dierendag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

dierendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 13:04

ja, het is misschien vroeg maar 4 oktober is het weer dierendag!
wat ga jij met je hond/kat/paard/konijn/enz doen?
bij mij worden ze iedere dag verwend,dus zelf heb ik geen idee haha

EliseXJoelle

Re: dierendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:08

Niks speciaals denk ik. Voor mijn paard is het iedere dag een feest :)

Verder alleen reuzenslakken als huisdier.
Verwacht niet voor 4okt al verhuist te zijn dus helaas nog geen kittens in huis dan :(

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:10

Niks. Paard wordt altijd al verwend, is dierendag niet voor nodig. :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:11

Voor mijn dieren is het ook iedere dag dierendag maar dit jaar is het wel extra speciaal.
Heb mijn paard 15 jaar geleden gekregen op 4 oktober dus dat moet wel even gevierd worden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:11

Ik doe eigenlijk ook niks speciaals met dierendag.

Ik geef ze elke dag (nu alleen nog hond, maar voorheen ook paard en konijnen) wat lekkers en zie niet in waarom op 4okt je daar speciaal bij stil moet staan. Moet je elke dag doen..
Zo denk ik overigens ook over moeder/vaderdag etc.. allemaal commercieel gedoe voor de bedrijven/winkels.. Zo'n dagen zouden niet nodig moeten zijn om stil te staan bij dingen.. Maar da's mijn mening ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:22

persoonlijk vind ik dierendag iets van de commercie.

vroeger in een ver ver ver ver ver, zie ik al ver? verleden toen de hond er nog was om het erf te bewaken of de kudde te drijven. En het paard een vervoermiddel was, of landbouwdier en de kat de muizenvanger.

toen kon ik mij dierendag voorstellen. Een dag waarop je je even realiseert dat het dier waarmee je werkt een levend dier is. Dat je het dier op zo'n dag een dagje vrij geeft en extra aandacht, wat extra lekkers waar normaal gewoon het geld niet voor was. Gewoon een keer in het jaar een extraatje om het dier even te verwennen en in het zonnetje te zetten.

maar als je nu kijkt, de dieren eten vaak nog beter dan wij mensen zelf.. soms vind ik het zelfs wel eens storend als ik zie dat mensen met een uitkering dieren houden en zichzelf gezond eten onthouden om het dier op vers vlees en dure brokken te kunnen zetten.. Dan denk ik wel eens bij mijzelf dat we ernstig doorslaan.

dierendag van tegenwoordig haakt daar volledig op in. Vanuit dat oogpunt haal ik zeker niets voor dierendag en doe ook niets extra's.. Mijn hond krijgt een lekker bot van de slager als ik bij de slager een keer een lekker stukje vlees haal (zo eens in de twee weken), slager slacht zelf en botten zijn gratis te krijgen (overweeg wel eens om er gewoon eerst zelf soep van te trekken zoveel vlees en/of merg zit er op en in).. en zo af en toe als we wat extra's in ons eigen karretje gooien voor het weekend mikken we er eens wat natvoer in voer de dieren ter afwisseling.. brokken koop ik van een middenmoot klasse (omdat ze op hoogwaardig voer huidissues hebben).. en op zijn tijd eens een leuk nieuw speeltje.. Maar zeer zeker niet meer rond 4 oktober.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:37

Niks speciaals hier thuis, mn hond word altijd al verwend.

Misschien is het leuk om naar dieren asiels te gaan en daar alle dieren extra aandacht te geven of nieuw speelgoed.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:49

ze mogen weer gewoon mee naar het werk (dierenopvang) en gaan daar net als anders de kennels in tussendoor het spelen en ravotten op de weiden. Bij goed weer lekker het park in, het bos in of een stadswandeling uiteraard met asielhonden erbij ;)
Tenzij wij dit jaar op deze dag ook gelijk onze open dag hebben dan mogen ze de kennel niet uit tussen 10 en 16 uur maar daar voor en daarna (en tussendoor even een snel rondje) wel lekker even relaxen.
Knaagmateriaal krijgen ze hier zo ongeveer dagelijks ;)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:54

Hond wat lekkers, vogels buiten extra trosgierst, parkiet binnen nieuw speeltje denk ik en lease paard dag erna lekker buitenritje en wat lekkers. ( Helaas, dieren dag valt niet op een dag dat ik haar doe.. )