Jawel jawel, onze kat heeft gisteravond een muis gevangen... Niet dat dat iets nieuws of iets bijzonders is, het hoort bij de natuur. Toch vinden wij het vrij gruwelijk om op de bank te zitten met op de achtergrond de doodskreten van een klein muisje. Daarom hebben we het beestje van de kat afgepakt en in veiligheid gebracht (hij zit nu in onze hooibak, goed afgesloten dus). Van buiten leek hij nog helemaal heel, geen bloed en alles, maar hij was wel behoorlijk toegetakeld en in shock dus het kan best wezen dat hij van binnen niet zo oké meer is. Vanochtend was hij echter behoorlijk te pas en heb ik hem teruggezet in een berg takken achter in de tuin, waar hij ook vrij snel onder verdween.
Ongeveer een uur later had ons monster hem alweer gevonden
En dus zit hij nu opnieuw in de hooibak. De vraag is nu: wat te doen? Achteraf hadden we de kat misschien haar gang moeten laten gaan, maar daar is het nu te laat voor. Het muisje gewoon teruggeven vind ik ook zo cru
Een snelle dood geven (doodslaan, verdrinken) zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. En hij kan natuurlijk ook niet de rest van zijn leven in de hooibak zitten.Iemand adviezen hiervoor?
nee echt kan je muis eten!Zou ik niet proberen