Hond ineens angstig en urine lekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Hond ineens angstig en urine lekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 19:30

Onze Sem was de laatste dagen al wat anders in zijn gedrag, blaffen als we even in de tuin waren en vannacht meerdere malen blaffen. Normaal doet die dit absoluut niet.

Vanmorgen met uitlaten heel veel plassen en elke keer een slappe straal ipv constant. Vervolgens wou die de steeg absoluut niet in, hij verstijfde helemaal en werd helemaal angstig. Zat geen beweging meer in. Begint met trillen en verloor druppels urine, ook verder in huis elke keer overal druppels. Waardoor ik dacht aan een blaasontsteking, urine opgevangen en laten onderzoeken maar dit was niet afwijkend. Wel voor de zekerheid een kuur antibiotica voor 10 dagen meegekregen en wanneer die dan nog de oude niet is verder onderzoek.

Echter nam de angst buiten alleen maar toe. Bij elk windvlaagje of beweging is die bang, liep nu wel de steeg in maar dan durfde die de tuin niet meer in. Geen verhoging of koorts en hij eet en drinkt wel goed. Verder binnen is hij niet bang, af en toe speels en verder veel aan het slapen. Ben alleen maar korte rondjes nu naar buiten geweest een lange ronde en hem loslaten durf ik nu niet.

Normaal is hij nergens bang van, heel energiek en enthousiast.
Het is een 4 jarige gecastreerde reu, labrador x Duitse staande die eigenlijk behalve allergie voor brokken niks mankeert. Staat hierdoor op vers vlees al langere periode wat hartstikke goed gaat.

Maar ik vraag me wel af waar dit opeens vandaan komt en wat het kan zijn. Mocht het erger worden gaan we uiteraard eerder terug naar de dierenarts en als het na de AB kuur niet over is.

Misschien mensen hier ervaringen met deze symptomen?

fjordjes

Re: Hond ineens angstig en urine lekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:34

Is die misschien slechter gaan zien of blind geworden? Misschien dat ie daarom zo angstig is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:35

Drinkt of eet hij meer of minder dan normaal?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:37

Dacht ook meteen aan zijn ogen... zou dat kunnen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 19:41

In huis is er niks aan de hand en tot gisteren ook niks. Lijkt mij als het zijn ogen zijn hij ook binnenshuis van onverwachtse bewegingen moet schrikken, het is alleen buiten. Kan hem verder overal aanhalen ook.

Hij eet en drinkt hetzelfde als normaal, eten wordt altijd afgewogen per portie.

Ook als hij ligt te slapen op zijn plek lekt die urine. Overal druppels zeg maar, hij probeert zich wel schoon te houden wanneer die het merkt en de andere hond probeert ook alles schoon te houden. Uiteraard wordt het door ons gewoon grondig schoon gemaakt ook en het eerste kleed zit al in de was.

Heel apart dus..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:39

Is het mogelijk dat hij zich heeft verdraaid oid en ergens pijn heeft?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:44

De urine lekken klinkt als blaasstenen,maar dat verklaart het rare gedrag niet.
Ik zou de hond eens goed laten nakijken door de dierenarts.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:46

voor de zekerheid even het bloed laten onderzoeken..

het klinkt exact hetzelfde als onze vorige hond..
van de ene op de andere dag had ze de verschijnselen..

ze verstijfde compleet alsof ze niet meer wist hoe ze moest lopen of om moest draaien

kort daarvoor had ze dat ze af en toe in huis een klein beetje urine verloor..

in haar geval waren haar nierwaarden zo slecht dat ze feitelijk al 'dood had horen te zijn'. Bijna compleet nierfalen.
speciaal voer meegekregen voor nierpatiënten in de hoop dat het zich nog wat zou herstellen,
maar voor haar mocht het niet meer baten. met goede en slechtere periodes hebben we haar uiteindelijk 2.5 maand later s nachts thuis laten inslapen omdat ze stervende was, ze zou de volgende ochtend niet meer gehaald hebben. Dit was na een toch nog plotselinge zeer slechte dag. ze leed zo erg dat (letterlijk steeds een hoek inlopen en dan met haar kop tegen de muur aanhangen, niet eens meer weten hoe ze zich om moest draaien en onophoudelijk rillen) dat we de DA hebben laten komen om haar te laten gaan.

volgens mij werden die nierwaarden niet uit de urine maar uit het bloed gehaald.

het ging hier om een daarvoor kerngezonde, nooit wat mankerende, boerenstaby (dus niet de moderne gevoeligere fok), gesteriliseerde 8 jarige teef.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:41

Hoe gaat het nu?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:44

Vreemd. Indien bovenstaande medisch is uitgesloten zou ik toch gaan denken dat iemand of iets in de tuin je hond bang heeft gemaakt. Urine verlies kan ook uit angst zijn.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:55

betadine schreef:
Vreemd. Indien bovenstaande medisch is uitgesloten zou ik toch gaan denken dat iemand of iets in de tuin je hond bang heeft gemaakt. Urine verlies kan ook uit angst zijn.

Misschien heeft hij iets meegemaakt toen TS er niet bij was. Dat hij daarom bang is geworden