Pup eet alles wat lost en vast zit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Pup eet alles wat lost en vast zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:11

Sinds een maandje over 3/4 hebben wij er thuis een Beagle pup bij. Gaat allemaal hartstikke goed, puppycursus met uitstekende prestaties afgerond. Hij groeit goed en z'n het echte Beagle karakter komt al naar voren.

Alleen eet hij alles wat los en vast zit. Blaadjes, takjes, houtsnippers, kastanjes, potgrond, konijnenkeutels, uitwerpselen. Noem 't maar en hij eet 't op. Deze week was het helemaal feest, hij heeft al 2 dooie vissen op weten te eten. Hij wilde absoluut NIET los laten en heeft die 2 vissen dan ook heel door geslikt zonder amper te kauwen :=

Hij is daarnaast echt ontzettend razend op eten en doet daar alles voor als het moet. Hij presteert het om de prullenbak om te gooien. Toen hij 3 maanden was had 'ie het ook al voor elkaar gekregen om een gat te bijten in een grote zak met honden voer van onze andere hond, hij heeft een (waarschijnlijk) half uur aan een stuk door gegeten en nog had 'ie niet genoeg. Achteraf heeft ie wel buikpijn gehad, dus wij dachten dat 'ie z'n lesje wel geleerd had, maar nee hoor de week erop was het weer raak, terwijl de brokken op een verhoging stonden.

Hoe gaan we dit hem afleren? We hadden al een stoffen muilkorfje gehaald zodat hij niets meer kan pakken maar die is na 1 wandeling ook al kapot gescheurd. Het is een kwestie van tijd voor hij iets eet waar hij echt goed ziek van word :\

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:13

Kun je daar niet een commando aan vastkoppelen? Dat hij pas mag eten als jij dat zegt? Als hij die cursus goed doorlopen heeft en leerbaar is..

Lastig zo'n vreetmonster! Hier ga je nog wel een keer tegenaan lopen denk ik..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:14

denice schreef:
Kun je daar niet een commando aan vastkoppelen? Dat hij pas mag eten als jij dat zegt? Als hij die cursus goed doorlopen heeft en leerbaar is..

Last

Met los zijn we goed aan het oefenen, nog in het begin stadium, maar alleen als het om eten (of wat hij vind dat eetbaar is) gaat wil hij echt NIET loslaten. Eigenlijk met een bot of mergpijp al niet, met wat geduld en heel wat koekjes laat hij uiteindelijk zijn bot en mergpijp wel gaan voor die koekjes.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:15

herkenbaar probleem
onze beagle deed het ook maar nu hebben we een gast hond die eet boeken op:o
gewoon goed in de gaten houden en foei roepen als die iets pakt .

hahah

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:21

Bekend beagle probleem! :') Die van mij at gewoon een potje
sambal zonder ervan te leren.. 1 troost.. Het word een stuk minder
naarmate ze ouder worden :D

Enige wat ik je als tip kan geven is goed opletten,
en consequent zijn.. Die van mij is op dit moment 7,
kan loslopen en luistert voor een beagle erg goed,
maar ik heb zeker wel eens bij de dierenarts gezeten omdat hij
weer wat had gevonden wat niet zo eetbaar was..
Als ze wat in dr kop hebben hebben ze wat in dr kop, en
al helemaal als zo zo jong zijn..

Kimbers

Re: Pup eet alles wat lost en vast zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:25

Zolang ze resultaat boeken met hun streken vrees ik dat het lastig wordt.
Voorkomen is nu je belangrijkste taak en daarnaast om overal commando's aan te plakken.
Zolang de hond in zijn hoofd heeft dat hij succes heeft, krijg jij hem niet aangeleerd dat iets niet mag.

Voorkomen,voorkomen,voorkomen en veel trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:32

Leverage schreef:
... en z'n het echte Beagle karakter komt al naar voren.

+

Leverage schreef:
Alleen eet hij alles wat los en vast zit.

Je zegt het zelf al :+ Mijn zusje heeft ook een beagle en die vrat ook alles, afstandsbedieningen, telefoons, kaarsen.. Niets was veilig als je hem maar 2 tellen alleen binnen liet.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:36

Kimbers schreef:
Zolang ze resultaat boeken met hun streken vrees ik dat het lastig wordt.
Voorkomen is nu je belangrijkste taak en daarnaast om overal commando's aan te plakken.
Zolang de hond in zijn hoofd heeft dat hij succes heeft, krijg jij hem niet aangeleerd dat iets niet mag.

