Kat in paniek (zonder reden?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Kat in paniek (zonder reden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 18:35

Ik zal de situatie zo goed mogelijk proberen te schetsen:

Mijn ouders hadden 2 poezen. Poes en Siep. Siep is er later bij gekomen, vanuit het asiel en had maling aan Poes en deed lekker haar eigen ding. De poezen hebben nooit echt goed met elkaar op kunnen schieten. Poes vond het niet leuk dat Siep er was en heeft hierdoor ook stress gehad.

3 Weken terug zijn zij 1,5 week op vakantie gegaan. Siep kwam bij mij en de ander mocht thuis blijven (waar uiteraard een lief buurmeisje voor zorgde!). Siep is in de vakantie helaas verongelukt en overleden.
Nu dat ze ongeveer een week terug zijn doet Poes raar. Ze lijkt paniekerig en wilt heel graag 'weg', naar buiten of naar boven. Ze mauwt de hele dag en zet grote ogen op. Als ze buiten zit komt ze amper naar binnen om te eten. Dit is nu al een aantal dagen zo... Mijn ouders worden inmiddels gillend gek van Poes en vragen of ze haar stembanden niet kunnen knippen :')

Ik heb geen idee of Siep in dit verhaal meespeelt. Beide poezen waren/zijn gesteriliseerd.

Heeft iemand enig idee waar dit gedrag van komt? We willen haar graag weer blij zien!

Brievenbus

Re: Kat in paniek (zonder reden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:01

Miauwww :o

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:03

Wat een bijzonder verhaal. Ik kan geen verklaring bedenken. Heb je je vraag al op een kattenforum gesteld?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:04

kan door het heen en weer verhuizen komen en misschien toch door het gemis van de andere kat.

Zou het even de tijd geven.

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:08

Mijn kat heeft dit ook gehad! Kwam door stres van alleen zijn, en die van mij heeft zich ook bijna helemaal kaal gelikt omdat ze zich alleen voelde. Extra kat hielp! Maar dat kan niet iedereen zomaar overwegen natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:12

Kimbers schreef:
kan door het heen en weer verhuizen komen en misschien toch door het gemis van de andere kat.

De kat is niet verhuisd. Vind het heel bijzonder, vooral omdat je zegt dat ze niet goed met elkaar op konden schieten. Je zou juist denken dat Poes meer relaxt zou worden, het tegendeel is dus waar.

Ik heb geen idee, ik zou het nog even aankijken. Eventueel een Feliway stekker proberen om haar wat rustiger te krijgen. Word je echt gek van haar dan zou ik even overleggen met de dierenarts wat je kunt doen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:13

Poes is niet verhuisd in de vakantie. Ze heeft toen Siep er was idd ook haar buikje kaal gelikt... Maar nu is Siep weg, dus zou je denken dat dat over is?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:14

SAKKIA schreef:
Kimbers schreef:

De kat is niet verhuisd. Vind het heel bijzonder, vooral omdat je zegt dat ze niet goed met elkaar op konden schieten. Je zou juist denken dat Poes meer relaxt zou worden, het tegendeel is dus waar.

Ik heb geen idee, ik zou het nog even aankijken. Eventueel een Feliway stekker proberen om haar wat rustiger te krijgen. Word je echt gek van haar dan zou ik even overleggen met de dierenarts wat je kunt doen.

Dankje. Ze hebben wel die spray daarvan (voor de dames toentertijd)... Misschien helpt dat? Mn ouders vinden het wel stinken haha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:15

Geen idee wist niet dat ze een spray hadden. Ik ken enkel de stekker en die ruik je niet.
Helpt wel voor mijn stressy Poes :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:18

SAKKIA schreef:
Geen idee wist niet dat ze een spray hadden. Ik ken enkel de stekker en die ruik je niet.
Helpt wel voor mijn stressy Poes :j

Oo ze hebben op mijn aanraden die hormonendruppels/spray gehaald...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:19

is de kat binnen of buiten verongelukt. als ie binnen is verongelukt dan kan de kat de doodslucht nog ruiken wat wij niet kunnen ruiken.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:22

paardje1983 schreef:
is de kat binnen of buiten verongelukt. als ie binnen is verongelukt dan kan de kat de doodslucht nog ruiken wat wij niet kunnen ruiken.

Noop. Buiten, bij mij thuis voor de deur. Dus niet bij mn ouders.. ze ligt overigens wel begraven in de tuin van mn ouders, maar poes wilt graag naar buiten dus.. That makes no sense...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:26

poes wil op zijn manier afscheid nemen en is nog aan het rouwen. wil denk ik veel in de buurt van het graf zijn. geef het de tijd en negeer het zoveel mogelijk. hij geeft vanzelf wel aan wanneer die weer bij jullie wil zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:34

paardje1983 schreef:
poes wil op zijn manier afscheid nemen en is nog aan het rouwen. wil denk ik veel in de buurt van het graf zijn. geef het de tijd en negeer het zoveel mogelijk. hij geeft vanzelf wel aan wanneer die weer bij jullie wil zijn.

Hier kan ik ook wel in mee gaan. Probeer het eens uit TS. Katten zijn erg sensitief.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:36

_Anneruth schreef:
paardje1983 schreef:

Hier kan ik ook wel in mee gaan. Probeer het eens uit TS. Katten zijn erg sensitief.

Ha, hier zei mn moeder ook van dat het wel zou kunnen zijn..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:47

Dus de tijd geven...? Wat als ze zo blijft doen...?