Mogelijk Kattenprobleem! HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Mogelijk Kattenprobleem! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 16:44

Oke, ik ben een doemdenker.

dat wil zeggen dat ik problemen zie die er helemaal niet zijn, en dat ik me daar over heel erg opvreet!

Ik heb sinds vandaag een kat geadopteerd, uit het asiel. allemaal superleuk, maar het asiel zei dat het een erg goede match zou zijn. Ik heb thuis een 3 jarige poes lopen.

Nu is de nieuwe (die ik maandag ga ophalen) weg gedaan, omdat hij samen met zijn broer, de poes in zijn oude huis, het leven zuur maakte.
Er waren nooit problemen, maar sinds dat die gepeste poes 'de pil' ging slikken, ging het verkeerd.

Heb ik misschien een verkeerde keuze gemaakt? De kat die we geadopteerd hebben is nu gescheiden van zijn broer.

Help! -O-

Goof

Re: Mogelijk Kattenprobleem! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:49

Je hebt eerst een kat geadopteerd en bedenkt later of het wel slim was? :?

Gewoon ophalen maandag en zien hoe het loopt. Ze zullen echt niet a la minuut vrienden zijn, maar de kat zal zich waarschijnlijk heel anders gedragen dan in zijn oude omgeving.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:49

zou je eerst niet ff afwachten hoe het gaat?
of alsnog de nieuwe kat niet ophalen.
van halen, en weer terugbrengen schiet niemand wat op, zeker de kat niet..
bezint, eer je begint.
geef de kat een eerlijke kans, en heb geduld.
(en weinigen vertellen de waarheid, als ze een kat in een asiel dumpen)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:53

Gewoon proberen, en aankijken als je het niet probeerd.. da weet je het ook niet.

Hier ook een kater die de oudste poes altijd deed (pesten) nou ja hij wou altijd spelen,
Is vanzelf goed gekomen ;)

Nu nog niet zo heel lang 2 kittens erbij genomen in het begin erg gedacht straks doet hij te ruw of wat dan ook en echt ik heb me vergist! Alle 4 de katten zijn de.grootste maatjes en hier in huis is nooit ruzie tussen de katten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 16:59

Ik heb er wel overna gedacht, Ik neem natuurlijk niet zomaar een beest. en ik heb ook nog nooit een dier hoeven terug brengen naar het asiel. Gelukkig!

Ik geloof het asiel wel, als ze zeggen dat ze denken dat het prima zal gaan.
maar dan begin ik toch te twijfelen!

misschien hebben jullie een gelijke soortige gebeurtenis meegemaakt. :) Ik wil gewoon gerustgesteld worden..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 17:00

Isaboy schreef:
Gewoon proberen, en aankijken als je het niet probeerd.. da weet je het ook niet.

Hier ook een kater die de oudste poes altijd deed (pesten) nou ja hij wou altijd spelen,
Is vanzelf goed gekomen ;)

Nu nog niet zo heel lang 2 kittens erbij genomen in het begin erg gedacht straks doet hij te ruw of wat dan ook en echt ik heb me vergist! Alle 4 de katten zijn de.grootste maatjes en hier in huis is nooit ruzie tussen de katten.

Oef, dat is opzich een geruststelling!

bedankt! :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:35

Wij hebben een kater die niet heel sociaal is.
Zo pang de andere katten en honden hem negeren gaat het prima.
Bij een nieuw huisdier was hij 3 dagen van slag en daarna weer gewoon zichzelf.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:41

LZP >> BB

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:05

ts..
laat je weten hoe het is gegaan maandag ? :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:21

Toen onze jeweetwelkater nog een kater was, terroriseerde hij ook zijn (al gesteriliseerde) zus. Hij zou al gecastreerd worden, maar hebben het toen maar direct laten doen (hadden een afspraak staan voor de maand erop, maar dus maar eerder gedaan). Was gelijk gedaan met zus terroriseren.

