Katten nestje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Katten nestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:56

Hallo verwacht iemand hier nog een nestje in begin 2015 waarvan nog 2 kittens beschikbaar zijn om te adopteren?

De katten moeten aan de volgende eisen voldoen
•Mag naar buiten
•Kost niet meer dan 75 euro per kitten
•Minimaal 1 katertje

Groetjes,

gaby12

Re: Katten nestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:39

Tegen die tijd gewoon in het asiel gaan kijken ;)

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:25

Dat zouden we ook doen, totdat we de prijs van €125,- per kitten zagen...
En dat is toch echt buiten ons buget

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:37

ThirzaXinge schreef:

Vergeet niet dat dit over het algemeen incl. de benodigde inentingen, ontwormingen, chippen en castratie is (kan ook met een 'coupon' dat je later voor terug kan komen)
Dit zijn kosten die je over het algemeen anders zelf maakt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:39

Als het aankoop bedrag al te hoog is.. gaat het met bijkomende kosten dan wel goed komen? En het asiel betaald inderdaad de eerste enting en de castratie dus dan heb je het er al uit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:43

Sommige asiels doen al aan vroeg castratie dus dan heb je die kosten al niet meer.

Als er aanschaf kosten al snel hoog worden zou ik even nadenken of je het ook kunt betalen als er wat mis is.

Mijn kater heeft in de 2 jaar dat hij nu bij me is bijna 3000 euro aan DA kosten gemaakt. Dat is wel uitzonderlijk natuurlijk maar wel iets om over na te denken als je een huisdier neemt. Daarna kun je nadenken om je beesten te verzekeren. Dat gaat met die van mij niet meer lukken dus doe dat direct als je dat wilt en wacht er niet mee tot er wat gebeurd

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:51

ThirzaXinge schreef:

Als dit al te veel is zal ik geen kat kopen. Ze kunnen onverwacht ziek worden en dat loopt hoog op, alleen al om een cavia te laten checken+wat medichijnen kost hier al €97,-

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:58

in de periode dat je zoekt zijn er weinig kittens. Dan beginnen poezen pas weer krols te worden zodat je vanaf april ongeveer weer volop nestjes hebt

Mensen weten dat en bieden en vragen voor kittens die in januari/februari weg mogen ook vlot 150 euro per stuk (ja ik weet het, ze zijn gek)

Als je kijkt dat een castratie voor een kater al gauw 50 euro kost en een sterilisatie 125, dan ben je zo gek nog niet uit met een kitten via het asiel

en omdat ze buiten gaan bij je moet je ze wel laten helpen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:01

Al heb je een gratis kitten, daarbij komt nog ontworming, ontvlooien, enting (9e en 12e week), chippen, castratie/sterilisatie... geloof me maar, dan kom je rond de 200 euro per kitten uit :P

Een kitten van 125 euro uit t asiel is dan dus véél goedkoper :)

Maar ik ben t met de anderen eens dat als je dat al te duur vind je eigenlijk beter niet aan katten kan beginnen :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:11

Waarom gelijk weer van die reacties, ja als je dat niet kunt betalen zou je er dan wel één nemen...
Ik geef ook geen €10.000 euro aan een paard uit, maar ik zou wel eventuele DA kosten kunnen betalen. Dat de dieren ingeënt zijn en al dat is mooi, maar ik heb hier ook een kat zitten van €15,- die gecastreerd is en al, waarom zou je dan 125 euro betalen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:15

Maar ik neem aan dat jij die kat als volwassene hebt gekocht? Dan is het al een ander verhaal en heb je al die startkosten (kittenentingen, chippen, castratie/sterilisatie) niet.

125 euro bij een asiel is juist goedkoop, alles zit er dan bij. Alleen het steriliseren alleen is al zo duur. Bij mij waren de kittenentingen ook nog een 48 euro per stuk (2 entingen per kat) en het chippen 35 euro. Heb je de rest er nog niet bij gerekend.

