Wat voor voer shih tzu geven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Wat voor voer shih tzu geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:30

Mijn shih tzu eet op dit moment Royal Canin voor shih tzu.
Deze brokken ben ik gaan voeren nadat ze haar andere brokken niet meer wou eten.
Maar nu is dus het probleem dat ze constant aan het likken is in haar liezen en krabben ook aan haar oren en nu ook aan haar poten.
Nu ben ik al vaak naar de da met haar geweest hiervoor en krijg ik speciale brokken al verschillende merken maar ze eet het gewoon niet.
Ook medicijnen gehad voor de jeuk.
Nu wordt er altijd gezegd niks anders geven dan eet ze vanzelf nou geloof me ze begint letterlijk alles op te eten behalve haar brokken nu zijn de brokken ook echt mega groot.
Heeft iemand een idee wat voor brok ik haar kan geven waar geen zout in zit en wat geschikt is voor honden met dit soort problemen.
Naar de da gaan kan ook altijd nog hoor maar wil eerst eens kijken op ander voer want merk dat ze het erger is gaan doen op deze brok.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:36

Probeer eens vers vlees en dan een eleminatie dieet. Grote kans dat ze voor een bepaald dier allergisch is.

briitje

Re: Wat voor voer shih tzu geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:12

lijkt op allergie voor die brokken. probeer eens kvv. grote kans dat ze dit wel eet en dag allergie.2 vliegen in 1 klap

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:45

Veel honden (worden uiteindelijk) allergisch voor granen. Misschien kan je een brok zonder granen proberen?

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:51

Je zou ecostyle huid en vacht eens kunnen proberen, veel honden/hondjes met huidallergie reageren er super goed op. De kruiden herstellen de balans in het lichaam weer en is geheel natuurlijk. Ben momenteel met een enquete bezig voor mijn ondernemersplan en heb van ecostyle aantal proefzakjes gekregen die ik daarvoor kon gebruiken. Wil die wel naar je opsturen met wat info ;)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:02

Nou het probleem met der is ze eet 90% van de brokken niet.
Had nu een zak gekocht waar geen granen en geen zout in zaten ze pakt een brokje aan spuugt hem per direct weer uit.
En dit doet ze dus met elke brok in voerbak die ze niet moet.
Had de brokken nog gemengd vandaag alleen de Royal canin eet ze.
De brokken moeten mega klein zijn dus weet niet of ecostyle huid en vacht dat zijn?.
KVV kan je dat gewoon in de dierenwinkel kopen?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:06

Purizon heeft kleine brokken, orijen is ook niet heel groot. Maar ik weet niet of het daar wel aan ligt. Denk dat ze veel brokken gewoon niet lekker vindt. Kvv vinden ze meestal heerlijk. De dierenwinkel hier om de hoek heeft het toevallig wel, maar meestal bestelt men kvv online. Je kan op voerwijzer.com eens kijken voor informatie.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:09

Niet mega klein nee, zijn gewoon formaat. maar kan ze altijd gewoon opsturen hoor. Kan je altijd kijken of het wat is ;)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:14

Onze shi tzu krijgt al van pup in het nest vers vlees. Veel da's zijn erop tegen, maar dat komt vooral doordat zij zelf brokken helpen ontwikkelen en sponsoren. Hier in de buurt hebben wij een vrouwtje zitten die het bedrijfje vanuit huis runt. Zij heeft verschillende merken vers vlees. Waarschijnlijk zit zo iemand ook bij jou in de buurt. Houd er wel rekening mee dat je duurder uit bent...maar ik ga ervan uit dat je het beste wil voor je hond ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:15

Voor mij is kvv juist goedkoper dan brok :-) Maar ik voer ook goede brok (Orijen en Acana). Maar ook goede kvv trouwens :-)

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:41

Dieselpaard schreef:
Onze shi tzu krijgt al van pup in het nest vers vlees. Veel da's zijn erop tegen, maar dat komt vooral doordat zij zelf brokken helpen ontwikkelen en sponsoren. Hier in de buurt hebben wij een vrouwtje zitten die het bedrijfje vanuit huis runt. Zij heeft verschillende merken vers vlees. Waarschijnlijk zit zo iemand ook bij jou in de buurt. Houd er wel rekening mee dat je duurder uit bent...maar ik ga ervan uit dat je het beste wil voor je hond ;)

Vers vlees is top! Da's hebben inderdaad wel eens problemen ermee aangezien zij hun markt verliezen. Maar hoe kan versvlees verkeerd zijn? Wat zouden de voooooooooooooooooooor ouders van de hond dan moeten eten? Worteltjes met een handje granen :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:10

Niet alle dierenartsen zijn tegen vers vlees hoor. Ik studeer diergeneeskunde en vind het zeker niet slecht. Ook met een goede kwaliteit brok is niks mis. Wat dierenartsen tegenwoordig wel weer steeds vaker tegenkomen, zijn voer deficienties. Dit omdat mensen dan alleen maar spiervlees voeren en niks anders en er dus niet echt slim aan beginnen. Dat maakt ze soms iets huiverig. Maar als je je goed inleest is het prima.