Voorkomen,voorkomen,voorkomen en veel trainen!

Hij is zo snel dat voorkomen bijna niet te doen is, zeker als hij door 't hoge gras loopt. We gaan voorlopig in ieder geval de wandelroute aanpassen en oefenen met 't commando los.

Relaxed schreef:
Leverage schreef:
... en z'n het echte Beagle karakter komt al naar voren.

+

Leverage schreef:
Alleen eet hij alles wat los en vast zit.

Je zegt het zelf al :+ Mijn zusje heeft ook een beagle en die vrat ook alles, afstandsbedieningen, telefoons, kaarsen.. Niets was veilig als je hem maar 2 tellen alleen binnen liet.

Ik heb liever dat 'ie 'n afstandsbediening op eet dan een dooie vis die al een paar dagen ligt te rotten :+

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:40

Ach heb je dr ook een? Wij ook! :') die van ons at ook alles maar we hebben m heel goed afgestraft telkens als hij het deed en nu is hij bijna 1 jaar en hij eet haarstiekjes en ook kippensoep en knuffel van mn zusje. :j Maar vissen? Nee dat doet ie niet! We hebben wel vissen maar hij vreet ze niet op. :Y)
wij gaven hem altijd een klap en dan moet ie in zn mand en geen aandacht geven.
Laatst bijgewerkt door romy_paard op 24-09-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:41

En de planten spuit.Is maar een idee hoor.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:42

romy_paard schreef:
Ach heb je dr ook een? Wij ook! :') die van ons at ook alles maar we hebben m heel goed afgestraft telkens als hij het deed en nu is hij bijna 1 jaar en hij doet t nie meer

Hm, dit soort geintjes is dus Beagle eigen.. :+

Britta31 schreef:
En de planten spuit.Is maar een idee hoor.

Nog niet aan gedacht! Goeie tip, is 't proberen waard! :j Hij kijkt al niet meer om als we iets anders naar 'm gooien als hij iets doet wat niet mag.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:44

Is hij wel zindelijk? Balen als hij dat ook nog niet is :Y)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:44

Dat is ie! Al doet hij z'n behoeftes nog steeds liever op ons eigen gazon dan op het uitlaat veldje. Maar dat kan misschien ook komen door rang orde tussen onze 2 honden. Als de een piest op het gras piest de ander er vrolijk overheen :=

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:45

Wij hebben op de cursus het commando "Nee" al vrij snel aangeleerd met niet van straat eten.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:46

Hahaha wij hebben maar 1 hond maar die doet t ook gewoon op t gazon. Net alsof t de gewoonste zaak van de wereld is

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:49

Voorkomen kun je toch makkelijk doen door de hond aan te lijnen?

NESCAFE

Herkenbaar, ik heb een golden retriever pup van 4 maanden die dat doet. Zodra hij buiten los is eet hij bijna alles wat hij maar kan vinden. Ik heb hem vanaf het moment dat ik hem had geleerd te ruilen. Dus wat hij dan ook in zijn mond heeft ruil ik tegen een snoepje. Dat werkt redelijk zolang de verleiding niet te groot is, ik ben dus wel benieuwd of hier nog andere mogelijke oplossingen komen.

Het andere wat ik hem trouwens probeer te leren is iets vast houden. Een stokje of een kartonnetje oid. Als hij het vast houdt (en een tijdje vast blijft houden) eet hij in elk geval niets anders.

Valuna

je kunt wel leren dat ze dingen niet eten, is alleen moeilijk uitleggen hebben wij op de cursus geleerd zodat ze bijv buiten van uitwerpselen blijven ( als je niet thuis bent of niet in de buurt zullen ze het altijd wel doen )

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:50

Kimbers schreef:

Zelfs dan vreet 'ie van alles op, hij is zo snel dat je het bijna niet in de gate heeft. Die 2 vissen heeft 'ie ook te pakken gekregen terwijl die aangelijnd was. We fietsen er ook mee en tijdens het fietsen presteert hij het om an alles te pakken en te eten. En op de fiets is 'ie helemaal niet te corrigeren op het moment zelf..