Is de kat ondertussen al gecastreerd? Of wordt dat niet standaard gedaan in asiels?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 11:31

Tuuuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan! De kat is gecastreerd. En de poes is gesteriliseerd! :) ik ben ondertussen wel wat meer te weten gekomen, hij komt bij een hobby fokker vandaan, die had hem gekocht van een echte fokker. De vorige eigenaar had dus veel katten in huis. En hij ging nooit naar buiten. Zat misschien wel in een te klein huis.. Etc etc. Hij heeft in het asiel ook met andere katten gezeten, en daar reageerde hij niet op. Maar dat kan na een gewenningsperiode misschien wel over zijn.:) !

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:46

En ts :) hoe is het gegaan ?

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:14

Van tevoren is het altijd lastig te beoordelen. Ik heb 2 katten uit het asiel gehaald. Beide vondelingen. De poes (Roosje) was ong. 9 maanden toen we haar ophaalden en het katertje (Bello) was een week of 12/13. Roosje hadden we eerder en zat vaak best wat uurtjes overdag alleen thuis. Katten kunnen best even alleen zijn maar ze was zo blij als er iemand thuis kwam dus daarom hebben we besloten er nog 1 bij te zoeken. Ik heb Bello wel op proef genomen, onder de voorwaarde dat het zou klikken met Roosje. Ik heb eerst een heel stappenplan gevolgd om ze rustig te introduceren. Na een week in aparte ruimtes gezeten te hebben heb ik ze samen gezet. Bij het asiel heb ik nog wat uitstel van de proefperiode gekregen. Roosje vond het maar niks, een andere kat ineens op haar bank dus ze blies en gromde veel. Dat nam wel af. Later lagen ze ook weleens bij elkaar te slapen maar dan wel omdat Bello Roosje opzoekt. Nooit andersom. Dat is nu nog steeds zo. Ze bekvechten nog steeds weleens maar Bello is degene die zich erg opdringt en dan mag hij af en toe ook best gecorrigeerd worden door Roosje maar ze laat ook een hoop van hem toe. Gelukkig spelen ze ook samen en rennen ze achter elkaar aan.

Je kunt van tevoren nooit zeggen hoe het gaat. Eigenlijk weet je vaak na een maand of 2 pas echt een beetje of het klikt. Ben benieuwd hoe het er bij jou aan toe gaat.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:13

Sorry, voor mijn late update! :)

ik heb vanaf het moment dat we hem opgehaalt hebben echt in een emotionele achtbaan gezeten.

4 maanden geleden is mijn popje gestorven aan FIP. en ik vond joris toch echt heel warm. direct de eerste dag naar de DA geweest, 40 gr koorts.

Maar sinds vandaag is hij heel erg opgeknapt! :) mijn poes durft niet in de woonkamer te komen. ik heb overal wel een geur achtergelaten in het huis van joris, zodat zij aan zijn geur went. op het begin was het al blazen naar mij als ik hem geaaid had en zijn geur hing om me heen.

we zetten haar steeds vaker in de woonkamer, en joris heeft tot nu toe nog wel respect voor dr. hij wil heel graag naar haar toe, maar als ze dan blaast, draait hij zich om en gaaat iets anders doen.

waar ik me wel zorgen om maak is zijn dominante houding, hij gaat tegenover haar zitten, (niet agressief of pesterig) maar omdat hij graag aan haar wil snuffelen. hij slaat daar een beetje mee met zijn staart.

Ik hoop dat mijn poes minder bang word en hem een paar petsen durft te verkopen zodat hij direct weet dat zij de baas is.

als hij haar op de kattenbak hoort, is hij er ook als de kippen bij.. ik hoop dus niet dat het een treiterkater word! :(

tot nu toe geen geblaas van zijn kant hoor, gewoon heel nieuwschierig! :)
:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 23:02

nou! het is helemaal goed gekomen hoor! ze rennen inmiddels al vrolijk achter elkaar aan! :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:15

+:)+ Top :)