Oudere hond (11) heeft plotselinge epilepsie aanvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Oudere hond (11) heeft plotselinge epilepsie aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:36

Hallo allemaal,

Uit pure wanhoop hier een berichtje.

Even een korte inleiding. Wij hebben een Duitse Wachtelhond van bijna 11 jaar oud. Ze heeft op twee jarige leeftijd enorme jeuk en uitslag gekregen, waarna wij flink aan het dokteren geslagen zijn. Voeding, zalf, tabletten, supplementen en weet ik het wat allemaal nog meer. Na ook toen wanhopig te zijn geweest heeft ze op advies van de arts prednoral gekregen. De bijwerkingen wogen voor ons niet op tegen haar nieuwe levensgenot, dus dit krijgt ze sindsdien. Op latere leeftijd hebben we Atopica nog geprobeerd, dit mocht helaas niet baten. Daarna Tavegyl gaan bijgeven en hiermee de prednoral flink kunnen terug dringen tot minimale dosis.

Door cholesterol neerslag op haar ogen heeft ze ook jaren speciale vetarme voeding gegeten omdat ze langzaam aan staar/blindheid kreeg hierdoor. En hebben ze sinds n paar jaar vermoeden van kunstmatige cushing, door medicatie.

Gisteren avond omstreeks tien kreeg ze een eerste meteen vrij heftige aanval van epilepsie. Waarna wij gelijk de dierenarts hebben ingeschakeld. Die heeft diazepam meegegeven om rectaal toe te dienen bij heftige aanval. De hele nacht heb ik bij haar geslapen en is ze rustig geweest zonder enige aanvallen en medicatie. Vanmorgen was het helaas weer twee keer raak. Dus weer op naar de dierenarts, bloed getrokken. Daar kwam (helaas) niks uit. Dus waarschijnlijk zit het in haar hoofdje.

Nu is ze nogal een verhaal part medisch gezien en zit ik in dubio. Starten met medicatie of niet. Ik vindt t enorm akelig om haar in de toekomst alleen thuis te laten. Er wordt hier fulltime gewerkt. Zijn er hier mensen met ongeveer soortgelijke ervaringen?

En nog n klein vraagje, ze heeft op de praktijk valium ingespoten gekregen, en blijft non stop zeuren om eten. Verder is ze nu buiten uitgeput levendig en allert. Wie kan er met me meedenken?

Liefs Debbie & Browny

Shivatjuh01

Re: Oudere hond (11) heeft plotselinge epilepsie aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:26

Niemand met ervaringen met plotselinge epilepsie?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:31

Als ik het zo lees heeft ze een flinke medische voorgeschiedenis.. :(:)

Is er de mogelijkheid om met de dierenarts te praten over de mogelijkheden? :)
Wat voel je er zelf bij?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:32

heeft ze geen (bacterieele)ontsteking/infectie ergens?Dat kan ook voor epilepsie zorgen.(baarmoederontsteking ofzo)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:41

upendo schreef:
Als ik het zo lees heeft ze een flinke medische voorgeschiedenis.. :(:)

Is er de mogelijkheid om met de dierenarts te praten over de mogelijkheden? :)
Wat voel je er zelf bij?

Het is inderdaad een zorgenkindje.. Ze heeft in het weekend diverse onderzoeken gehad. Uit bloed is (helaas) niks geks gekomen. Was dat wel zo geweest hadden we tenminste een oorzaak om te behandelen.

De dierenarts adviseert om nu met medicatie verder te gaan en dr toch echt alleen te laten zoals voorheen. Volgens hem kan dat geen kwaad aanrichten. Ik heb het er zelf enorm moeilijk mee. We mogen begin volgende week terug voor controle. Ik ben zo bang dat ze pijn heeft, het is zo'n taaie. Grenzen trekken is zo moeilijk.. :?

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:19

hey, ik heb een amerikaanse stafford gehad en die kreeg toen ze 9 was aanvallen.. Ook zonder aanleiding. Ook zij heeft valium ingespoten gekregen en was toen ook van de rel, veel zeuren om eten en veel drinken (achteraf gezien bleek dat het begin van de ontwikkeling van suikerziekte te zijn)

Als ze een aanval kreeg (soms echt letterlijk uit het niks) hadden het vaak maar af te wachten, vooral in de gaten houden dat ze veilig is en zichzelf niet kan beschadigen met bijvoorbeeld het bijten en haar tong. Ook wij kregen diazepam mee naar huis en deden dit ook in de heftige gevallen.
Epilepsie komt zo en zo uit het hoofd, de vraag is alleen waar het uit het hoofd komt. Daisy is uiteinderlijk 14 geworden toch we ervoor gekozen hebben haar een waardig afscheid te geven. Maar dit kwam vooral door de suikerziekte, dat heeft haar echt de das om gedaan.

Met Epilepsie zou ik kijken in hoeverre het haar leven beinvloed. En hoe ze zich voelt na een aanval.. iig veel sterkte ermee!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:03

Dankjewel Nsky86!

'Fijn' om te lezen dat er honden zijn die 'hetzelfde' hebben en dat de jouwe er nog oud mee is geworden.

Browny is getest op suiker, dat was het niet. We kijken het inderdaad van dag tot dag aan. Dankje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:29

was je hond net geent?Ik ken verschillende honden die het van enten kregen.De eigenaren hebben toe besloten niet meer te enten en toen was het over.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:31

geerke schreef:
was je hond net geent?Ik ken verschillende honden die het van enten kregen.De eigenaren hebben toe besloten niet meer te enten en toen was het over.

Nee enting is van februari. Ik heb het al overal gezocht. Entingen, voeding (vergiftiging) maar helaas.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:37

Niet om je extra zorgen te maken,
Wij zelf hebben een hondje gehad, deze had geen medische voorgeschiedenis en is altijd gezond geweest. Helaas kreeg hij plotseling op 16.5 jarige leeftijd epileptische aanvallen. Direct bij de 1e aanval naar de dierenarts gereden. ongeveer 25min. rijden. en hier heeft hij nogmaals een aanval gehad. Bij de dierenarts kreeg hij weer een aanval, en hebben hem helaas in moeten laten slapen. Ze konden nog wel wat doen, maar dan zou hij voor dat moment nog even helder zijn geweest, en tegen de ochtend toch nog zijn overleden. Wij hebben gekozen om hem niet verder te laten lijden en hem in te laten slapen.

Hoop voor je dat het met medicatie op te lossen is, maar met wat je ook kiest, heel veel sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:33

nou ja,omdat je om ervaringen vraagt,een paar jaar geleden kreeg mijn toen bijna 13 jarige rottweiler snachts ineens een zware epileptische aanval,smorgens naar de DA geweest en daar hoorde ze wel dat zijn hart soms een wat langere rustpauze had,ik wilde verder niet hele grote ondezoeken op hem doen,een klein alarmlampje gaat nl wel branden bij een 13 jarige hond die zomaar zoiets krijgt,daarnaast was de hond ook erg afgevallen de laatste maand dus ja ,ik hield wel al een beetje rekening met iets ernstigs.

hij heeft toen hartmedicatie gehad en kreeg nog 1 aanval toen ik thuis was,daarna is hij nog 3 dagen aanvalvrij geweest,tot hij savonds weer een aanval kreeg,wel nog een zetpil gegeven,maar snachts kreeg hij de ene aanval na de ander en is hij de dag erop ingeslapen...

ik hoop dat voor jouw hond de medicatie gaat helpen.... :(:)