Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elinex304 schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Wil d'r ook eentje maar m'n moeder wilt er geen. Komen er geen inbrekers doorheen?
friesam schreef:Heb ervaring met een zelfgemaakt hondenluik (leek op een kattenluik maar dan groter) en een mechelse herder. Dat werkte uitstekend. Als ik honden riep om naar buiten te gaan waren ze me al voor. Zonder dat ik de deur open hoefde te doen.
Het luik was zo gemaakt dat de hond er rechtop doorheen paste. Aan de onderkant hadden we een soort tochtstrip maar een herder is natuurlijk sterker om het toch open te duwen.
silversomali schreef:friesam schreef:Heb ervaring met een zelfgemaakt hondenluik (leek op een kattenluik maar dan groter) en een mechelse herder. Dat werkte uitstekend. Als ik honden riep om naar buiten te gaan waren ze me al voor. Zonder dat ik de deur open hoefde te doen.
Het luik was zo gemaakt dat de hond er rechtop doorheen paste. Aan de onderkant hadden we een soort tochtstrip maar een herder is natuurlijk sterker om het toch open te duwen.
Was dat dan een luik van hard materiaal of meer een soort van zachte flap?
har166 schreef:Ik heb er eentje voor mijn hondje en katten. Het is er een voor honden tot 20 kg, hij sluit aardig af en laat daardoor niet veel kou naar binnen. MAAR Joopie ( mijn hondje ) vindt het luikje eng. Daarom heb ik er een stok onderstaan zodat het luikje altijd open staat, dat brengt natuurlijk wel veel kou naar binnen. De katten vinden het luikje prima, als ik thuis ben haal ik de stok weg en de katten lopen er dan gewoon doorheen.