bullmastiff puppie :D wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

bullmastiff puppie :D wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 09:49

Hoi allemaal!!!

vanavond gaan we dan eindelijk naar het nestje bullmastiff puppies kijken!

Even wat meer informatie;

We willen er graag een hond bij en we zijn uitgekomen bij een bullmastiff.

we zijn uiteindelijk bij dit adres uitgekomen; http://www.thenightshifts.nl/

en daar is zaterdag 20 september een nestje geboren, 5 reutjes, 3 teefjes.

de ouders;

Afbeelding

en hier de puppies *\o/* *\o/* *\o/*

we willen zowizo een reutje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wie hebben er hier nog meer een bullmastiff??

SANEX

Re: bullmastiff puppie :D wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:04

Wat leuk! Wij hebben ook een bullmastiff. Een zandkleurige reu van 1,5 jaar en inmiddels 68 kilo :-D

Aardslui, een enorme lobbes, goedzak. Wel waaks en ontzettend sterk. Ik weeg zelf 60 kilo en heb dan zo nu en dan ook moeite om hem uit te laten, meneer luistert helaas niet altijd even goed en weet dondersgoed dat ik niet zoveel heb in te brengen tegen zijn gewicht. Daarom laat vriendlief hem meestal uit.

Ondanks dat het een enorme goedzak is, moet je je wel bedenken dat je niet altijd lovende reacties krijgt, veel mensen vinden het enge honden, denken dat ze aggressief zijn. Van de week zat ik buiten en hoorde ik nog mensen langsfietsen en zeggen 'ja hier woont zo'n grote vechtershond'.... Vervolgens staat een klein jochie hem lekker over het hek te aaien, onze enorme kindvriendelijke vechthond ;-)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:05

<3

Hier geen bullmastiff maar een Dogo Canario.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 10:09

hebben jullie hem wel gewoon binnen in huis?

wij willen hem uit eindelijk ook als waakhond voor ons buiten in de tuin. dus ik verwacht dat de pup rond november mag komen en dan kunnen we hem mooi eerst binnen houden tot april/mei wanneer het ook weer lekker weer wordt, dan kan hij naar buiten.

tuurlijk mag de hond wel binnen komen, maar hij krijgt een super mooi hok buiten en heeft onwijs veel de ruimte, dus slapen doet hij dan daar.

verder mag hij ook gewoon met mij naar de paarden en gaat hij zoveel mogelijk dingen zien, dus het is niet dat hij 24 uur per dag in de tuin loopt.

we hebben nog een andere hond thuis. een kruising amerikaanse bulldog x jack russel. een teefje. die loopt wel gewoon bij ons in huis, (en slaapt in bed haha )

ik ben ontzettend benieuwd vanavond! we hebben het er hier zo op staan, een hond erbij!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:15

Ooohw wauw <3 heb er zelf geen 1 maar laat er 1 uit.
Een reu van net een jaar, weegt nu 65 kilo :)
Heel veel plezier !!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:17

Rockey, onze Dogo leeft ook veel buiten.
We hebben een mand in de hoek van de kamer. Daar mag ze in liggen.
Verder is ze bijna altijd buiten maar ze is ook zo geboren en opgevoed ;)

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:22

Wij hebben uit die geweldige moeder (Mo) een reu van nu een jaar uit! Geweldig beest! Daarnaast hebben we ook nog een pup van deze fokker en zij is nu 12 weken oud.

We hebben altijd bullmastiffs gehad. Toen onze zusjes oud werden en mankementen begonnen te vertonen hebben we echt gezocht naar een fokker waar we ons goed bij voelde. Wel wat adresjes gezien maar the nightshift was echt top. Super voor de honden en weten waar ze het over hebben.

Super beesten de bullmastiff en ze passen perfect bij ons. Lief voor iedereen ook voor kindjes maar wel goed waaks. Doe Debby en Marijn de groeten vanavond en veel plezier met pups knuffelen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:25

Als een van ons thuis is, is hij eigenlijk altijd buiten. We wonen niet zo groot maar hebben wel een behoorlijke tuin. Savonds en snachts is hij wel in huis, hij heeft een vaste plek in de gang. Verder wordt hij smorgens en tussen de middag een uur uitgelaten, einde van middag 1,5 uur en voor we op bed gaan nog een half uur. Rest van de dag ligt hij eigenlijk alleen maar te slapen :-D Mee naar de paarden doe ik soms nog, hij is bang voor de paarden dus veel plezier doe ik hem er niet mee, maar hij vindt het wel fantastisch om in de bak te spelen, graven en rollen, is gek op zand

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:25

Heerlijk!
Mijn man heeft vroeger een bullmastiff gehad, en die vond hij toch nog wat aan de kleine kant :+ Daarom wil hij graaf een mastiff. We zijn een paar fokkers gaan bezoeken, en hebben geïnformeerd hoe hun puppie-planning voor de komende jaren eruit ziet, maar nog geen concrete afspraken gemaakt. Sinds een paar weken hebben we een duitse dog herplaatser, dus we wachten rustig af hoe zij evolueert, zeker omdat we zelf binnenkort ook ons eerste kindje verwachten. Misschien komt die mastiff pup er in de komende paar jaar, misschien pas na onze dog, we kijken wel hoe het loopt. Maar ooit hebben wij ook een lieve schattige pluizige niet-zo-kleine pupsel :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 10:29

wat een leuke verhalen zeg!!

