Rond deze leeftijd gebeurt het vaak dat honden 'raar' gedrag gaan vertonen. En onder raar versta ik ander gedrag als wat je gewend bent. Doorzetten en consequent handelen.
Ik zou je wel mee willen geven om
rekening te houden met de fase waarin de hond zich bevindt. Het is namelijk niet vreemd (naar mijn ervaring zelfs normaal!) Dat je wat stappen terug moet doen, dingen die eerst goed gingen of misschien zelfs heel makkelijk (vanzelfsprekend) gaan nu ineens heel moeizaam of niet goed. Het is heel belangrijk dat je je aanpast en deze situaties opnieuw opbouwt. Push hem er niet doorheen 'omdat het 1 week terug prima ging'
Daar moet je eigenlijk een goed evenwicht in zoeken.
Overigens lees ik dat hij niet gecastreerd is. En dat je dat pas overweegt als hij er last van krijgt. En daarna schrijf je 'hij rijdt op al zijn dekens en knuffels' dan heeft hij er behoorlijk last van! Honden die doen dat als ze het punt bereiken psychologisch dat ze 'moeten' dekken. En ze dat dan niet kunnen, gaan ze dus alles wat los en vast zit dekken. Wat ook wel een zeer gefrustreerde hond oplevert.
Als dit aanhoudt zou ik hem zo snel mogelijk helpen, dit kan zijn gedrag behoorlijk gaan beïnvloeden. En het geeft dus veel frustratie en stress.
Ik hoop dat je wat aan mijn bericht hebt, je kan me altijd een privé bericht sturen!
Succes!