilijk is om het in de bek te sprayen. Ze vindt het echt niks. Druppels waren helaas op, dus ik was genoodzaakt om de spray mee te nemen. Nu vroeg ik me af, mag je de spray ook op een lekkernij sprayen en dan toedienen? Of heeft het dan geen effect?

ik spray het voor de paarden gewoon op een boterham, deed voorheen druppels op de boterham, nu spray ik het erop. No problem, mag ook over voer worden gesprayed.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:03

Het kan ook gewoon in het water opgelost worden hoor!
Ook op iets lekkers kan het gewoon:)

Edit: dat zij de gene voor me ook al over water.... Leesfoutje:P

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:55

Oh gelukkig! Bedankt voor jullie antwoorden. :) In het water gaat lastig want daar drinkt de kat ook van. Maar het mag dus in principe ook op een stukje ontbijtkoek/appel o.i.d.?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:57

Hoe oud is de hond? Onze hond deed nl hetzelfde toen hij oud en dement werd :o

als het ouderdom is zullen bach druppels niet werken vrees ik...

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 23:02

Het is inderdaad ouderdom en dementie verschijnselen :j we hebben haar vorige week bijna in moeten laten slapen, maar het ging weer wat beter. Alleen 's nachts bleef ze onrustig, wilde niet alleen zijn, bleef ijsberen... Maar sinds gisteren gebruik ik dus de Bach spray (baat het niet dan schaadt het niet) en dat ging goed. Gewoon heerlijk rustig geslapen. En nu ook! (ik slaap nu beneden om het te kunnen observeren). Ze is haar mand nog niet uit geweest en ligt in diepe rust. Dus voor nu ben ik blij met het resultaat!

Ze is 12.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:33

Ik vraag me af wat er in dat spul zit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:31

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 08:24

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:25

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:29

Euhm...het is bach-spul, volgens mij maakt het geen ruk uit waar je het op sprayt ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:43

Kuggur schreef:
Ingrid_92 schreef:
[quote="Kuggur">>>
Ik vraag me af wat er in dat spul zit.
[/quote>>>>

http://www.doggo.nl/artikelen/probleemg ... honden.php

Een aantal plantensoorten en alcohol om het langer goed te houden.

Welterusten Fikkie.... :D

Het is niet alsof ze een slok alcohol binnen krijgen hè ;-) het gaat om wat druppels of een paar keer sprayen ;-)
Maar goed ik geef het nu aan een van mijn paarden die erg van slag is geweest nadat mijn paard onverwacht overleden is en de kudde weer plotseling gewijzigd is. Eerder hebben we ook al een paard in moeten laten slapen en er was een paard uit de - toch al kleine kudde - verkocht..
Hij is nu een stuk rustiger en minder paniekerig over van alles en nog wat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:45

Hier ook goede resultaten ermee. Wij doen een paar druppels op een frolicje en dan gaat het er zo in :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:52

Kuggur schreef:

Haha ik zei ook al: vandaar dat ze zo lekker slaapt :p maar het zijn idd maar een paar spetters die ze er van binnen krijgen. Afgelopen nacht is ook weer super gegaan, dus ik kan weer lekker in mijn eigen bed gaan slapen vannacht :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:56

Ingrid_92 schreef:
Kuggur schreef:

Haha ik zei ook al: vandaar dat ze zo lekker slaapt :p maar het zijn idd maar een paar spetters die ze er van binnen krijgen. Afgelopen nacht is ook weer super gegaan, dus ik kan weer lekker in mijn eigen bed gaan slapen vannacht :D

ah dat is fijn. Ik heb ons paard ook nog een tijdje andere Bach druppels gegeven die speciaal zijn voor angsten, mocht ze onrustiger of angstiger weer worden.. Dat zijn de Aspen druppels die kun je gewoon samen met de rescue geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:40

Ik ken een grappig verhaal van een huisatrs die vertelde van een patient die alle symptomen had van alcoholisme, maar die stellig beweerde nooit alcohol te drinken. Tot na wat onderzoekend doorvragen van de arts kwam aan het licht kwam dat ze zichzelf nogal enthousiast behandelde met homeopatische druppels, driemaal raden wat het oplosmiddel was...

Vergeet niet, dit is bijna pure alcohol, zelfs in druppel/spray vorm is dat een behoorlijke dosis, honden zijn véél lichter dan mensen, en totaal geen alcohol gewend.