@ mutzzzz wat toevallig dat we het over de zelfde fokkers hebben! ik ben ook via via bij hun uitgekomen, en mensen zijn er echt heel positief over. ik moet zeggen het eerste contact en nu is ook allemaal top, we krijgen foto's door gestuurd en worden echt op de hoogte gehouden. heb jij fotos van jouw honden?

@ blokje, zo'n hond heeft de tandarts voor mijn paarden ook, ook een super leuk ras!

Ik ben ook vooral heel benieuwd hoe het met onze andere hond zal gaan.

hebben jullie daar ervaring mee? ik bedoel, deze hond mag nu alles, en dat willen we ook zo aanhouden, Zij nummer 1 , pup nummer 2, dat dat vanaf het begin al duidelijk is, ook voor die 2.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:11

Ik weet niet of dit zo te zien is, maar het is een filmpje hoe ik van de week dankzij onze BM skieënd door de Welkoop ging (ik heb daar gewerkt, een oudcollega filmde het. De vloer daar is erg glad, ik heb nieuwe schoenen zonder profiel en met die zware van ons resulteerde dat dus in een glijpartij :D )

https://www.facebook.com/video.php?v=10204370914489096

Dit was onze Dobus toen we hem net hadden als pup

Afbeelding

En zo is hij nu:

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 13:45

wat een leukerd!!

je leest wel eens wat over maagtorsies of dat ze last van hun ogen kunnen krijgen, hebben jullie daar ervaring mee?

mij is ook verteld dat je wbt de ogen, het al iets aan de pup kunt zien, dat je moet kijken of de ogen ver genoeg open staan?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:57

Ogen niet, maagtorsie is bij elke hond mogelijk. Gewoon eerst uitlaten en daarna pas laten eten, niet andersom.

Die van ons is sowieso een kneus, is helaas geboren met een vernauwing in zijn darm. We zijn het eerste jaar kliniek in en uit geweest, echoscopie, endoscopie, allerlei onderzoeken. Is helaas niks aan te doen, oprekken is niet te doen, en operatief zou het littekenweefsel geven wat hetzelfde effect geeft. Hij heeft problemen met z'n ontlasting hierdoor, is vaak bloederig, en zo nu en dan geeft hij over omdat het spul er niet allemaal door wil. Hij heeft er niet superveel last van, is verder vrolijk, alleen soms is hij wat down en misselijk, dan weten we gewoon dat hij binnen enkele uren zal gaan overgeven, en dan is het flink ook. We kunnen het met lichtverteerbaar voer redelijk binnen de perken houden, maar we weten gewoon dat hij niet helemaal oké is van binnen.

Huidproblemen komen wel voor bij BM, vooral bij die plooien op de kop, ik ben blij dat Dobus niet een enorme rimpelkop heeft, ik hoor daarover wel dat ze snel exzeem kunnen hebben daar.

En de heupen he, blijft een aandachtspunt bij dit soort honden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:02

ja zowizo als jonge hond, allemaal nog niet te gek laten doen , is zowizo beter voor de gewrichten neem ik aan.

wat vervelend van zijn darmen!

voeren jullie brok en vers vlees? en een speciaal merk? of alleen brok?

ik las in een boekje, dat je het brok wat je wil gaan geven, even moet weken en als het dan uitzet, is het niet heel goed voor de maag, en valt het uit elkaar, dan zou de brok wel geschikt zijn.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:05

rockey schreef:
ja zowizo als jonge hond, allemaal nog niet te gek laten doen , is zowizo beter voor de gewrichten neem ik aan.

wat vervelend van zijn darmen!

voeren jullie brok en vers vlees? en een speciaal merk? of alleen brok?

ik las in een boekje, dat je het brok wat je wil gaan geven, even moet weken en als het dan uitzet, is het niet heel goed voor de maag, en valt het uit elkaar, dan zou de brok wel geschikt zijn.

Geen bullmastiff eigenaar, maar wel tussen 2 geboren hihihi.

Wat jij bedoelt is geperste brok, dit valt namelijk uit elkaar in de maag. Ik voerde eerst gewone brokken en dit is niet zo zeer slechter, maar met geperste brok verklein je de kans op maagtorsies en icm met kvv is dit net wat beter (heb ik me laten wijs maken).

Overigens bestel ik voer bij Brouwers, wat dus ook voer voor bullmastiffs is. Kijk maar eens op de website. Erg betaalbaar ook!

Succes met je komende pup

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 22:01

Ze waren geweldig !!!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 13:39

ze zijn ondertussen 5 weken, nog 3 weken geduld hebben dus *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mala26