Heeft iemand tips om de hondengeur uit huis te houden?
Groetjess,
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
haha ik heb een chihuahua. Ben opgegroeid met grote honden hoor dus weet wel wat het inhoud en ben er ook gek op. Maar als ik nu een hond aai dan stinken me handen en de geur van de vacht vind ik ook niet zo fris vergeleken met mijn eigen knuffelbeest
... Normaal ruik je altijd wel dat er een hond in huis aanwezig is (hoe schoon je ook ben) alleen je gaat zelf aan de geur wennen.
Vind ze zelfs lekker ruiken nu als ik ze knuffel. Kan me dan zo lekker verstoppen in al dat haar
Met mijn paard precies hetzelfde.
Katten ruik je ook, maar een stuk sterker als je zelf geen kat hebt. Inherente met honden. xSCWx schreef:Pups ruiken van zichzelf wel lekker vind ik. Maar mijn pup nam het niet zo nauw met de hygiëne waardoor hij lekker door zijn eigen urine ging lopen, liggen en spelen (ok hij is wel een geval apart maar toch)
Cayenne schreef:[Heerlijk zo'n natte hond na een regenbui of wanneer hij door de bagger heeft lopen walsen of nog leuker: in de stront heeft liggen rollen. Dan ruiken ze helemaal naar rotte vis of erger.
Als je er niet tegen kunt moet je ook geen hond nemen. Ik heb een witte herder gehad en maakte iedere dag netjes het huis schoon: stofzuigen, dweilen en het huis luchten. Hij ging geregeld in bad. Maar eerlijk is eerlijk: na een tijdje rook ik de hondenlucht in huis zelf niet meer door gewenning, maar wanneer we een weekeindje of weekje weg geweest waren en thuis kwamen, dan rook ik het zelf toch ook wel.