TS ik heb je een PB gestuurd met wat tips. Misschien heb je er wat aan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:13

Als ze de meeste brokken al niet lust en problemen heeft die voergerelateerd zijn dan zou ik idd eens KVV gaan proberen.
Je zou dan diersoorten uit kunnen gaan sluiten als ze last blijft houden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:15

RenskeLap schreef:
Dieselpaard schreef:

Vers vlees is top! Da's hebben inderdaad wel eens problemen ermee aangezien zij hun markt verliezen. Maar hoe kan versvlees verkeerd zijn? Wat zouden de voooooooooooooooooooor ouders van de hond dan moeten eten? Worteltjes met een handje granen :+

Hoe kan vers vlees verkeerd zijn? Nou.. dezer dag schieten de vers vlees merken als paddestoelen uit de grond. Of je dan nog wel voer hebt dat kwalitatief goed is en zo volwaardig dat de hond op ten duur geen tekorten gaat krijgen is dan wel eens een raadsel. Ook is bij genoeg merken niet goed inzichtelijk wat er nou eigenlijk allemaal in zit en hoe de verhoudingen liggen. Daarnaast doen lang niet alle honden het geweldig op vers vlees. Het is geen wereld zegen. Je moet gewoon voeren wat voor jouw hond werkt en waar jouw hond het goed op doen. (btw. Ik voer zelf vers vlees)

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:41

tribeworld schreef:
Mijn shih tzu eet op dit moment Royal Canin voor shih tzu.
Deze brokken ben ik gaan voeren nadat ze haar andere brokken niet meer wou eten.
Maar nu is dus het probleem dat ze constant aan het likken is in haar liezen en krabben ook aan haar oren en nu ook aan haar poten.
Nu ben ik al vaak naar de da met haar geweest hiervoor en krijg ik speciale brokken al verschillende merken maar ze eet het gewoon niet.
Ook medicijnen gehad voor de jeuk.
Nu wordt er altijd gezegd niks anders geven dan eet ze vanzelf nou geloof me ze begint letterlijk alles op te eten behalve haar brokken nu zijn de brokken ook echt mega groot.
Heeft iemand een idee wat voor brok ik haar kan geven waar geen zout in zit en wat geschikt is voor honden met dit soort problemen.
Naar de da gaan kan ook altijd nog hoor maar wil eerst eens kijken op ander voer want merk dat ze het erger is gaan doen op deze brok.

Dat had mijn vroegere Shih tzu ook, die liep te lebberen tot dat ze hotspots kreeg..
Is helemaal overgegaan toen ze diepvries voer kreeg,
onze huidige Shih Tzu gelijk op diepvries vlees, en deze is nog mooi wit..
Geen traanstrepen of niks.
Nog een ander voordeel.. de tanden blijven mooi wit.
Mijn moeder der honden krijgen brokjes die zijn al in 6 jaar tijd 4/5 keer bij de dierenarts geweest om gebit te reinigen. mijn honden (oudste is 8) heeft een spier wit gebit.
Ik ben niet merk gebonden aan diepvries eten, ze krijgen hier alle merken.

Ik zie dat je in Gelderland woont,voor als je het proberen wilt, Als Ruurlo in de buurt is, weet ik nog wel een goedkoop adresje.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:16

Citaat:
Hoe kan vers vlees verkeerd zijn? Nou.. dezer dag schieten de vers vlees merken als paddestoelen uit de grond. Of je dan nog wel voer hebt dat kwalitatief goed is en zo volwaardig dat de hond op ten duur geen tekorten gaat krijgen is dan wel eens een raadsel. Ook is bij genoeg merken niet goed inzichtelijk wat er nou eigenlijk allemaal in zit en hoe de verhoudingen liggen. Daarnaast doen lang niet alle honden het geweldig op vers vlees. Het is geen wereld zegen. Je moet gewoon voeren wat voor jouw hond werkt en waar jouw hond het goed op doen. (btw. Ik voer zelf vers vlees)

