Mijn ouders hadden 2 poezen. Poes en Siep. Siep is er later bij gekomen, vanuit het asiel en had maling aan Poes en deed lekker haar eigen ding. De poezen hebben nooit echt goed met elkaar op kunnen schieten. Poes vond het niet leuk dat Siep er was en heeft hierdoor ook stress gehad.
3 Weken terug zijn zij 1,5 week op vakantie gegaan. Siep kwam bij mij en de ander mocht thuis blijven (waar uiteraard een lief buurmeisje voor zorgde!). Siep is in de vakantie helaas verongelukt en overleden.
Nu dat ze ongeveer een week terug zijn doet Poes raar. Ze lijkt paniekerig en wilt heel graag 'weg', naar buiten of naar boven. Ze mauwt de hele dag en zet grote ogen op. Als ze buiten zit komt ze amper naar binnen om te eten. Dit is nu al een aantal dagen zo... Mijn ouders worden inmiddels gillend gek van Poes en vragen of ze haar stembanden niet kunnen knippen

Ik heb geen idee of Siep in dit verhaal meespeelt. Beide poezen waren/zijn gesteriliseerd.
Heeft iemand enig idee waar dit gedrag van komt? We willen haar graag weer blij zien!