Konijnen zindelijk maken... hoelang duurt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Konijnen zindelijk maken... hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:59

Ik heb 2 volwassen konijnen uit de opvang gehaald afgelopen zaterdag. Daar waren ze zindelijk op wc'tje.
Die heb ik nu gekocht, hij staat in de ren naast het hondenhok, omdat de binnenruimte anders te klein wordt. Maar ze poepen werkelijk overal, behalve op het wc'tje -O-. Ik ga een paar keer per dag met stoffer en blik door de ren, gooi dan de meeste poep op het wc'tje. Als ze in het hok gepoept hebben (nauwelijks) ook
.
Het neemt vrij veel tijd in beslag en de tegels worden er ook niet beter van...
In het wc'tje ligt zaagsel, in het hok een mengsel van stro en zaagsel. Staat in de buurt van de voerbak (was een tip) e onder het overdekte deel van de ren.

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat er een belletje bij deze twee schatjes gaat rinkelen?
Afbeelding

Linea

Re: Konijnen zindelijk maken... hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 02:12

Ik zou dat kleine toiletje vervangen door een grote rechthoekige bak. Hooiruif erboven hangen en in de meeste gevallen heb je ze min of meer zindelijk zonder dat je verder nog iets moet doen buiten elke dag even bijvegen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:05

Hooiruif erboven doet inderdaad wonderen! Bij mij hadden ze het toen heel snel in de gaten. Zorg ook voor een bak die groot genoeg is zodat ze er met 2 tegelijk in kunnen. Een open kattenbak voldoet prima :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 12:16

Ik ga eens kijken naar een grotere bak :j (waren ze in de opvang ook gewend, realiseer ik me nu).
Is een hangende hooibal ook goed?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:17

Ja hoor, een hooiruif vond ik vooral veel prettiger omdat het prutsen scheelt met dat klepje (die altijd aan 1 kant losschiet als het niet uitkomt) en in een hooiruif past meer.
Plus dat ze bij mij binnen zaten, en als ze dan 's nachts hooi zouden gaan eten, zou ik steeds wakker worden van die boksbal die steeds tegen de tralies aan beukt ;)