Bedoel wel dat je eerst moet verdiepen in versvlees. Je hebt natuurlijk verschillende soorten kwaliteit, en je zult vaak vitamines en mineralen moeten bijvoeren (hoeft niet altijd, sommige merken hebben dat er al in zitten maar karkassen of dergelijke niet ) maar net wat je zegt, je moet kijken waarop jou hond te goed doet.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:24

Onze shih tzu kreeg ook van een aantal merken jeuk en is erg kieskeurig. Hij doet het nu wel goed op die brokken van Royal Canin maar ik ben meer een voorstander van KVV. Hij krijgt daarom nu vlees van Energique en daar doet hij het super op. Geen jeuk meer en hij eet altijd (tenzij hij zich ziek voelt)..

Succes! T is erg lastig, zo'n moeilijke eter :(:)

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:30

Onze shih tzu's krijgen brokken en vers vlees van Farm Food. Brokken zijn heel de dag beschikbaar en diepvries vlees krijgen ze in de avond. Kregen vroeger ook Royal Canin, maar hadden altijd last van buik en overgeven en diarree. Sinds we overgestapt zijn naar Farm Food zijn deze klachten allemaal weg.

De oudste is zelfs wat aangekomen. Hij was altijd een beetje iel. Nu goed op gewicht. NIet te dik en niet te dun!

Hier een stuk over huidklachten op de site van Farm Food

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/hondenvoer/holistische-aanpak/huidproblemen.html

Wij zijn er erg tevreden mee en de honden ook

Hier een filmpje met t verschil tussen persen en extruderen

https://www.youtube.com/watch?v=UE23-W7v37U&feature=player_embedded

Edit: die van ons waren ook heeeel kieskeurig met voer. Royal Canin of niets.. En deze vinden ze heerlijk. Volgens mij hebben ze ook probeerverpakkingen van Farm Food
Laatst bijgewerkt door DinaxUllie op 25-09-14 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:32

Mijn hond heeft EXACT hetzelfde als die van jou TS. Ze draait haar hoofd weg voor de meeste brokken en lekkernijen. Royal eet ze dus wel maar ik heb het idee dat die onwijs zout en vettig zijn. Ze heeft ook telkens jeuk. Ik had eerder in een topic gereageerd dat ik dacht dat ze niet van enkele vlooien afkwam. Ze blijkt dus helemaal geen vlooien te hebben. Ik ben nu elke twee weken even langs de dierenarts om te kijken wat ze per dag en later per drie dagen MOET eten. We zijn bijna op een punt aangekomen van dwangvoeren, dit wil ik alleen echt niet. Ze heeft nogal een eigen idee over hoe dingen moeten verlopen en ik ben bang dat als we gaan dwangvoeren dat ze nooit meer zelfstandig gaat eten. ZO vervelend, ze is wel goed gespierd, speels en vrolijk maar ik weet niet hoelang dat nog blijft met haar huidige manier van eten. Ik ga dit topic in de gaten houden!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 09:46

Dankjewel iedereen,
Ik ga vandaag op pad om te kijken naar vers vlees.
Deze brokken kan ik uit me hoofd zetten ze gaat ze echt niet eten.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:07

even een open deur intrappen: je bent heel erg met het voer bezig, maar hoe is de vacht? Soms kan een goede trimbeurt ook wonderen verrichten.

Wat het voer betreft: je kan proberen of ze wel een lam rijst voer eet, als je op de brokken wilt blijven. En anders toch kvv.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:11

En mocht je kvv echt niets vinden met voeren, je kan ook renske vers proberen. Voor onze hond is dat de oplossing geweest qua jeuk. Het is een gestoomd vers voer. Ik zou dan beginnen met de senior-voer en de konijn-variant. Deze bevatten namelijk maar één diersoort (kalkoen of konijn). Negeer het senior-gedeelte, het is gewoon goed voer, ook voor een volwassen hond. Je hond heeft namelijk waarschijnlijk al op kip en lam gestaan.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:12

Mijati schreef:
even een open deur intrappen: je bent heel erg met het voer bezig, maar hoe is de vacht? Soms kan een goede trimbeurt ook wonderen verrichten.

Wat het voer betreft: je kan proberen of ze wel een lam rijst voer eet, als je op de brokken wilt blijven. En anders toch kvv.

Vacht is goed ze gaat elke 8 á 10 weken naar de Trimster toe.
Verder ziet haar vacht er ook goed uit.