Werkingsduur Profender Spot On?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peer12

Werkingsduur Profender Spot On?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:15

Hoi bokkers,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het ontwormingsmiddel Profender (de pipetjes) gebruiken voor hun kat? En hoeveel keer per jaar jullie dat dan doen?

Omdat onze kat zo moeilijk pillen slikt, heb ik zitten kijken naar het ontwormen via pipetjes.
Bij de DA heb ik nu, om uit te proberen, een pipetje Profender gehaald.
Ik kan alleen in de bijsluiter niet vinden hoeveel keer per jaar je dit dan moet gebruiken en hoelang het werkt. Ik lees op internet wel overal de algemene adviezen van 'minimaal 4x per jaar ontwormen', maar geldt dat ook voor Profender? Andere merken, zoals Stronghold, adviseren weer 1x per maand.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om te veel of te weinig te ontwormen, dus weet iemand dit misschien?

Alvast bedankt! :wave:

Leandra

Re: Werkingsduur Profender Spot On?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:52

Stronghold werkt ook tegen vlooien. Daarom wordt geadviseerd om Stronghold elke maand te geven.
Profendor werkt hetzelfde als de tabletten. Advies is minimaal 4 keer per jaar, maar dat is maar een advies. Als je kat veel vangt buiten zou ik het inderdaad minimaal 4 keer per jaar dien. Komt de kat niet buiten zou ik het bij 2 keer per jaar houden.

Ontworming zou in principe elke maand gegeven kunnen worden, maar dat is echt niet noodzakelijk.

Peer12

Re: Werkingsduur Profender Spot On?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 15:33

Dank je wel Leandra!
Dat Stronghold ook tegen vlooien werkt had ik begrepen ja. Het schijnt dan helaas weer niets te doen tegen lintwormen, wat wel jammer is.
Onze kat komt wel buiten, maar is echt een watje en iets vangen doet ie bijna nooit. In die zin zou het dan dus 2 keer per jaar kunnen.

Ik ga iig eerst kijken hoe ze erop reageert, kan ik daarna altijd nog zien.
Alvast wel heel erg bedankt voor je antwoord!