Hond met artrose, wat geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Hond met artrose, wat geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:16

Onze hond is een paar weken geleden geopereerd. Daar is ze nu goed van hersteld. Ze is inmiddels bijna 11 jaar. Ze heeft nu ook artrose dus nu willen we haar daar wat voor geven. Kunnen we daarvoor het beste bij de DA zijn, of is er iets via internet te krijgen hiervoor?

magda_90

Re: Hond met artrose, wat geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:26

Bij mijn hond en die van mijn zus hebben we positief verschil gezien door het geven van glucosamine. Maar dan wel die variant waar nog een stofje bij zit, ik kom alleen niet op de naam. Dit haalden we dan bij de Etos. I.c.m. een aangepast bewegingsregime hebben ze nog een aantal jaar pijnloos geleefd (al is dat altijd wat moeilijk te zeggen met honden die een idioot hoge pijngrens hebben, ze hadden er zeker plezier in ieder geval).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:30

Qua bewegingsregime, hoe deed je dat?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:37

Toen mijn hond nog gezond was, hebben we 1x per week behendigheid gedaan, 1x per week flyball en dagelijks zijn we ruim 40/50 km wezen wandelen. Veel spelen met de bal ook, zwemmen etc. Echt een actief leven. Bij de diagnose van artrose icm lichte HD is hij per acuut op pensioen gesteld (hij was toen 7 jaar dacht ik), dat kon ook niet anders gezien hij van het ene moment op de andere stokkreupel liep. Toen de ergste pijn was weggezakt en hij eindelijk weer soepel liep en plezier had, bestond zijn beweging uit rechttoe/rechtaan lopen aan de riem en met beleid spelen met balletjes en met stokken. Zwemmen hebben we veel gedaan, maar niet meer aan de fiets (meneer was toen een soort op-en-neer-springend-geval, niet bevorderlijk voor je heupen).
Kort samengevat, alle snelle wendingen en bewegingen die veel vragen van de achterhand hebben we geminimaliseerd. Hij gaf het op den duur ook zelf wel aan of hij het die dag kon of niet. De ene keer liep hij zo soepel dat je best met een balletje kon spelen en de andere keer bleef de bal gewoon in zijn bek en speelde je niet.

Naarmate de jaren verstreken werden de speeluren stukje bij beetje minder intensief en wandelde je meer rechttoe/rechtaan.

Nog een goede is het gewicht trouwens, mijn hond is 13 jaar lang altijd perfect op gewicht geweest. Nooit een kilo te zwaar, wel eens te licht af en toe. De dierenarts en vele anderen hebben hem eigenlijk nooit 13 jaar gegeven ([BB-ITP] Bejaarde puppy met de tak op het strand & [BB-ITP] Als biggetje ben je je leven niet zeker...).

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:44

Heb gereageerd in je andere topic.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:47

Mijn hond heeft ernstige artrose maar doet het fantastisch op soulmate.
Het is een poeder dat je makkelijk over het voer geeft, het schijnt goed te smaken, want ze eten het zo op. Mijn hond was in 3 dagen nadat ik begon met dit supplement veranderd van een stijve vermoeide hond in een jonge dartele hond. Ik heb het meerdere mensen al aangeraden en iedereen is net zo enthousiast als ik.
Zeker de moeite van het proberen waard dus.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:48

Bedankt voor je reactie! Hoe kom je er aan? Via da of kan je het zelf bestellen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:08

Ik koop het zelf bij een groothandel voor diervoeder, maar op internet is het iets goedkoper.
Als je googlet op soulmate dog moet je het kunnen vinden. Het zijn grote potten en je betaalt er wel wat voor, maar als je zie hoe lang ik met zo'n pot doe valt het bedrag in het niets.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 21:40

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:23

ik koop als ik glucosamine nodig heb ,de arthro 5 van www.glucosamine.com ,dat is de meest pure vorm van glucosamine die je kan kopen...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 22:26

