Hond/kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Hond/kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 18:22

Ik weet niet of dit goed staat zo niet graag verplaatsen

Ik zit hier in dubio. Wil zo graag een hondje. Zodat mijn zoontje opgroeit met honden( en er niet bang voor hoef te zijn)
Maar hebben nu nog een poes. Aan de ene kant wil ik der niet kwijt. Maar aan de andere kant wel( ze wil graag naar buiten maar wil ik niet). Dus heb ik haar op marktplaast gezet. ( met de gedachte. Wie wil er een 3 jarige) Krijg ik vandaag mailtje. Of ze er nog was. En of diegene haar kon bekijken. Heb nu dubbel gevoel. Want misschien is ze vanavond weg( of niet)
Sorry voor dit " kinderachtige "topic)

Gr

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Hond/kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:28

HK->BB

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:30

Waarom moet de kat weg? Hond en kan kunnen toch wel samen leven?

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:31

Waarom niet een leuke hond zoeken die samengaat met je kat?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:32

Beetje raar om je kat in te ruilen voor een hond , het is geen speelgoed dat je omruilt. Je hebt voor een kat gekozen zorg er dan ook voor :x

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:39

luffwinny schreef:
Beetje raar om je kat in te ruilen voor een hond , het is geen speelgoed dat je omruilt. Je hebt voor een kat gekozen zorg er dan ook voor :x

Inderdaad ..... een kat is veel makkelijker, een hond heeft veel meer aandacht en tijd nodig, en is dus lastig als je veel moet werken, en zorg voor de kinderen hebt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:39

Als je kat niet op zijn plaats zit (een buitenkat binnen wat ik terug lijk te lezen), herplaats hem dan voor de kat zijn welzijn. Maar bedenk ook heel goed wat je je zoontje wilt meegeven. Zijn dieren als speelgoed, of niet? Kan je ze weg doen als je er geen zin in hebt, of heb je de zorg voor dat dier genomen voor een langere periode?

Als je op zoek gaat naar een hond, wees dan heel bewust wat je zoekt. Denk niet alleen aan de pup, maar juist ook aan de teef. Ga voor een hond die getest is en waar er met de moeder niet meer dan eens per jaar gefokt wordt (en niet vaker dan 5x).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:41

luffwinny schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik heb een kat en 2 honden
Kan prima samen hoor

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:42

Wij hebben 1 hond en 4 katten, gaat prima. Nooit geen ruzie of niks.
Ligt er wel aan of je genoeg ruimte hebt enzo, dat ze elkaar eventueel kunnen mijden als ze dat willen.
Waarom mag de kat niet naar buiten als ik vragen mag?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:43

Hier ook 4 katten en 1 hond, geen enkel probleem!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:44

Je kat staat op marktplaats omdat je liever een hond wilt hebben? :x

Honden en katten kunnen prima samen! Kan dit niet met jouw kat, dan geen hond aanschaffen!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:28

Ik wil het liefst. De poes houden. Maar. Zij ksn totaal niet met honden. Vandaar. Maar dankjr voor al die reachties

Welke tip geef je mij. Kwa ras/niet ras

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:32

Zorg voor het dier dat je hebt, als je nog niet eens voor een kat kan zorgen wat ga je dan met een hond doen?
Als je niet voor je kat kan zorgen zoek dan een gepast nieuw baasje maar neem dan geen andere dieren want binnenkort zie je weer iets leuker en moet je dat hebben en dan moet het vorige dier weer weg.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:34

Neem een hond die opgegroeid is in een huis waar hij katten gewent is.
Heus de kat zal echt kunnen wennen aan een hond in huis.
Maar geef haar dan wel een eigen plek waar de hond niet mag komen.
Bijvoorbeeld de hond alleen beneden de kat boven

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:38

Wat bizar, je ruilt je kat in alsof t niks is..
Dat kan je beter niet zo aan je zoontje leren ;)

Honden en katten kunnen prima samen leven, mijn hond doet op straat ook alsof ie ze wil vermoorden maar binnen of in de tuin bij iemand waar katten wonen doet ie ze niks.