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:54

Hier ook zo'n pup gehad, maar dan in Cavalier vorm. :+
Hier ging ook alles naar binnen ; schoenen, afstandbediening, gsm, tissues, plastic flesjes, blaadjes, zakken, muggen, mieren, stenen (in de mate van het mogelijke :') ), tube tandpasta, eigen uitwerpselen, ..... :+

Rond 1 jaar was het al veel minder! :D Nu bijna 2 jaar en ze neemt enkel nog blaadjes en takken naar binnen, tissues wil ze ook nog eens naar binnen halen, evenals uitwerpselen. Dat laatste is sinds een week wel verholpen door een schijf ananas onder het eten te leggen!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:58

zal het toch proberen uit te leggen.

je neemt in beide handen brokjes ze mogen maar uit 1 hand eten de andere bedenk je een commando bijv: don't touch of nee. 1 hand altijd open houden en de andere open houden en zodra de hond er bij komt dicht doen en commando zeggen..

daarna ga je door met het op de grond leggen (jij er bij zitten of op hurken ) met je hand er op. steeds verder tot het zonder hand wil.

stap verder is dan staand en daarna kun je gewoon brokjes op de grond gooien zonder dat de hond er aan komt

als je dus gaat wandelen wat lekkers mee nemen, en als hij wat ziet en het niet mag het commando zeggen hij zal dan naar je toe komen voor het lekkers ( er gaat wel wat tijd over en als iets niet goed gaat, een stap terug doen. )

misschien heb je er wat aan weet niet of het met beagles helpt, je kunt het altijd proberen
Laatst bijgewerkt door Valuna op 24-09-14 20:03, in het totaal 3 keer bewerkt

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:01

kennissen van ons deden bij het afleren met stokjes in sambal en blaadjes in de mosterd dompelen
en dan buiten weer terug leggen als ie het pakte kwam ie er op die manier achter dat het niet lekker was

uiteraard niet te veel dan denk ik dat je moet poetsen
als t dan gebeurd was uiteraard de hond een stukje droog brood geven dat voorkomt branden

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:04

Leverage schreef:
Kimbers schreef:

Zelfs dan vreet 'ie van alles op, hij is zo snel dat je het bijna niet in de gate heeft. Die 2 vissen heeft 'ie ook te pakken gekregen terwijl die aangelijnd was. We fietsen er ook mee en tijdens het fietsen presteert hij het om an alles te pakken en te eten. En op de fiets is 'ie helemaal niet te corrigeren op het moment zelf..

Nog beter opletten dus ;)
Ik snap je probleem hoor! Heb ook zo'n vreetmonster.. Aan de lijn weet ik het toch 9 van de 10x te voorkomen. Dat is echt gewoon een kwestie van goed blijven opletten.
Mijn hond laat ook niet los als ze eten in haar mond heeft, maar ik trek tegenwoordig gewoon haar bek open met twee handen en haal eruit whatever er in zit.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:07

Ik lees hopelijk iets verkeerd. Hoe oud os de pup? Met een pup fietsen moet je echt echt niet doen, pas na een jaar gaan opbouwen, anders heb je garantie op gewrichtproblemen.

Wat doe je nu als hij iets pakt?

Je pup weet dat hij aandacht krijgt als hij iets van straat pakt (omdat jij los oid roept en daarna naar hem toerent om het uit zn bek te halen). Ook is dit een puppyfase, alles van straat vreten.
Wat kan helpen, is negeren, en de goede momenten dat hij niks van straat eet en netjes meeloopt uitvoerig belonen. Ook een speeltje meenemen, zodat als je het ziet aankomen als hij wat gaat eten (en daar moet je dus heel erg op gaan letten) hem kan afleiden met een speeltje.

Ook kan je de nee (en de ja dus ook) gaan aanleren. Snoepjes in je hand, nee is niks pakken, bij ja krijgt hij een snoepje (dit doe je dis verbaal). Dit breid je uit naar de straat, je roept nee als hij iets wil pakken en zodra hij afgeleid is roep je ja en krijgt hij wel wat lekkers.
Daarnaast, niks uit zijn bek proberen te peuteren, volgende keer gaat hij het dus nog sneller opeten omdat hij weet dat jij het afpakt. Ga het ruilen voor een snoepje, zodat pup weet als ik loslaat krijg ik ook wat lekkers en ben ik niks kwijt.

Consequent zijn, heel goed opletten en leer je pup kennen. Succes.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:14

Heel herkenbaar. Heb een berner sennen pup van 4 maanden die precies hetzelfde doet. Hij is zo snel, je kunt het haast niet voor zijn. Hij doet het ook met stenen. die kun je haast niet vermijden. die liggen gewoon overal.
Zijn ontlasting zit ook vaak met stenen...