De poes is erg op zichzelf, best verbaal en sensibel, geen schootkat. De kater is van alles dit tegenovergestelde.
De poes is vooral buiten en komt een paar keer per dag binnen om te eten. De kater leeft vooral binnen, voor zijn eigen veiligheid.
Ze zijn geen vrienden maar gedogen elkaar en dat gaat eigenlijk best goed. Ze hebben volgens mij nog nooit gevochten.
De poes heeft liever niet dat de kater te dicht in de buurt komt
de kater weet dit en laat haar verder ook met rust. Maarrrrrrrrrr hij is nogal over enthousiast en gefixeerd op waar hij mee bezig is dus af en toe en komt hij dan zonder dat hij het doorheeft in de persoonlijke ruimte van de poes, vindt de poes
De poes gromt dan even naar hem en dan heeft hij pas door dat zij er ook is 
Maar als de poes naar hem gromt dan knijpt ze ook met haar ogen. Mij is altijd geleerd dat een kat die met zijn ogen knijpt op die manier laat zien geen kwijt in het zin te hebben. Maar het grommen doet anders vermoeden.
Zelfs ik vind het verwarrend, dus laat staan hoe de kater zich moet voelen. Die loopt dan ook af en toe weg met een blik van de man die zijn vrouw hocusspocus hoort praten. Hij rolt nog net niet met zijn ogen.
Kan iemand mij vertellen wat ze nou precies bedoelt? Ze hoeven echt geen vrienden te worden, maar dat gegrom vind ik ook niet nodig. Hoewel de kater altijd lomp zal blijven en de poes altijd wat lichtgeraakt.
Heel af en toe wil hij haar weleens pesten maar dan krijgt hij snel genoeg een mep en druipt ie af. Echt vechten hebben ze dus nooit gedaan.
Maar goed dat is gedrag van de kater wat hij ook bij mensen deed (hij doet het nu alleen nog bij mijn vriend, die lokt hem dan uit
). Hij is een flessenkitten en je merkt dat hij met heel wat dingen gewoon de katten taal niet lijkt te spreken.