Weet me geen raad, hondje gebeten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Weet me geen raad, hondje gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:02

Weet even niet wat te doen..
Mijn chihuahua is vanmiddag gebeten door een hond.
Ik mocht haar overal aanraken maar op haar borst/ribben als ik drukte schreeuwde ze het uit..
Na haar even tot rust te laten komen leek het wat beter te gaan...

Vanavond vond ik het toxh weer achteruit gaan en heb haar even na laten kijken...
Ze zat heel raar in haar mand, continu bibberen en zodra ik in haat buurt kom hangt ze in mijn hand (bijten).

Dierenarts heeft gevoeld en gekeken, maar zag niks verontrustends.. Ze zag wel dat ze veel pijn had, en haar achterpoten wat raar weg zette. Hondje heeft een spuit met pijnstillers gekregen, werkt 48 uur en moet binnen een uur werken.
Als ik morgen nog geen verandering zag moest ik terug komen, en gaat ze verder kijken (rontgen of echo)

Even dacht ik ja!! Het gaat beter.. Maar nu wilt ze weer niet meer gaan liggen, zit alleen maar te bibberen en bijt me nog altijd als ik in de buurt kom. Ze eet niks, heb alles al geprobeerd maar niks wil ze..
Wat kan ik nou doen om het haar vanacht zo gemakkelijk mogelijk te maken?

Sorry, lang verhaal!

Billy

Re: Weet me geen raad, hondje gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:04

Ik zou opnieuw gaan, voor hetzelfde heeft ze inwendige bloedingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:05

Ohwww vervelend zeg!

Ze is net nagekeken door de DA zeg je?
Dan denk ik dat even met rust laten na alle stress van vandaag het beste is.
En als je het gewoon niet vertrouwd je gevoel volgen en de dierenarts toch nog bellen.
Succes!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:06

Ik zou in ieder geval zeker nog een keer de DA bellen vanavond.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:07

Ja ze ging daar niet vanuit omdat alles er verder goed uit zag, ze is nu gelukkig wel gaan liggen maar haar buikje voelt erg warm aan..
Ik ga zo maar weer even bellen!

Dank je tica, ja ze is inderdaad net na gekeken.. M'n mam zei ook al dat ze zo kan reageren omdat ik overbezorgd ben... Ik hou haar vanacht maar goed in de gaten, en als ik het echt niet vertrouw ga ik gewoon gelijk weer bellen!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:07

Ik zou idd opnieuw gaan.
Wat Billy zei zou best eens kunnen namelijk en dit zie je echt niet van buiten af.
Helemaal bij zo een klein hondje is het een risico vind ik.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:09

Ik denk ook dat rust en het geven van veiligheid nu belangrijker zijn dan voer. Een hond kan prima een dagje zonder eten,dus zou daar niet teveel op sturen. Ze is nu heel onzeker en bang, dus eerst even weer de rust en het vertrouwen terug vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:13

Heeft hij alleen gevoeld?
Ik zou ook terug gaan, de kleintjes zijn al zo kwetsbaar en ik zou inwendig letsel idd wel uit willen sluiten.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:17

Is indd ook!
Thanks allemaal, ik was bang dat ik misschien overbezorgd was.. Maar ben dus schijnbaar niet de enige die zo denkt!

Ze is gaan liggen, heb er een fleecedeken overheen gedaan.. Bibbert nu ook minder..
Nog maar even aanzien.. Anders bel ik meteen!

Ze heeft indd gevoeld, tandvlees zag er goed uit, en aangezien het al een paar uur geleden was zei ze dat er daarom weinig kans was op een inwendige bloeding, misschien well wat beschadigd van binnen maar zag voor nu geen reden om haar te röntgenen, mocht het niet verbeteren word dit wel gedaan :)

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:18

Hond heeft nu veel stress, daar komt dat rillen waarschijnlijk vandaan. Als de spuit net gezet is, dan even de werking afwachten.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:20

moxht die een inwendige bloesing hebben waren de slijmvliezen ookal lichter van kleur geweest. helaas vande week bij ons in de praktijk een chi die doodgebeten was:(

sterkte met je hondje. mocht je het niet vertrouwems gewoon bellen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:24

wat denk je van de kneuzing dat doet heel erg zeer de kaakdruk van een hond is vrij groot.

dus dat ze pijn heeft is niet zo heel raar. lekker warm houden eventueel de wekker zetten en een paar gaan kijken, veranderd de situatie da bellen.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:26

Kan me goed voorstellen dat jij en je hond flink geschrokken zijn. Ik zou het gewoon nog even rustig afwachten als de situatie verslechterd of morgen in de ochtend nog niet is verbeterd zou ik uiteraard wel de dierenarts contacteren.

