Hond van slag door verhuizing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Hond van slag door verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:30

Poeh, na 3,5 jaar hebben wij ons huis kunnen verkopen en zijn gisteren in ons nieuwe huis getrokken.
Onze jongste hond vind het prima, sjouwt lekker rond, blaft naar de buren enz.
Maar onze oudste hond (pas 4 dus niet bejaard ofzo) heeft hét echt moeilijk. Ze is altijd al onzeker en wat nerveuzer, maar ligt nu constant voor de voordeur of onder de trap. De bijkeuken vind ze doodeng, maar daar moet ze doorheen om in de serre te komen. Tel daar bij op dat ze humeurig is door de rui en dan kun je je voorstellen dat ik het erg met haar te doen heb...
Verder kwamen we uit een appartement en hebben nu een woning. Hierdoor moeten de honden beneden blijven als wij boven gaan slapen.
Ze krijgt al zylkene, maar die heb ik uiteraard nu bij mijn ouders laten liggen.

Ik negeer haar gedrag nu voornamelijk, stimuleer haar bij ons te komen liggen, en blijf vrolijk. Wat kan ik nog meer doen om
haar makkelijker hier doorheen te loodsen?

Mizora

Re: Hond van slag door verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:00

Geef haar daar in ieder geval ook een waterbak en ga spelletjes met voer spelen in de bijkeuken (met haar).

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:22

Het is heel erg vervelend maar dit hoor je wel vaker.
Helaas kan je er nirt veel aan doen.
Dan dat de hond er aan moet wennen.
Katten zijn ook vaak zo.
Beste wat wij altijd kregen te horen is gewoon met rust laten het komt vanzelf

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:20

Inderdaad laat de hond rustig wennen, als het verder geen lastige eter is kun je haar in de bijkeuken eten gaan geven. Leert ze misschien sneller dat het niet zo eng is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 17:44

Ze is een hele lastige eter. Haar eten staat nu in de serre, dus daarmee wordt ze soort van gedwongen door de bijkeuken te lopen, maar daar eten is geen optie.
Ze begint iets te ontdooien nu, maar pff, ik heb het echt zo met haar te doen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:26

Tijd geven... En voorlopig niet aandringen.
Wij zijn deze zomer met die van ons vier dagen op B&B geweest.
De eerste dag wou hij de trap naar de kamer niet op en heeft hij heel de tijd als een gestoorde gek lopen ijsberen. De trap hebben we hem opgedragen, geen zin in gevechten en we weten dat aandringen bij hem niet werkt, in tegendeel. Als wij gaan aandringen voelt hij zeker dat er "wat geks is".
De tweede dag ging hij zonder extra moeite doen of oefenen tegen avond zelf de trap op, trap af durfde hij nog niet dus werd hij gewoon gedragen. In de woonkamer/slaapkamer ging hij ook rustig liggen. Maar in de badkamer bleef hij spoken zien. Hoe harder wij erop aandrongen dat hij in de badkamer zou komen, hoe verder hij ervan weg bleef. Dus, ook daar, niet meer op aangedrongen.
Dag drie deed hij de trap zelf, was hij rustig in de kamer en kwam hij al tot de deur van de badkamer kijken.
Dag vier kwam hij gewoon voor de douche op de mat liggen.

Toen we hem net in huis hadden ging het ongeveer net zo...

Ik zou dus helemaal niets speciaals doen behalve een aantal herkenbare dingen neerzetten.

Kan je haar desnoods niet een aantal dagen gewoon in de bench laten in een ruimte waar ze gerust is? Of moet ze persé in de serre?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:01

Geen aandacht aan geven, gewoon doen wat je normaal doet, ze trekt wel bij.
Ik zou (nog) niet teveel pushen om door de bijkeuken te gaan ed, laat haar kamer voor kamer zelf ontdekken.
Als het echt zo blijft en ze zit over 2 weken nog steeds in de hal te pruilen kun je altijd nog gaan voeren in de serre oid.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:36

is de vloer van de bijkeuken glad? Dan daar misschien even wat op leggen. Wij hebben tegels in de bijkeuken en mijn hond gaat vanuit het schuurtje naar het hondenkussen in de bijkeuken daar draait hij op en gaat dan richting de keuken. Ligt zijn kussen er niet dan blijft hij in het schuurtje. Hij vind het doodeng om door de bijkeuken te gaan zonder zijn kussen. Dan heeft hij weinig grip en hij is afgelopen zomer daar uitgegleden en heeft toen 15 minuten (bijna) niet kunnen lopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 21:24

Nee, zowel in serre als in de bijkeuken liggen tegels. Dit is niet glad.
Ondertussen gaat het iets beter, ze komt al bij ons liggen. Af en toe blijft ze in de keuken hangen, door haar aan d halsband te pakken krijgt ze net genoeg moed om over te steken (hoef geen druk te zetten oid). Ze houd dan haar houding nog wat laag, maar that's it. Ze komt er wel :)