Zelf krabpaal maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Zelf krabpaal maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 10:13

:wave:
In januari komt er een nieuw huisgenootje bij ons wonen, namelijk een Ragdoll kater :D
Nu zijn we al een beetje aan het bedenken wat we allemaal willen aanschaffen voor mister kitty en we willen graag wat dingen zelf maken. Het kattenbed hebben we al uitgedacht en ook de krabpaal willen we zelf maken. Ik vind een normale krabpaal niet mooi staan in huis, dus wilden we graag van een dikke tak of boomstam een krabpaal maken. Op YouTube staan veel filmpjes, maar dit zijn ook wel de 2.0 versies zeg maar :+

Zijn er hier bokkers die misschien zelf een krab'boom' geknutseld hebben? Hoe heb je het aangepakt, bvb met verzwaring aan de onderkant, eventueel sisaltouw en bedjes bovenin?

x_Jeanine_x

Re: Zelf krabpaal maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:15

Mijn pap wil ook nog steeds een krabpaal makem van een echte boomstam.
Maar hij is nog geen geschikt materiaal tegen gekomen.

dus net even een paal van de lidl gehaald :) voor 40 euro.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:34

Heb ooit eens een krabpaal gemaakt, een simpel ding; vrij dik stuk boomstam op een vierkante plaat mulitiplex geschroefd. Omwikkeld met sisaltouw inderdaad.
Het ding was zelf zwaar genoeg om stabiel te zijn.
Had al het spul rondliggen, dus kostte in die zin erg weinig (40 euro vind ik aardig prijzig voor een "meubelstuk" dat gemaakt is om gesloopt te worden..)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 10:53

Heb je van dat dikke sisaltouw gebruikt Kugger? Of gewoon zo'n bolletje van de bouwmarkt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:56

Ik vermoed wat je bedoelt met dat "bolletje van de bouwmarkt". Niet zulk heel dik spul.
Ik denk eerlijk gezegd dat het niets uitmaakt, ik heb gewoon gebruikt wat ik had liggen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:05

Ik heb er geen zelf gemaakt, maar ik weet wel dat je voor een ragdoll kater een goede stevige mag hebben ivm zijn gewicht over een paar jaar ;)

krijgt/heeft ie dan ook een speelmaatje?

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:08

Wij hebben thuis een paal titaan het plafond met vloerbedekking er omheen, dat gaat al jaren goed!

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:09

Staan ipv titaan..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:16

Mijn vriend heeft zelf ook eens krabpalen gemaakt. Een (kartonnen)paal met vloerbedekking er omheen en een plaatje erop wat ook bekleed was met vloerbedekking. Alleen loste de lijm de paal op waardoor hij niet lang leefde. Maar de katten waren er zeer tevreden mee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 11:20

Yom schreef:
Ik heb er geen zelf gemaakt, maar ik weet wel dat je voor een ragdoll kater een goede stevige mag hebben ivm zijn gewicht over een paar jaar ;)

krijgt/heeft ie dan ook een speelmaatje?

Ja daarom, ik heb zijn papa en opa gezien en dat zijn geen kleintjes :+

Hij heeft mijn hondjes als speelmaatjes, haha.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:23

Wij hebben thuis ook een zelfgemaakt exemplaar. Van ronde tuinpalen met daaromheen ruw tapijt (Hornbach). Grondplaat van MDF met tapijt erop. Daar 4 palen op. Weer een plateau. weer 4 palen en zo 3 etages hoog. We hebben 4 mainecoons en 2 kleinere katten en de paal houdt al 10 jaar stand :D Alleen ieder jaar het tapijt vervangen. Vond sisal te duur en bewerkelijk met onze sloopcoons. We waren voor minder dan 100 euro klaar en hij is echt super stevig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:30

Vooral plaatjes van mooie krabpalen graag! Ik vind die dingen doorgaans zo lelijk! Om te huilen gewoon!

Ik wil een designer krabpaal. Eentje die gerust in een tijdschrift als VT-wonen kan. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:33

Onze kat tijgert genoeg buiten in de bomen etc.
dus die 5minuten dat ze nu de minipaal ge bruikt valt mee!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:30