Ligplek kennel, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Ligplek kennel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 16:49

Onze jongste hond ligt 's nachts en als wij weg zijn in een kennel. Op de grond liggen stoeptegels en er staat een nachthok. Maar hij ligt wel graag ergens op. Dekens/kussen gaat niet, omdat hij die sloopt en op eet. De laatste maanden heeft hij een stuk kunstgras gehad, maar ook deze is hij gaan slopen. Hij ligt maar korte tijd in het nachthok, de rest van de tijd ligt hij op iets wat we neerleggen en ik wil hem dus niet op de tegels/vlonder laten liggen, want dat vindt hij toch minder fijn.

Hebben jullie nog een idee wat we hem zouden kunnen geven? Misschien moeten we het gewoon simpel houden en hem een rubbermat geven om op te liggen (op een vlonder), maar misschien hebben jullie een idee waar wij niet aan gedacht hebben?

isabellevv

Re: Ligplek kennel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:54

Op mijn werk (dierenpension) zijn er verhoogde rechthoeken, een soort ijzeren skelet waar dan een zwarte kunststoffen plaat in past. daar komen bij ons dan kleedjes op of iets dergelijks. Honden die kleden slopen liggen gewoon op dat ding... volgens mij worden ze brits genoemd?? :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 16:55

Waarschijnlijk gewoon vlonders, isabellevv. Ik vind het alleen zo sneu om hem alleen dat te geven. :') Ik vond het hele buiten slapen al niks, maar hij vindt het zelf fijner.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 29-09-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:56

hooi of stro werk bij ons goed, grote bak met hooi

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:56

Misschien kun je kijken bij bedrijven die koematrassen verkopen? Die kun je vastmaken aan de vloer en zijn wel zacht. Wie weet hebben ze een stukje over.

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:57

Zou ook kunnen, ik ben er nog steeds niet achter hoe ze het nou noemen :P is bij ons heel handig met schoonspuiten ect...

Ja stro of iets....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 16:57

Bluebeauty, stro ligt er 's winters in zijn nachthok, 's zomers niet, want dan gooit hij dat er gewoon uit. Te warm denk ik? Maar een bak zou inderdaad nog wel een idee zijn.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:00

En rubberen matten die je ook in de stal kan leggen.
Het ligt iig iets minder hard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:00

Een lekker dik stuk rubber vast zetten met hoekprofielen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:55

Rubberen tegels? Heb ik ook een tijd in de kennel gehad.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:57

zand?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:57

1 van onze pensiongasten krijgt (omdat hij alles sloopt) zo'n kokosdeurmat mee om op te liggen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:33

hier de nijnen ook op rubberen stalmatten. Ideaal tenzij het zomer is en de zon erop schijnt...... Dan is er ook niet op te liggen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:27

dierenfan schreef:
hier de nijnen ook op rubberen stalmatten. Ideaal tenzij het zomer is en de zon erop schijnt...... Dan is er ook niet op te liggen ;)

Die schijnt er niet op, het is overdekt en de zon komt tot halverwege maximaal.

Donja schreef:
1 van onze pensiongasten krijgt (omdat hij alles sloopt) zo'n kokosdeurmat mee om op te liggen

Die sloopt hij ook. :=

Rubbertegels zijn inderdaad iets waar ik al aan dacht. Dank jullie wel!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:30

zo'n rubber speeltegels, die kun je in plek van de grindtegels doen, dus niet los erop leggen maar verwerken in de vloer, kan ie er ook niet aan gaan knagen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:32

Ik heb rubber (stal) matten in de kennel. Tot nu toe knaagt er geen een hond aan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:36

Wij hebben de kleedjes ook er uit gehaald, de honden gaan er mee spelen :') Ook hebben die van ons nogal een dikke vacht waardoor ze het vaak te warm hadden en gewoon op de grond gingen liggen. Als het nu weer koud gaat worden leggen we de kleedjes voor sommige honden er weer in, maar degenen die ze niet netjes laten liggen zoeken het maar uit haha :+ Maarja, dat kan voor honden met zo'n vacht. Ik weet niet wat voor hond je hebt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:14

