Kat kwijt in huis wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Kat kwijt in huis wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:17

Om even gelijk in huis te vallen.
Gister is mijn kat geopereerd aan nierstenen. Toen ze thuis kwam liet ze al duidelijk merken dat ze heel graag naar boven wou en is ze gelijk een grote rommelige inloopkast ingedoken. 'S avonds heeft ze zich nog wel laten zien maar sinds vanochtend is ze gewoon echt kwijt.

Alles is al doorzocht van bedden tot aan kasten tot aan vensterbanken. Beetje vis neergelegd in de hoop dat ze het zou ruiken en tevoorschijn komt. In alle hoeken en kieren gekeken. Alles aan de kant gelegd en der geroepen.

Ja we zijn zelfs expres boven gaan plassen omdat ze dan altijd even komt kijken. Maar ze reageert helemaal nergens op en is dus ook nergens te bekennen.
Ze kan ook niet naar buiten gegaan zijn. De deur gaat namelijk alleen open als wij er door heen lopen en als het haar toch is gelukt zit ze altijd binnen 5 minuten miauwend voor de deur dat ze weer naar binnen wilt.

Wie heeft de tip om me kat terug te vinden? Ze moet namelijk der pijnstilling ook weer hebben..

Naamloos1

Re: Kat kwijt in huis wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:29

Oh wat vervelend zeg!
Kan ze nergens bovenop geklommen zijn? Ze verzinnen soms ineens een nieuwe plek!
Misschien wat ideetjes: Mijne ben ik ook met regelmaat kwijt, die zitten dan: In de schoenenkast, in een kartonnen doos, in de schuur in een hoekje, onder het bed in een hoekje, kelderkast onder wat troep te slapen..

Heb je geen kattensnoepjes/brokjes wat rammelt? Hier even mee schudden en roepen? Misschien dat ze dan tevoorschijn komt?

Ze zal toch érgens moeten zitten lijkt me...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:38

ojee. Het zou goed kunnen dat ze pijn heeft en daardoor weg gekropen is. Ik zou blijven zoeken. Een tijd terug waren buren van ons 2 kittens kwijt nadat een stel idioten vuurwerk hadden afgestoken. Úren zijn we bezig geweest en uiteindelijk haalden we ze achter een stapel plavuizen/hout dat tegen de muur gestapeld was vandaan, waar dus echt al meerdere keren achter gekeken was :P
Wat kunnen ze zich dan goed schuil houden... Waren met moederkat die hard aan het gillen was nog de ruimte ingelopen, maar ze gaven geen krimp...
Hoop dat jullie haar gauw vinden!
Heel misschien een idee om wanneer jullie haar weer hebben, haar voor een paar dagen in een bench te houden zodat jullie goed haar medicatie kunnen blijven geven?!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:38

Nergens een spouwmuur waar ze in kan ? Achter keukenkastjes of badkamerkastjes zitten er soms nog wel eens ( kleine ) openingen voor buizen en poeslief kan echt door het smalste gaatje als ze wil...

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:41

Normaal springt ze inderdaad ook in de schoenenkasten of in donkere warme hoekjes, maar dit keer is ze totaal niet te vinden. Ze heeft sinds deze week nieuwe brokjes die ze heerlijk vind maar ook op dat gerammel komt ze niet af.
Vanochtend is ze voor het laatst gezien toen ze de grote rommelkast in schoot toen me moeder naar boven kwam. Maar die hebben we nu zo goed als leeg gehaald en ze zit er gewoon niet meer. Wachten tot ze zelf weer komt kijken vind ik gewoon niet lief voor haar want voor het zelfde geld is dat vanavond en dan zit ze al 10 uur zonder pijnstilling.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:42

Oef, kat kwijt.. Tja, toch alles uit elke hoek trekken, zeker nu ze net geopereerd is en pijn heeft kans dat ze echt niet zelf te voorschijn komt.
En zoals hier al gezegd, ze passen op de meest onwaarschijnlijke plaatsen waar je soms al 10 denkt te hebben gekeken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:47

Kan ze ook niet achter het schot zitten ofzo?

