Na een jaar lang gezocht te hebben naar de perfecte fokker van Duitse Herders had ik afgelopen Mei het bijna opgegeven. Wat een gedoe, zoveel verschillen overal! Verschillende kennels bezocht maar ik had overal het gevoel: Nee, dit is het niet.
Eind mei dacht ik een goede fokker te hebben gevonden en na enig contact wezen kijken. Wat een dotjes, maar de prijs (1000 euro) vond ik echt idioot veel geld voor een hond zonder stamboom.
Ik was opzoek naar een mooie reu uit gezonde ouders en gefokt op karakter, stamboom is niet belangrijk.
Ineens bedacht ik mij dat de overburen van mijn broer Duitse Herders trainen en via hun kreeg ik een aantal adressen.
Begin juni wezen kijken bij een fokker die net die dag haar prachtige teef had laten dekken. Heerlijk relaxt is de fokker en totaal geen haast met haar honden, enorm zuinig op haar 2 teven. Ze laat haar teven ook maar één keer bij de reu en dan ziet ze wel of ze drachtig zijn.
de teef was bijna 4 jaar en dit zou haar eerste nest worden dus ik had weinig hoop. Ik zou bericht krijgen wanneer ze drachtig bleek.
En ja hoor! Drachtig van 9 pups! Tijdens de geboorte is er 1 pupje overleden maar gelukkig bleven er nog 8 prachtige pups gezond. Ik hoopte zo op een reutje!
3 weken oud waren ze en we mochten kijken, en ja hoor daar zie je dan 8 reutjes door het nest kruipen en piepen!
Gister waren ze alweer 6,5 week dus dat betekende dat ik mocht kiezen, en als je 1e keus hebt is dat nog behoorlijk lastig uit 8.
Maar de vorige keren dat ik er was geweest had ik mijn keuze eigenlijk al gemaakt en gister kwam meneer weer op schoot bij mij liggen en toen wist ik het.
Zie hier, Rex!
Rex is familie van 'Snuf de Hond' (leuk om te weten)
1 oktober komt hij bij ons wonen!
1.

2.

3.

4.
Ik wil oook!!!