Gelukkig veel minder erg allemaal maar wel een vervelende snee.
Vanmorgen was ik op bezoek bij iemand en mijn hond was aan het spelen met de zijne. Opeens komt mijn hond terug en gaat bij mij op zijn rug liggen (niet uitzonderlijk als ik thuis ben, maar spelen word normaal niet onderbroken voor knuffelen
) en ik zie een vervelende snee. Niet heel ernstigs, zeer oppervlakkig, maar de huid is wel door en mij lijkt het duidelijk, dit moet even gehecht worden. Dus hond in de auto en naar de dierenarts.Die zegt eigenlijk je hebt 2 opties. Ofwel ik breng hem onder narcose en hecht het. Of ik laat het zo, het zal wel genezen. Dagelijks schoon maken met betadine oplossing en zorgen voor een schone ligplek, dan komt het wel goed.
Ik vond een narcose nogal een heftig middel voor een sneetje als dit. Ik dacht eigenlijk gewoon beetje sederen, plaatselijk verdoven en hechten of lijmen...
Maar goed, mijn hond maar gewoon mee naar huis genomen. Het zit me echter niet lekker.
Het is overigens gebeurd rond 11 uur vanmorgen. De randen zijn nu helemaal zwart van het zand want ja, het is een hond.
Hebben mensen dit ook gehad bij hun hond en hoe is het bij jullie opgelost. Ik weet het ,bokt is geen dierenarts, maar heeft wel een boel ervaring.
Ik twijfel namelijk heel erg om gewoon terug te gaan en toch om hechtingen of lijmen te vragen.
Wat weet bokt?
De wond:

Niet helemaal scherp maar zo krijg je een betere indicatie van de grote. De hond is een weimaraner van 62cm schofthoogte, 25 kilo.
doet het pijn bij de hond?
. Dat word hem niet met die draak van mij
. En ik kan hem niet aan een lijn houden de hele dag.