Kat met blaasgruis en KVV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Kat met blaasgruis en KVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 12:38

Ik zit al een flinke tijd uit te zoeken wat nou een goed dieet is voor mijn kater met blaasgruis.

Het is begonnen met een fikse blaasontsteking. Gelukkig zat hij niet verstopt.
Een goede antibiotica, pijnstillers en de blaasontsteking ging over.
Echter na controle bleek meneer nog steeds een hoge PH en gruis te hebben.
Gelukkig drinkt hij goed, eet goed zijn KVV en plast dus ook goed.

Ik voerde altijd carnibest. Ik ben hierbij een pasta bij gaan geven die de urine zuurder maakt en daarbij een klein scheutje appelazijn. Helaas bleef zijn PH hoog (gruis niet kunnen controleren, maar ik ga er vanuit dat hij dat nog steeds heeft).
Ik ben over gegaan op ander voer, Tinlo Barfmenu (de cattery variant).
Ben wel gestopt met de pasta en appelazijn, ik wilde eerst weten wat het andere voer deed.
Nu is zijn ph wederom te hoog (7), maar is zijn urine ook nog eens positief op eiwitten!

Ik ben uiteraard weer begonnen met de pasta en appelazijn.
Wil weer een plasje opvangen (was namelijk erg weinig, was net te laat).
Mochten de eiwitten weer positief zijn laat ik een bloedonderzoek doen (ivm evt nierfalen, zal wel raar zijn, hij is pas 4 jaar oud).

Iemand een idee? Brokken is geen optie, dat eet hij niet.
Mijn andere kat eet die wel, maar wordt daar ziek van (overgeven) en die moet ze ook niet hebben :)

Ze krijgen naast de tinlo ook nog wel eens eendagskuikens, kipfilet, riblappen, kippenhart etc.

Hij eet trouwens wel goed. Ziet er ook goed uit, glanzende vacht, speels e.d. Je merkt er niks aan zeg maar.

Nessa

Re: Kat met blaasgruis en KVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 12:33

niemand?

Denk dat ik wel goed bezig ben, maar het werkt dus niet.
Hoop dat mijn laatste poging gaat helpen, anders weet ik het ook niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:38

Solidago van A Vogel paar druppels door het water doen of over het voer, werkt erg goed. Mijn poezel kon daar door op gewoon voer blijven.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:36

Mijn eerste gedachte: ga zelf samenstellen zodat je precies weet wat je voert. Ik ben niet zo thuis op het gebied van kattenvoeding, denk dat ze je op barfplaats gerichter kunnen helpen. Er zijn vast dingen die je kan veranderen qua percentages bot/orgaan/spiervlees waardoor de blaas minder belast wordt. Als je kvv wil blijven geven dacht ik dat ze van Bandit een speciaal voer hebben samengesteld tegen blaasproblemen, misschien ook een idee.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:17

Ik denk ook dat je goed bezig bent. Ik kan je ook niet helpen helaas. Misschien even mailen met CarniVoer of Any Animal?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:26

Mijn kat is geopereerd aan blaasgruis. Het ging super slecht met hem. Het gruis is verwijderd en daarna moest hij op een streng dieet. Heb eerst altijd Royal Canin urinary gevoerd. Is onder andere bij je dierenarts te krijgen. Ik had daarvan brokjes, weet niet of er ook vlees van is. Goed spul, maar best prijzig. De laatste jaren voer ik hem Sanimed anti-struvite. Dit is zowel in brokjes als in vlees te krijgen bij de dierenarts. Niet zo heel duur en net zo goed. Mijn kat heeft nooit meer klachten gehad. Hoop dat je er wat aan hebt.