Loge konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Loge konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 11:11

Hoi bokkers,

Mijn buren zijn een week op vakantie en nu zorgen vriendlief en ik voor hun konijn en vissen. Hartstikke leuk en helemaal geen probleem, maar ik vind het een beetje zielig voor het konijn. Hij zit in een vrij klein hok vind ik. En hij kan bij ons niet los in de tuin omdat hij daar uit kan. (dat is ook niet makkelijk even af te dekken en voor een weekje best onhandig om je hele tuin te verbouwen) binnen los gaat ook niet ivm onze hond. Nu heb ik wel een tuigje voor het konijn met een lijntje. Dus daar kan hij dan elke dag even aan als de hond binnen zit.

Al met al niet ideaal uiteraard. Nu was mijn vraag: zijn er (goedkope) speeltjes / snoepjes die ik in het hok kan leggen zodat Nijntje toch wat te doen heeft?

Reacties als een groter hok/ren kopen heb ik niet zo veel aan. Het is niet mijn konijn, en er komt er hier ook geen. Dus ik heb niks aan een hok ;)

Ik hoop dat jullie tips hebben. Vandaag heb ik namelijk tijd om naar de winkels te gaan.

Alvast bedankt!

Britta31

Re: Loge konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:29

Kan je niet een tijdje in de tuin van de buren gaan zitten met het konijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:32

Zo'n ren kost niet zo veel hoor, des noods zet je de ren in je woonkamer dan kan hij daar gewoon in los.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:37

Of 2 keer een uurtje in de badkamer of keuken.De poepjes veeg je zo op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:39

Wel zorgen voor handdoeken op de grond dan want zo'n gladde koude vloer is niet fijn.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:44

wc-rolletjes vinden sommige konijnen heel erg leuk.
Bij de action heb je ook kattenspeelgoed, wat veel mensen voor het konijn gebruiken.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 12:31

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens naar de action gaan. Wcrol heb ik nog wel. Dat kan geen kwaad? Dan geef ik hem er gelijk eentje.
De badkamer is niet heel groot hier, maar ik kan hem daar wel loslaten af en toe.
Tuin van de buren is niet heel handig om naar toe te gaan, maar eventueel nog wel een oplossing.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 11:14

we hebben een make-shift ren gemaakt. Dus als ik thuis ben kan Nijntje lekker los lopen in de tuin. Maar zijn er nog dingen die ik verder in het hok kan leggen zodat hij wat kan doen als ik niet thuis ben?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:29

Mijn cavia was blij met een papieren zak.Zo een voor groenten en fruit van de super.Kroop ze in.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:34

Britta31 schreef:
Mijn cavia was blij met een papieren zak.Zo een voor groenten en fruit van de super.Kroop ze in.

De mijne ging laatst in de chipszak zitten. Helaas voor mij was die nog half vol, vond ik een beetje ransig :')

On-topic. Het is maar voor een weekje. Zou me niet al te veel druk maken. Als de buren terug zijn kan hij weer lekker los.