Hondenluik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silversomali

Hondenluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:32

Ik zoek mensen die een hondenluik hebben en hun ervaringen hiermee!

Ik loop nu fulltime stage en ga daarna (februari) waarschijnlijk ook fulltime werken. Voor mijn honden heb ik nu 3 dagen in de week oppas geregeld, dus de hele dag hebben ze gezelschap en lange wandelingen. De overige 2 dagen werkt mijn vriend een paar uur thuis zodat ze niet te lang alleen zitten. Nu is het in de zomer wel makkelijk omdat ik dan de tuindeur een stukje openzet zodat ze als wij weg zijn dus altijd even naar buiten kunnen als ze willen. Nou wordt het natuurlijk binnenkort kouder waardoor bij mij het idee opkwam om een hondenluik aan te schaffen. Zo kunnen ze ook in de winter naar buiten mochten ze nodig een plasje oid moeten doen. Ik heb hier alleen helemaal geen ervaring mee. Hoe makkelijk is het om dit in een deur te krijgen? Gaat het hierdoor niet tochten? Gaat de hond er wel doorheen? (ik heb windhonden)

En waar ik me nog het meeste over zorgen maak is of het luik niet per ongeluk kan blokkeren op het moment dat ze buiten zijn en dat ze dan in de tuin vastzitten in de vrieskou. Wat denken jullie?

Mijn honden zijn tussen de 50 en 60 cm groot maar niet breed.

Graag jullie ervaringen!

Vermeld ajb ook het type hondenluik dat je hebt en de grootte ervan en de grootte van je hond

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:35

Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Wil d'r ook eentje maar m'n moeder wilt er geen. Komen er geen inbrekers doorheen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:35

Heb ervaring met een zelfgemaakt hondenluik (leek op een kattenluik maar dan groter) en een mechelse herder. Dat werkte uitstekend. Als ik honden riep om naar buiten te gaan waren ze me al voor. Zonder dat ik de deur open hoefde te doen.