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:48

Ik ga zo weer een rondje door heel het huis doen. Hopelijk heeft ze zich dan bewogen op een plek dat ik der makkelijker vind. Het stomste is dat ik zelf bang ben als ik haar zoek omdat ik bang ben om te schrikken als ik haar zie!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:10

Wat vervelend! Hopen dat je haar zo vind!
Dat schrikken ken ik wel :p ik moest een keer hooi uit de schuur halen, en ik wist dat er kittens zaten dus ik keek even goed uit dat ik die niet verpletterde (moet het hooi altijd naar beneden gooien) en ik wist dat ze er zaten maar toen ik de baal weghaalde schrok ik me dood :oo zaten 3 van die katjes me aan te kijken :=
Maargoed, liever dat jij even schrikt dan dat die kat wegblijft.. Succes!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:15

Ik ben mijn ratten ook regelmatig kwijt als ze ergens liggen te slapen. Wat bij mij vaak helpt is klappend de kamer rond. Daar schrikken ze van en dan bewegen ze wel even, dan hoor je ze.
Op de meeste onmogelijke plekken kijken, tussen al spleten, achter alle deuren, in alle kasten, onder de stoelen en banken en als het een optie is in jullie huis in het dak.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:15

Anders straks allen deuren dicht en in elke ruimte een bakje voer neerzetten.
Morgenochtend weer kijken of er ergens wat uit is.

Hopelijk vind je je kat snel weer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:21

Kan ze naar de zolder ? Is ook altijd een geliefde plek om te verstoppen...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:29

Eén van mijn katten kruipt graag onder het aanrecht als ze bang is (vuurwerk, onweer). Ze is dan compleet onzichtbaar, totdat ik met een zaklantaarn onder het aanrecht schijn. Dan zie je de ogen oplichten in het donker.
Mijn tip: neem even een zaklantaarn mee om in allerlei donkere hoekjes en gaatjes te schijnen. En goed opletten of je het licht in de ogen ziet weerkaatsen.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:30

Zaklamp had ik inderdaad mee, een zolder hebben we niet. Het vis is ook nog niks aan gegeten. Ze is spoorloos foetsie. Geen idee meer wat ik moet doen om der te vinden.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:32

Laatste keer dat we onze kat kwijt waren, bleek die achter de microgolfoven verstopt te zitten..
Hij had schrik van de stofzuiger >.>

Veel succes met de stofzuiger!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:38

Kan ze in een bank of achter een la in een kast gekropen zijn? Dat zijn van die plekken waar je een kat maar moeilijk vindt. Je trekt de la open en ziet niets, maar dan zit ie er dus nog achter oid. Wel vreselijk naar om nu je kat kwijt te zijn. Sterkte en hopelijk heb je haar snel!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:43

Kan het zijn dat ze in de afgesloten zolder-ruimte zit? Wij hebben de zolderverdieping als slaapkamer en aan beide zijdes de lage hoekjes als kasten met schuifdeurtjes. Daar hebben we een keer de kat van de buren gevonden, die kon dus blijkbaar via die ruimte van het ene naar het andere huis.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:56

Het kastje onder de oven al bekeken? Onze kitten verstopt zich daar vaak in, via de achterkant kan ze daar zo in kruipen. Of achter de koelkast

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:01

Onder de vloer.Wij hebben een oud huis met boven een houten vloer.Was vroeger de hooizolder.En daar zat ons poesje dus onder.Kan je haar niet lokken met een andere kat die ze goed kent en dan die kat boven eten geven en rond laten lopen zonder jullie erbij.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:07

Ik heb daarom mijn katten geleerd om te komen wanneer ik fluit,

ook in de bank gekeken ? :') die van ons hebben daar hun verstopplek van gemaakt er zit gewoon een heel gat in -O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:07

Oh en ooit hier eens gelezen dat een kat tevoorschijn kwam nadat ie andere katten hoorde mauwen. Dus misschien een filmpje met veel gemauw downloaden en hopen dat ie daarop af komt?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:54

en ts kat al gevonden ?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:58

Ons poesje was schuw en zat dus boven onder de vloer.Al een dag of 2.Konden haar zien zitten met een zaklamp.Toen haar broer in het zicht gezet met een reuze bak met brokjes.En toen kwam ze.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 03:52

Hoop dat ze inmiddels terug is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 04:54

maak in het donker een aantal foto's.
Dan lichten de ogen vanzelf op.
Werkt dat niet zou ik aan de opruim gaan in de hoop dat je dr vind meer om de "onrust die je dan maakt en het feit dat je in hoeken en dingen zoekt waar je anders niet zou kijken .

Is trouwens wel een dikke kans dat je dr vandaag ineens op een plek ziet zitten waar je ze nooit zou verwachten.
Heb de mijne wel eens terug gevonden in een tas, de wasmand, shoennen rekje in een kledingkast, achter de tv, in de gitaar versterker etc etc etc.