Wat vervelend zeg dat ie alles sloopt, een lekker kussen zou zo lekker liggen en ook voor z'n spieren lijkt me dat fijner (ipv een harde ondergrond) rubber tegels zijn wel wat zachter als matten en heel misschien kan ik je daarbij wel helpen... ;) ff vragen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 10:19

essiesilly schreef:
Wat vervelend zeg dat ie alles sloopt, een lekker kussen zou zo lekker liggen en ook voor z'n spieren lijkt me dat fijner (ipv een harde ondergrond) rubber tegels zijn wel wat zachter als matten en heel misschien kan ik je daarbij wel helpen... ;) ff vragen

Ik vind het ook een beetje sneu, waarschijnlijk vermenselijk ik het te erg. Als die stomme hond gewoon alles heel hield, gelukkig kan hij overdag als ik thuis ben wel lekker zacht liggen. (de bank, verschillende kussens en de poef) Ik ben benieuwd!

Thesserd schreef:
Wij hebben de kleedjes ook er uit gehaald, de honden gaan er mee spelen :') Ook hebben die van ons nogal een dikke vacht waardoor ze het vaak te warm hadden en gewoon op de grond gingen liggen. Als het nu weer koud gaat worden leggen we de kleedjes voor sommige honden er weer in, maar degenen die ze niet netjes laten liggen zoeken het maar uit haha :+ Maarja, dat kan voor honden met zo'n vacht. Ik weet niet wat voor hond je hebt?

Duitse Herder, dus ook flink wat vacht. Hij heeft het ook snel warm, maar wisselt wel continu af tussen zacht liggen en de koude vloer in huis.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:50

En een bank? Wij hebben ook een bank opgehaald gratis van de weggeefhoek, ligt de hond super graag op, en als die hem sloopt, nouja... hij was toch gratis ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:53

CK88 schreef:
En een bank? Wij hebben ook een bank opgehaald gratis van de weggeefhoek, ligt de hond super graag op, en als die hem sloopt, nouja... hij was toch gratis ;)

Haha, je was me voor, wou ik net voorstellen...

Wij hebben voor onze honden ook een tweezitsbank in de kennel, voor een paar tientjes bij de kringloop gekocht. Even gekeken of er geen uitstekende dingetjes aan zitten, want dat is natuurlijk vragen om eraf gesloopt te worden. :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:35

Bank gaat hier niet lukken, die staat of voor de deur of voor de ingang van het nachthok. Plus dat ik hem daar niet mee vertrouw qua slopen. Zoals in de OP staat eet hij het ook op. ;) Als hij alleen zou slopen was er minder aan de hand geweest.

We gaan waarschijnlijk gewoon voor een vlonder met rubber tegels/matten oid er op. Dan wel vast gemaakt. ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:10

Jammer vd bank, weet je zeker dat ie hem sloopt? Toen onze honden kleiner waren sloopten ze ook alles wat ze vonden (dekens, kussens), maar een gladde bank ging wel goed. ;) Zolang er maar geen knopen, kussentjes of andere decoratie aan zat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 21:13

Hij sloopt binnen de banken ook als wij er niet zijn, gelukkig daar alleen de onderkant tot nu toe. :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:21

Heel herkenbaar. Mijn hond sloopt ook alles. Ze krijgt gewoon oude dekens en dekbedden in haar hok. Ook al scheurt ze ze in 1000 stukken, dan ligt ze nog zacht.
Overigens ligt ze volgens mij ook gewoon graag op het beton. Laatst een oude matras in haar hok neergelegd en mevrouw ging doodleuk naast het matras op het beton liggen.. Om daarna het matras helemaal uit te pluizen.. :+