Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluttersput schreef:Ik houd mijzelf altijd voor dat ik het voor het dier stop voordat hij echt gaat lijden. Dus wat betreft je vraag: wacht ik tot hij opgeeft? Nee. Zou ik niet doen. Als hij aldoor slechter wordt zoute het stoppe voordat hij echt veel pijn en last krijgt.
Dit zijn altijd hele moeilijke situaties, veel sterkte ook, wat je ook gaat beslissen.
aerdenhout1 schreef:MMM... ik stop pas wanneer ik weet dat het dier ( paard, hond of wat dan ook) het zelf op geeft.
Iemand die zijn dier kent zal veilloos aanvoelen wanneer dat moment daar is.
En er dan ook vrede mee hebben.
Tooske schreef:Ik snap de pijnbestrijding niet zo goed? Daar zou ik eerst al mee beginnen hoezo doorheen lopen? dat voelt hij dan toch niet? Een dier met pijn laten lopen vind ik niet kunnen.
sasja0705 schreef:Dank jullie wel voor de lieve reacties. Wat de pijnstillers betreft: die nemen dus de pijn weg die normaliter Pake zou laten stoppen om met iets door te gaan bvb springen in de auto (niet dat ie het nu nog kan ) of rennen of sprintjes trekken. Dus pijn beschermd na mijn mening voor verdere schade. Met pijnstillers gaat hij doorheen en gaan zijn gewrichten enz alleen maar sneller eraan. Na 4 Da s die allemal op pijnstillers wilden heb ik eindelijk een gevonden die het beestje bij de naam noemde en uitlegde (wil niet kwaad praten, maar bij de anderen 4 kreeg ik het gevoel dat niet mijn hond maar hun portemonnee beter zou worden :-( )
Ik heb mijn beslissing nog niet genomen en gelukkig moet dit ook niet binnen een paar dagen... maar het is goet om te horen/lezen dat ik met niet een monster moet voelen (en zo voelt het toch wel op moment, want het is mijn maatje ) als ik h wel ga laten hemelen voordat hij compleet "op" is
sasja0705 schreef:Eeehh... even kort wat rechtzetten : hij heeft nu nog geen pijn bij " normale" bewegingen zoals opstaan of lopen. Hij kan niet meer uit zichzelf in de bus ( VW Transporter ) springen, Pake is alleen maar 45 cm en de opstap even hoog of zelfs hoger. Dus probiert hij dat, dan doet dit natuurlijk pijn en inplaats om hem hiervoor pilletjes te geven til ik hem erin en uiteraard ook eruit om zijn gewrichten te sparen. Excuses , als ik de indruk gewekt heb, dat hij al zo ver zou zijn. Maar gelukkig is hij dat nog niet. Alleen geeft het bij mij een raar gevoel als ik de situatie dus bij deze Das neerleg (en gesproken geef je natuurlijk beter informatie dan geschreven zoals hier op internet, daarom nogmaals sorry) en hun beginnen meteen over pijnstillers, die in de gewone leefsituatie nog niet eens aan de orde hoeft te zijn op deze manier. Ik ben mij ervan bewust dat hij zeker af en toe (of vaker) pijn heeft... maar juist dit laat hem zich zelf niet meer beschadigen en remt hem dus af.En Da nr 5 heeft dit dus bevestigd. Laat verzekerd zijn dat ik mijn hond nooit bewust pijn zou laten lijden als ik dit kan verhinderen.Wat mij meer zorgen baard is zijn algehele levenslust en de "dementie"...
.

Maar oud zijn/worden kan geen kwaad zolang er geen pijn is