Je kunt ook een kattenren voor je kat maken, met een kattenluik aan je huis verbinden, kan ie toch lekker veilig buiten in t zonnetje liggen.
En bedenk je van te voren dat een hond veel tijd kost.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:44

Het is toch heel simpel.Kat kan niet met hond dus geen hond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:03

doezel2 schreef:

Ik zou gaan voor een intertoys-hond. Zijn niet zo groot en erg rustig zodat je kat er geen last van heeft.
Kan die tenminste ook gewoon thuis blijven wonen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:07

Wat zoek je in een hond, behalve dat je zoontje er mee op kan groeien?
- Hoe veel wil je er mee wandelen,
- wat kan je er maandelijks aan besteden
- wil je er mee trainen
- moet hij gemakkelijk los kunnen leren lopen
- hoe groot mag/moet hij zijn
- wel of niet verharen
- sportief gebouwde hond of juist wat compacter
- moet hij met andere honden kunnen

Als je een kleine hond neemt die rustig is qua karakter, kan ik me bijna niet voorstellen dat je kat er niet aan kan wennen. Als je probeert er een onstuimige labrador of pitbullachtige naast te zetten, dan kan ik me dat prima voorstellen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:14

Je wilt je zoontje leren niet bang te zijn voor honden maar je leert hem wel dat als je 1 dier zat bent je hem gewoon op MP pleurt omdat je wat anders wilt. 8)7

Echt.....geen woorden voor.

Je hebt echt geen eigen hond nodig om te zorgen dat je zoon niet bang voor honden word.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:15

Hier 7 honden en 7 katten. Papegaaien en de rest van het dierenspul.
Waarom 1 wegdoen als je een nieuw speeltje wil. Samenzijn moet wennen dat moet je accepteren.
Neem de tijd, je zal zien dat je kat heus kan wennen aan een nieuw/raar vriendje, als je hetmaar de tijd geeft en regels erop na houd. Plaats kat is heilig, plaats hond is heilig. En dat gaat niet alleen op voor je kat, maar ook voor de hond en je kind en jouzelf.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:21

Jee TS ik schrik hier toch wel een beetje van. Je kan de kat niet inruilen omdat je liever een hond hebt. Dan kun je beter geen beesten meer nemen want aan de hond is straks misschien ook wel iets wat je liever niet wilt en dan vind je een kat ineens misschien toch wel makkelijk.

Laat ze gewoon aan elkaar wennen. Ze komen er vaak wel uit hoor. Geef ze allebei een plekje waar ze echt even alleen kunnen zijn zonder de ander. Bij de kat is dat wat makkelijker te realiseren, een mandje op hoogte is immers al voldoende.

Ik zou echt nog een keer heel goed nadenken. Ik hoop eigenlijk dat de kat nog niet weg is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:26

doezel2 schreef:
Ik wil het liefst. De poes houden. Maar. Zij ksn totaal niet met honden. Vandaar. Maar dankjr voor al die reachties

Onze kat bleek achteraf ook niet te kunnen met de honden.. Dat terwijl de honden doodbraaf zijn voor haar.. (bang zelfs :P) Maar de kat is toch al een oudere binnenkat en we hebben een ruime woning van 3 verdiepingen, dus de kat heeft de 2 bovenverdiepingen.. Dit gaat prima..
Dan doe je toch zoiets?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:19

Echt waar... ik heb een kat en een hond maar die zou ik dus never nooit inruilen voor een ander dier. Of er moest iemand langskomen die een paradijslijke plek heeft voor ze dat het egoistisch is ze te houden.

Maar denk inderdaad maar eens na wat voor boodschap je je zoon geeft als je je kat ruilt voor een hond. Je wilt ze toch leren hoe je met dieren omgaat? Je wilt ze toch veel meer leren dan alleen maar 'niet bang zijn voor'. Je wilt ze toch leren dat daar verantwoordelijkheid bij komt kijken en dat je dat voor de rest van hun leven draagt?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:24

Hier kon de kat zogenaamd ook niet met honden. Nu na een lange tijd liggen en eten ze samen. Kost tijd en moeite maar met rust los je een hoop op. Sorry dat ik het zeg maar je ruilt geen beesten. Je hebt een beest voor het leven en niet voor even.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:08

En wat als je zoon toch bang blijft voor honden? Dan moet de hond weer weg?