Hond heeft helaas vlooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Hond heeft helaas vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:32

Hoi bokt!

Mijn hond kwam vandaag terug ban de tri ater en er werd verteld dat ie vlooien heeft. Erg vervelend maarja da kan gebeuren.

Hij krijgt altijd van die antivlooien pipetten en moest deze ook toevallig weer hebben. Dit hebben we eigelijk gelijk gedaan, niet bedacht of dit wel of niet goed was, wij dachten dat dit ook tegen de vlooien zou werken.
We hebben van de trimster gehoord dat ze 3 vlooien heeft weggehaald bij hem. We hebben zelf nog geen vlo gezien maar er zullen er vast nog wel een paar zitten denk ik.

Nu hebben wij ook al zijn speelgoed en kussens gewassen en goed gestofzuigd.
Maar wat kunnen we nogmeer doen? Iemand handige tips?
We willen natuurlijk geen vlooienplaag hier.

Denken jullie dat de vlooien ook op mijn 2 konijntjes over kunnen lopen want hij knuffelt vrij vaak met hun en de vlooien kunnen er dan dus ook makkelijk bij komen.

Alvast bedankt!

lyanne_sanne

Re: Hond heeft helaas vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:51

Konijnen en eventuele katten ook ontvlooien ;) daar heeft je hond het namelijk van gekregen! Voor je konijnen wel even oppassen welk pipetje je gebruikt. Zou het even navragen bij je DA

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:55

je kleedjes, banken (als de hond daar ligt) zo'n beetje alles waar je hond op ligt schoonmaken :')
Bij de DA kan je speciaal spul daarvoor kopen

Tallie1979

Wat verstandig is, is dat je vlooienmiddel koopt die helpt als ze al vlooien hebben. Veel mensen verkijken zich erop en denken dat frontline helpt bij vlooien. Dit middel helpt echter alleen ter voorkoming van vlooien.

Ik denk dat je al aardig aan het opruimen bent gegaan, de konijnen ook even doen en het juiste vlooienmiddel halen, dan ben je er zo vanaf. De vlo sterft dan direct zodra deze op de hond springt en bijt.
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 01-10-14 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Welke pipetjes gebruik je.inderdaad rest ook behandelen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:03

Anti vlooienpipetten werken minder goed nu omdat met wassen de vetlaag is verwijderd, terwijl door de vetlaag het anti vlooienspul zich over de hond verspreid.
Tips:
-Goed stofzuigen, zeker tussen kiertjes
-Zoveel mogelijk wassen op 95 graden
-Dweilen en schoonmaken met pure azijn; hiervan gaan de eitjes kapot
-Levende vlooien kunnen niet tegen dreft
-'s Nachts een bak water met dreft neerzetten en daarin een waxine lichtje. Vlooien gaan op het licht af en springen in het sopje.
-Stukje vlooienband in de stofzuiger doen zodat ze er niet weer uit kunnen komen

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:24

We gebruiken advantige pipetten van de dierenarts. Ik zal morgen even langs de dierenarts lopen om iets voor de konijnen te halen. De knuffels/speeltjes en ligkussens zijn inderdaad direct in een was van 95 graden gegaan.

De hond ligt graag op onze bank(leer) en een stoel van stof hoe zouden jullie die behamdelen?

Bedankt voor alle tips hierboven!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:27

Sorry voor spelfoutjes. Mn ipad werkte niet mee! :(

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:36

Als je het aandurft zou ik je bank en stoel eerst afnemen met een sopje met dreft en als dat opgedroogd is met azijn.
Mijn leren bank neem ik altijd af met dreft (maar heb ook speciaal spul zodat het leer niet lelijk wordt wat ik er tussendoor op smeer), mijn stoffen bank deed ik met een stoomreiniger; dan heb je zowel direct de vlooien als de eitjes dood.
Overigens is stoomreiniger makkelijker en minder chemisch dan allerlei sopjes dus misschien fijner om te gebruiken omdat je ook beter in kiertjes komt.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:49

Stoomreiniger hebben we helaas niet anders had ik die na je tip meteen gepakt. Even overleggen of we een sopje gaan maken. Dreft moet ik dan nog wel halen morgen. Hebben wel citronella in huis maar dat is minder grondig denk ik.

