Ik schrok me rot..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Ik schrok me rot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:02

Het spijt me alvast voor dit vieze verhaal, maar ik kan het even niet anders omschrijven en ondanks dat er al een afspraak met de dierenarts staat, ben ik nogal gestresst.

Ik kwam vanmiddag thuis en ineens zag ik mijn hondje (Lhasa Apso) staan met een grote bloed/poepvlek op haar achterste.
Ik wist totaal niet welke van de twee het was, of allebei..
Snel mijn moeder gebeld en die zei dat ik moest wachten, maar aangezien ze alleen maar bleef staan, en heel veel last leek te hebben heb ik met mijn moeder afgesproken dat ik ging proberen om het een beetje schoon te krijgen, en zo misschien te kunnen zien wat er aan de hand was.
Zo gezegd zo gedaan. Toen ik alles schoon had gespoeld, nam ik Daisy weer mee terug naar beneden.

2 minuten later zat er ineens weer allemaal bloed.. Dus weer mijn moeder gebeld, alles uitgelegd, en die heeft gezegd dat ik even naar de buren moest lopen om mijn buurvrouw er naar te laten kijken (heeft zelf ook honden gehad). Die heeft de dierenarts gebeld, en nu staat er een afspraak om 19.10u..

Ik maak me echt druk, ik hoop dat het niets ernstigs is (vroegere afspraak was niet mogelijk ivm het feit dat er maar 1 dierenarts aanwezig is, en die is aan het opereren.. Vrouw aan de telefoon zei ook al dat ze niet verwacht dat het heel ernstig is, omdat het niet stroomt).

Echt niet leuk, dit soort dingen :(

Cemlys

Re: Ik schrok me rot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:05

Zit het echt onder de staart? het zou een anaalklierabces kunnen zijn die doorgebroken is. Gewoon rustig afwachten. Zolang er niet elke paar minuten een plas onderligt, kan er weinig gebeuren

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:08

Cemlys schreef:
Zit het echt onder de staart? het zou een anaalklierabces kunnen zijn die doorgebroken is. Gewoon rustig afwachten. Zolang er niet elke paar minuten een plas onderligt, kan er weinig gebeuren

Dat zei de vrouw aan de telefoon inderdaad ook ja :j Het zit niet echt onder de staart, het bloed zit ook meer aan 1 kant.. Ik kan haar staart helaas niet optillen om te kijken, mijn buurvrouw probeerde dat net en toen begon mijn hond te piepen en te happen.
Ze ligt nu te slapen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:57

Wat was het nou TS, en hoe gaat het nu met je hondje?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:21

Heeft ons hondje 3 maanden geleden gehad een abces aan haar anaalklier.Ook haar bibs onder het bloed.Het is weer helemaal goed gekomen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:31

pinto_1 schreef:
Wat was het nou TS, en hoe gaat het nu met je hondje?

Het was inderdaad een abces op de anaalklier dat kapot is gegaan.. Het gaat nu helaas niet zo goed, ze heeft echt heel veel pijn en het ziet er echt heel slecht uit, zucht.. :(

Britta31 schreef:
Heeft ons hondje 3 maanden geleden gehad een abces aan haar anaalklier.Ook haar bibs onder het bloed.Het is weer helemaal goed gekomen.

Dat is fijn om te horen! :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:51

Hè bah wat ontzettend vervelend ! Veel sterkte voor jou en je hond !

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:59

love_Soraya schreef:
Hè bah wat ontzettend vervelend ! Veel sterkte voor jou en je hond !

Dankjewel! :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:01

Ons hondje had ook veel pijn.Laat haar lekker met rust en verwen haar goed.Heb je ook pijnstillers van de da gekregen.Komt allemaal goed.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:16

Britta31 schreef:
Ons hondje had ook veel pijn.Laat haar lekker met rust en verwen haar goed.Heb je ook pijnstillers van de da gekregen.Komt allemaal goed.

Ahh ik hoop het! En ja we hebben ook pijnstillers gekregen gelukkig :j Hoelang duurde het bij jullie hondje voordat het over was?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:27

Ze is een dag of 2 een beetje overstuur geweest.Veel rillen en zichzelf verstoppen.Ik was haar kwijt, zat ze achter de wasmachine.Pijnstillers hielpen goed.En met een week was ze weer haarzelf.Ze is een kruising Maltezer.We maakte later het grapje dat ze 2 poepgaatjes had.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:39

Hoe is het nu met je hondje?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 15:34

Ahh ja zij trilt en verstopt zich inderdaad ook :j Pijnstillers werken bij mijn hond inderdaad ook goed! Mijn moeder heeft vanochtend nog een pijnstiller gegeven zodat ze niet met pijn alleen thuis zou zitten, anders zou hij rond 11en uitgewerkt zijn, en dan is ze nog alleen (niet ideaal, ik weet het, maar mijn moeder moet echt werken en ik moet ook echt naar school..). Ze ligt nu in haar mandje en ze is wel rustig voor zover ik kan zien!

Haha 2 poepgaatjes :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:00

Gelukkig dat het beter gaat.Komt allemaal goed.