Ik geef idd ook geen 10.000 uit aan n paard. Maar als iemand schrijft ik wil n paar maar niet meer dan 500 euro want dan valt t buiten ons budget...tsja ook dan zou ik toch even goed erover nadenken of t eerlijk is om een paard te kopen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:15

Vaak kun je kittens in juni/juli wel gratis krijgen maar aangezien ze buiten mogen lopen ben je an chippen/enten en sterilisatie minimaal al 150 per kat kwijt dus asiel is inderdaad goedkoper.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:00

Sowieso zijn er op dit moment geen mensen die in de periode een nestje verwachten, want die poezen zijn op dit moment nog niet drachtig ;)
Als je maar weinig geld uit wilt geven omdat je niet meer geld hebt, dan zou ik inderdaad nog een overwegen of je überhaupt wel een kan moet nemen, en zeker 2 jonge katten tegelijk!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:15

das leuk maar je zal de kittens toch moeten laten helpen, chippen, enten,ontwormen
en dat gaat ook behoorlijk wat geld kosten,

ook zal je erg in de gaten moeten houden als je broer en zus hebt uit 1 nestje dat broer zus niet gaat dekken voordat ze uberhaubt geholpen zijn,

en wat denk je van de onverwachte kosten is daar wel een buget voor ?
stel dat je kittens neemt en je moet ineens naar de da met ze omdat ze ergens last van hebben.... dat kan ook aardig oplopen,

al met al zijn er toch aardig wat dingen om rekening mee te houden,

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:18

Misschien kan je kat van marktplaats nemen?
Een kat die al gecastreerd en ingeënt is?
Die worden vaak gratis aangeboden alleen zijn ze dan al volwassen, maar een kitten is ook binnen een mum van tijd groot.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:53

1 van onze katten hebben wij ook als kitten kunnen ophalen (gratis ) bosbloemen dat maakt ook niet uit,

maar het gaat er gewoon om dat een dier ziek kan worden,en dan moet je het niet even aankijken, vooral niet met een kitten(s), maar gewoon naar een dierenarts kunnen gaan... en daar moet wel geld voor zijn

ook als de kittens geholpen moeten worden, gechipt, entingen,ontwormd etc
en dat ook geld gaat kosten,

ts.. is er geen (groot)budget voor alleen de aanschaf of gewoon voorr het hele plaatje, chip entingen ontworming castratie da kosten etc

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:02

eerlijk ik geef voor een HTK kat niet meer dan 10 euro uit.
En er lopen er hier 6 die altijd de medische hulp krijgen als ze die nodig hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:15

Daks schreef:
eerlijk ik geef voor een HTK kat niet meer dan 10 euro uit.
En er lopen er hier 6 die altijd de medische hulp krijgen als ze die nodig hebben.

Dat is je goed recht. Maar er zijn ook zat mensen die gratis katten in huis halen en dan ineens geen geld meer hebben voor de dierenarts... Als die katten geld gekost hadden, hadden die mensen ze niet in huis gehaald.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:23

Tussen "het er voor over hebben" of een "(on)toereikend budget" zit IMO ook wel een wereld van verschil ;)

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:36

even voor de duidelijkheid, wij hebben het geld wel voor de verzorging/DA kosten/castratie hoor.
maar we willen niet 1 van meer als €100,- gezien onze dure katten al 2 keer gestolen zijn, en omdat we daar steeds verdrietig van werden nemen we nu liever 2 wat goedkopere :)

nee binnenhouden is geen optie gezien we dat persoonlijk zielig vinden voor de katten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:15

SAKKIA schreef:
Tussen "het er voor over hebben" of een "(on)toereikend budget" zit IMO ook wel een wereld van verschil ;)

Vaak wel. Niet altijd, helaas. :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:01

Adverteren op het forum is niet toegestaan, daarom komt hier een slotje. Voor een zoekadvertentie als deze kan er gewoon een Markt advertentie gemaakt worden.