Er dreef ook net een vlo in mn appelsap dus is gelijk weeer 1 vlo minder. Hahaha
Wat ik me wel weer afvroeg is hoe komt dat beest in mn appelsap! Nouja hij is nu verzopen dus maakt niet zo uit.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:50

Oh wat een ramp, vlooien! Heb hier in huis momenteel ook een plaag onder de katten...vreselijk ;(

Heel vaak, heel goed stofzuigen en de zak daarna weggooien of buitenzetten. De vlooien klimmen namelijk zo weer uit de zak! Als je het met alleen het behandelen van de hond echt niet onder controle krijgt kun je nog de omgeving behandelen met een spray (indoor-x is een goede). Wij hadden ze op een gegeven moment ook in de slaapkamer... had ergens gelezen (weet niet of het waar is...) dat vlooien niet van kou houden dus nu staat bij ons het raam in de slaapkamer 24/7 wagenwijd open. Heb daarna geen vlo meer gezien...

xSCWx schreef:
Anti vlooienpipetten werken minder goed nu omdat met wassen de vetlaag is verwijderd, terwijl door de vetlaag het anti vlooienspul zich over de hond verspreid.
n

Dat ligt een beetje aan welk middel je gebruikt. Bij middelen met Imidacloprid is dat inderdaad het geval (Advantage bevat imidacloprid). Maar als je bijvoorbeeld frontline of stronhold gebruikt is dat niet zo.

Tallie1979 schreef:
Wat verstandig is, is dat je vlooienmiddel koopt die helpt als ze al vlooien hebben. Veel mensen verkijken zich erop en denken dat frontline helpt bij vlooien. Dit middel helpt echter alleen ter voorkoming van vlooien.

Dit is niet helemaal juist, frontline dood wel degelijk volwassen vlooien op de hond! (bron: http://avmajournals.avma.org/doi/abs/10 ... 0.217.1666)

Succes met de vlooien, hopelijk ben je er snel vanaf!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:51

maylotje schreef:
Stoomreiniger hebben we helaas niet anders had ik die na je tip meteen gepakt. Even overleggen of we een sopje gaan maken. Dreft moet ik dan nog wel halen morgen. Hebben wel citronella in huis maar dat is minder grondig denk ik.

Heb je een stoffen bank? Die strijken (handdoek ertussen) werkt ook!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:54

gelijk even bravecto mee nemen. is een "snoepje"dat 3 maanden werkr tegen vlooien en teken.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:56

Switt inderdaad een ramp die vlooien. Hopelijk zijn we er beide snel vanaf! Hond loopt nog wel hier en daar te krabbe. Dus er zullen er nog wel een paar zitten.
Krijg er overigens zelf ook een beetje de kriebels van;)

Bedankt voor alle tips! Zal morgen sowieso even langs mn dierenarts gaan voor iets voor mn konijntjes. En misschien ook even daar vragen wat ik verder nog kan doen naast alle tips hier.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:25

De reguliere Frontline zijn vlooien resistent voor. Stronghold is het middel wat op dit moment het beste werkt.
Wat je het beste met de hond kan doen: wassen met dreft en uitföhnen, soms spoel je de vlooien al weg tijdens het wassen of ze springen er tijdens het föhnen af (leg dan een witte handdoek neer zodat je ze ziet gaan). Aangezien ze vandaag al bij de trimmer is geweest heeft dat nu geen nut maar over een weekje kan dat weer. Hou er wel rekening mee dat je hond 2 dagen droog moet blijven zodat het vlooienmiddel er niet weer afspoelt.
En aangezien je vandaag al vlooienmiddel op hebt gedaan, zou ik pas over 2 weken weer ontvlooien als de vlooien er nog zijn. Het blijft chemische rotzooi.
Eerst even aankijken of het middel werkt wat je vandaag hebt gehaald.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:30

Bedankt voor alle informatie xSCWx hier kunnen we zeker wat mee!