Vorige maand hebben wij na 13 jaar onze Duitse Staande Langhaar moeten laten inslapen, hij was lichamelijk op. In eerste instantie wilden wij geen hond meer en we hadden zelfs bijna gekeken voor een koppel konijnen. Maar heel eerlijk, het begint te kriebelen. De urenlange wandelingen, het maatje om te ravotten. We beginnen een hond zelfs te missen.

Mijn moeder en ik zitten dus al wekenlang te overleggen wat wijsheid is, wel een hond? Geen hond? Uit het asiel? Van een fokker? Langzamerhand komen we wel bij een fokker uit aangezien de voorkeur uitgaat naar een pup (of het asiel moet er tegen die tijd een hebben).
Het liefste willen we weer een Duitse Staande Langhaar of een Cocker Spaniel (die hadden we hiervoor, of nouwja toen was ik nog in de aanmaak). Maar wat zijn goede erkende en betrouwbare fokkers?
In Steenwijk hebben wij al één gezien waar we binnenkort denk ik een afspraak gaan maken en sowieso weet ik waar we op moeten letten, daar staan topics vol over op Bokt. Sowieso gaan we ook contact opnemen met de rasverenigingen.
Maar wellicht hebben jullie goede ervaringen met fokkers, bij voorkeur in het noorden?
Over alle andere zaken m.b.t. het nemen van een hond, daar is ruim over nagedacht. Wij weten niet anders dan het hebben van een hond dus dat komt goed.