Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eliana schreef:Hoi wij zijn in totaal 4 weken bezig geweest met koppelen, inderdaad niet in het hok/plek koppelen die al bekend is voor je oude konijn. Ook moet je de hokken naast elkaar zetten met iets ruimte ertussen dat ze elkaar wel kunnen zien. In het begin ging het koppelen bij ons ook moeizaam, maar uiteindelijk is het gelukt, soms duurt het gewoon wat langer
maar ik vraag me af of ze elkaar nog wel aardig gaan vinden 2a54z6e45r6r schreef:Is Jes even oud?
Bij mij heb ik 2 gecastreerde rammetjes zonder probleem kunnen koppelen met een vrouwtje maar dit was wel dezelfde leeftijd. (Oudste ram is 2, Jongste ram is 1 en vrouwtje is van dit jaar denk ik).

meggiesannie schreef:Ik had twee jonkies samen en die gingen ook vechten, en die gaan ook niet meer samen
Konijnen zijn een stuk gelukkiger met z'n tweetjes. _Celess schreef:We hebben ze vandaag weer bij elkaar gedaan. Het was weer helemaal vechten...
Ik zie het niet zo vrolijk meer in...
demo_love schreef:Je hebt er toch een konijn bij gehaald om de ander een plezier te doen? 6 is oud voor een konijn, die gaat niet meer diezelfde tijd mee. Ik zou het jonkie terugbrengen. Hier maak je toch niemand blij mee?
demo_love schreef:Je hebt er toch een konijn bij gehaald om de ander een plezier te doen? 6 is oud voor een konijn, die gaat niet meer diezelfde tijd mee. Ik zou het jonkie terugbrengen. Hier maak je toch niemand blij mee?

Zwerte schreef:demo_love schreef:Je hebt er toch een konijn bij gehaald om de ander een plezier te doen? 6 is oud voor een konijn, die gaat niet meer diezelfde tijd mee. Ik zou het jonkie terugbrengen. Hier maak je toch niemand blij mee?
Wat een onzin! Zo oud is 6 nog niet, je doet alsof het beestje al bejaard is. Kan gerust nog een paar jaar mee hoor. Het is toch alleen maar goed dat TS graag wil dat haar diertje die jaren nog gelukkig kan zijn ipv eenzaam?

Faniek schreef:Ik sluit me aan bij Zwerte, hier worden de dwerg en kleine konijnen gemiddeld gewoon 10 - 12 jaar wat een hele normale leeftijd is.
De oudste hier is 18 jaar geworden, dus nee 6 jaar is zeker niet oud. Als die nou van alles onder de leden had, maar dan is het ook geen konijntje meer om buiten te houden, maar lekker binnen. Een gezond huppelend konijn welke leeftijd dan ook vindt het heerlijk met een konijnenmaatje. Er is niet voor niets een speciale senioren site voor oudere konijnen om te daten.
Een tijdje terug kreeg ik hier een ram van 9 a 10 jaar binnen. Een tumor in zijn bal en altijd alleen geweest. Ik heb hem laten castreren, want die tumor moest eruit en hij is dolgelukkig geweest met zijn vriendin, al duurde het maar een jaartje. Voorheen was het een konijn wat aanviel volgens de vorige eigenaren en toen na castratie en een vriendinnetje het liefste konijn wat je maar kon bedenken.