Mijn hondje reageert ook zo heftig door te bijten als hij ergens van geschrokken is of angstig voor is
Zoals vanmorgen toen er iemand een stuk uit de muur kwam slijpen dan moet ik hem gewoon even met rust laten, hij vind de herrie eng en de vreemde man eng, na een uurtje was er niets meer aan de hand, hopelijk gaat ze snel wat opknappen!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:28

Alnate schreef:
Hond heeft nu veel stress, daar komt dat rillen waarschijnlijk vandaan. Als de spuit net gezet is, dan even de werking afwachten.

Dat denk ik ook. Chi's zijn vrij gevoelige honden. Ze is vandaag gebeten, heeft pijn, moest naar de dierenarts en baasje is erg bezorgd. Genoeg redenen om van te gaan trillen. Ik zou haar lekker laten slapen waar ze altijd slaapt (evt met dekentje) en af toe even kijken hoe het gaat. Sterkte.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:31

Gewoon je hondje met rust laten. Ze is vreselijk geschrokken en helemaal uit haar doen.
Je bent bij de dierenarts geweest, en je hondje is goed nagekeken heeft pijnstillers gehad.
Dus echt laat je hondje met rust.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:34

Ten eerste knuffel aan je hondje :(:).

Ik zou vannacht even om de paar uur kijken. Misschien mandje op je slaapkamer zetten?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:48

Thanks weer voor de reacties,
Wat erg 0316meisjj
Is niet de 1e keer dat ze is aangevallen.
Da zei ook al een kneuzing inderdaad, en bloeduitstortingen "blauwe plekken" waarschijnlijk dus geloof meteen dat dat goed zeer doet. Ze is ook goed te pakken genomen..
Normaal slaapt ze bij mij op bed, maar daar kan ze nooit zelf op en moet ik haar op tillen. Nu lig ik op se bank tv te kijken en ligt ze op mijn benen te slapen, met een fleece dekentje over haar heen.
Ik slaap vanacht lekker op de bank (ligt ook prima) kan ik haar goed in de gaten houden.
Heb een aantal wekkers gezet (thanks voor de tips) en nu even afwachten..! Ben nu ze zo rustig ligt er zelf ook al wat rustiger onder hoor :).
Denk indd alles bij elkaar, gebeten, pijn, dierenarts, baasje overstuur alles is gek en raar nu voor haar ☺️

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:53

Denk dat de pijnstillers een beetje hun werk doen :)
Hopelijk valt t allemaal mee met je kleine meisje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:57

Zou ik denk ik ook gedaan hebben, lekker samen op de bank dan maar. Neem je zelf ook even een borrel, kop thee, beker warme melk of whatever ter ontspanning?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 22:19

Hoop ook dat het mee valt, ze is nu echt duf gewoon.. Maar ja liever dat dan pijn!

Strak plan tica, ik ga mezelf lekker een kop kruidenthee zetten en dan wat proberen te slapen!

Nogmaals bedankt allemaal en slaap lekker!!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 06:51

Hoe is het nu met haar? Beetje kunnen slapen?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 06:57

Hoi hoi,
Hmm met Noa denk ik dat t wel redelijk gaat, ligt nog altijd lekker onder een dekentje te slapen... Ga denk wel ter observatie wn voor mijn gemoedsrust nog even terug vandaag!
Ik heb redelijk geslapen maar die wekkers breken je wel op haha!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:01

gelukkig heb je het idee dat het iets beter gaat.....je zal wel brak zijn! Hopen dat je vandaag verschil gaat zien

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:09

Ojee wat een schrik! Ik hoop dat ze er niks anders aan overhoud dan een gekwetst ego.
Ik had een kruising chi/jack die had maar 1 gaatje in zn oksel, maar wel dus doorboorde long en bloedingen.. was niet meer te redden. Dat was in maart... zo vreselijk triest als het gebeurt. Dus hou dr goed in de gaten. Sterkte.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:12

Keertje terug kan geen kwaad :) Als dat je geruster maakt vooral doen.