Wij hebben 2 katten welke nu nooit buiten komen maar in de toekomst hopen we deze in onze tuin te kunnen laten.
We willen niet dat de katten uit de tuin gaan ivm gevaar, en omdat ik niet wil dat ze bij andere mensen in de tuin komen. (immers, ik kies voor onze katten, niet onze buren)
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar verschillende manieren van omheinen van de tuin. Het is geen hele grote tuin en omheind met schutting.

Nu zat ik zelf aan 3 stroomdraadjes net iets onder de rand van de schutting te denken. Ik verwacht eigenlijk niet dat onze katten de tuin graag uit willen, maar toch.
Een net of kooi vind ik geen optie omdat dit er niet netjes uitziet voor de buren, een draadje boven de schutting langs ook niet.
Ik kwam ook nog van die rollen tegen die je op de schutting zet en waar ze geen grip op kunnen krijgen.
Of een stukje gaas schuin naar binnen (ik denk dat ze daar uiteindelijk wel overheen kunnen klimmen, en andere katten kunnen makkelijk de tuin in, en er dan misschien niet meer uit..)
Wat is jullie ervaring?