Ik heb momenteel iets besteld waar ook deze combinatie in zit, maar dan 1200 mg gluco ipv 1500. Ik denk dat het even wordt aftasten wat bij onze hond helpt. Ik zoek ook nog iets van Omega 3. Kan ik gewoon zalmolie van de kruidvat geven?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:29

Wat je ook nog zou kunnen proberen is overgaan op Farmfood. Ons oudje (14) is sinds we dit voeren niet meer kreupel en stijf. Hij moest altijd een beetje opwarmen voor hij weer rad liep, dat is nu weer helemaal over.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 22:39

Onze hond is alleen erg lastig met voer. Ze heeft zwakke darmen en op diner voer doet ze het erg goed, ze krijgt dus geweekt voer, is harde brokken niet gewend. Maar alles kan geweekt worden toch?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:46

Hier helaas ook een hond met zware atrose.
Hij staat al een jaar op medicijnen van de dierenarts.
Van de zomer ging het echt super goed met hem. Hij was vrolijk, levendig en wilde ook spelen en rennen.
Nu merk ik alweer dat het minder gaat. Hij beweegt niet meer zo soepel. Zeker als hij een tijdje gelegen heeft heeft hij echt even moeite om op te starten.

Ik hoop dus dat er in dit topic nog tips komen om het allemaal wat draagelijker te maken voor hem.

Een voer en water op een standaard heeft hij al.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:51

Wij gooien en ook vaak water bij, dat vindt hondlief lekkerder :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:54

Mijn hond kreeg erg diarree van glucosamine. Die had ook zwakke darmen.
Ik heb geen supplementen meer gegeven maar uiteindelijk een pijnstiller.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 22:55

Ik ga deze combinatie even proberen (gluco, chondro en MSM). Helpt dit niet of nare bijwerkingen dan inderdaad op pijnstilling..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:57

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 23:04

Goof schreef:
TS die combinatie zit in soulmate, dat product dat ik al eerder aanraadde. Probeer het eens, het is echt superspul.
http://www.soulmate-nutrition.nl/producten/dog/

Heb ik inderdaad gezien. Ik probeer eerst een goedkopere variant voordat ik met dure producten aan de haal ga. Straks kan ze dit niet goed hebben... Zoals ook al een bokker boven me zei, haar hond ging aan de diarree. Beetje zonde om dan met zo'n product te zitten..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:07

Er is ook hulp voor een hond met artrose zonder dat je meteen naar de supplementen grijpt. PB me maar voor meer info.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:12

vitamine D supplement,2x per week.Er zijn onderzoeken die aantonen dat artrose verholpen kan worden met vit.D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:23

Ik heb goede ervaringen met Fortiflex tabletten voor de hond, google daar eens op :) is ook niet heel prijzig, 30 tabletten voor 40-50 euro uit mn hoofd..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:36

geerke schreef:
vitamine D supplement,2x per week.Er zijn onderzoeken die aantonen dat artrose verholpen kan worden met vit.D

Verholpen??? Lijkt mij niet of bedoel je dat het proces wordt vertraagd of stil gelegd? En is die studie allen voor honden of alle vormen van artrose, dus ook menen en paarden. Waar kan ik dat vinden? Ben ik wel benieuwd naar. Mijn hond met zware hd en artrose doet het nog goed maar merk wel achteruitgang zo nu en dan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:38

Ik ben ook wel nieuwsgierig of het geven van supplementen artrose compleet kan verhelpen. Ik heb ook een kandidaat die geen enkele reguliere arts of alternatieve geneeswijze blijvend kan genezen. Dus als al die duizenden Euro's die ik al aan mijn paard heb gespendeerd blijvend verholpen kunnen worden door het geven van een simpel supplement, dan teken ik daarvoor!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:43

Je hond heeft artrose zeg je.
Weet je ook in welke gradatie?
Als je hond echt pijn heeft, dan raad ik je novacam aan.
Maar ga eerst even langs de dierenarts voor uitleg over de novacam.