Hoe man overtuigen een hond te nemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

3bengels

Hoe man overtuigen een hond te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:33

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Hoe ga ik mijn man over halen om een hond in huis te nemen?
Wij zijn een gezin met 3 kinderen van 11, 10 en 9 jaar. Ons huis staat tegen de bossen.
Onze kinderen gaan sinds dit schooljaar in vol continue rooster naar school en komen dus niet meer thuis tussen de middag. Dit vind ik zo saai en stil. Ik ben bewust thuisblijf mama geworden. En voor de financiën hoef ik ook niet te werken. Nu zei mijn dochter 3 weken geleden "mama weet je wat ik graag zou willen een hond" toen dacht ik dat is een mooie oplossing om de stilte in huis op te vullen. Om te wandelen en spelen heb ik meer dan genoeg tijd. Ik hou van lange wandelingen maken. Dat doe ik nu al heel vaak. Dan ga ik lekker de bossen in en blijf dan een paar uur weg om lekker mijn hoofd leeg te maken en te genieten van de natuur. Ook in het weekend zijn we eigenlijk altijd buiten in de natuur te vinden (onze hobby is geocaching) dus daar zit het probleem ook niet. Toen ik aan mijn man vroeg wat hij er van vind zei hij "ik wil geen hond want ik wil die verantwoordelijkheid niet!" Onze kinderen hebben al aangegeven dat hun hem uitlaten als ze uit school komen en de rest van de tijd ga ik hem natuurlijk uitlaten. Ik zie eigenlijk geen bezwaren maar mijn man blijft aangeven dat hij de verantwoordelijkheid niet wil. Wat kan ik doen om hem om te halen? Zouden jullie mee kunnen denken?

GeneralFlynn

Re: Hoe man overtuigen een hond te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:40

Met je hele gezin op de bank een kruimelige cake eten,en dan tegen je man zeggen:schat pak jij de stofzuiger even?
Dan zegt hij waarschijnlijk dat je dat zelf moet doen,en dan zeg jij:
Als we een hond hadden dan waren de kruimels al weg,maar van jou mogen we geen hond, dus mag je ook zelfs stofzuigen.
(na drie cakes krijg je een hond)
:D

Xjosee

Ik denk dat het slim is om "noodplannen" te hebben. Er zijn maar weinig kinderen die echt trouw de hond uit blijven laten. Waar gaat de hond heen met vakantie/dagje weg? Heb je echt zin om iedere dag 3x 45 minuten te wandelen? (als de kinderen toch niet willen) vind je wandelen in de winter om 23.00 of later ook leuk als je aan het bos woont en het donker is?

Ik denk dat als je daar samen over praat je er wellicht uit kunt komen.

Anoniem

Tjee, als ik je verhaal lees zou ik niet denken dat het door een moeder van 3 kids is geschreven. Komt een beetje over als "Hoe mijn ouders overhalen dat ik een pony mag" :+ Daarbij is het ook totaal niet relevant dat je voor de financien niet hoeft te werken, dat voegt echt niets toe.

Ontopic, je zult het er samen over eens moeten zijn, dus succes met je man overhalen ;) Een hond 'neem' je immers niet voor even..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:43

Accepteren dat je man het niet wilt. Je moet er allebei achter staan. Overgings heeft je man wel een punt , even een dagje weggaan kan niet zomaar , net zoals vakantie je moet altijd wat regelen . Een hond moet je ook niet overhaast nemen omdat je nu wat mist .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:44

Ik zou proberen om met je man te overleggen om eerst een hond in huis te nemen als gastouder. Dan pas je tijdelijk op zo'n hond. Is het echt niks en dergelijke kan je altijd zeggen hij gaat ter adoptie. Is je man over en ook gek op de hond kan je hem zelf adopteren. Zo kan je man zien of het werkt?

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:45

Wellicht kunnen jullie eerst een hond 'lenen' van vrienden of familie die bijv op vakantie gaan om te kijken hoe dit bevalt, of fungeren als tijdelijk gastgezin voor een adoptie hond. Zo kunnen jullie als gezin zien of de verantwoordelijkheid van het houden en verzorgen van een hond bevalt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:56

Misschien een dom idee, maar als jij nou 1 of 2 dagen gaat werken, kan je man er 1 minder werken en kunnen jullie 1 dag per week samen romantische dingen doen <3
Lijkt mij 100x leuker dan een hond.....maar ik hou dan ook niet van honden :+

Als mijn man ineens een hond zou willen kon hij 30x op zijn kop gaan staan, die komt hier echt niet in huis.
Een hond geeft inderdaad een hoop geregel en ook een boel rotzooi. UItlaten bij -5 en windkracht 6 nog daargelaten :brr:
Ik zou niet aan een hond beginnen als niet iedereen er echt achterstaat.
Mijn ouders en broers hebben ooit zonder mijn medeweten een hond in huis gehaald. Vervolgens mocht ik hem ook uitlaten. Je hoort het al....jeugd trauma's :')

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:05

Zeg je man dat je je niet meer zo veilig voelt in het bos. Ik loop veel hard met mijn honden in het bos en ik ga dan ook diep het bos in, maar ik ben dan blij dat ik ze bij me heb. Je hoort soms van die rare verhalen.

Als je huis dicht bij de bossen staat is het ook beter om een waakhond te hebben, omdat bij dit soort huizen de meeste inbraken voorkomen. Ik heb wel eens op de radio gehoord dat voor een inbreker een huis met hond een absolute "no go" is.

Wat Xjosee zegt over een noodplan is ook een zeer goed idee. Zorg dat je dit allemaal hebt uitgedacht voor je er met je man over begint.

Succes.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:11

Relaxed schreef:
Tjee, als ik je verhaal lees zou ik niet denken dat het door een moeder van 3 kids is geschreven. Komt een beetje over als "Hoe mijn ouders overhalen dat ik een pony mag" :+ Daarbij is het ook totaal niet relevant dat je voor de financien niet hoeft te werken, dat voegt echt niets toe.

Ontopic, je zult het er samen over eens moeten zijn, dus succes met je man overhalen ;) Een hond 'neem' je immers niet voor even..

Zo, ook goede morgen! Proef ik hier enige jaloezie.
? Ik begrijp wel waarom ts dat meldt anders krijg je weer een topic vol met verhalen dat de man zo hard werkt en ts thuis zit en niets zit te doen en dan ook nog een hond wil en wat dat wel niet kost.

TS: gewoon even als volwassenen in gesprek, waar liggen de knelpunten en hoekun je die oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:14

Jaloers? Hoezo dat? Zou doodongelukkig worden, van ellende neem je maar een hond om je minder te vervelen :+

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:22

Relaxed schreef:
Jaloers? Hoezo dat? Zou doodongelukkig worden, van ellende neem je maar een hond om je minder te vervelen :+

Ik proef anders ook een jaloerse ondertoon! Als je niks nuttigs toe te voegen hebt en alleen commentaar levert vraag ik je vriendelijk niet meer te reageren in dit topic. Ik vraag alleen om ideeën en niet om commentaar!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:23

Relaxed schreef:
Komt een beetje over als "Hoe mijn ouders overhalen dat ik een pony mag" :+

Haha, die indruk had ik ook al _O-

Maar zoals Lieverdje86 zegt, oppashond. Van iemand / stel die overdag werken, van mensen die op vakantie gaan oid. Sinds wij afgelopen zomer twee weken een vakantiehond hadden hoor ik onze kids een stuk minder over een hondje :Y)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:24

Benita schreef:
Zeg je man dat je je niet meer zo veilig voelt in het bos. Ik loop veel hard met mijn honden in het bos en ik ga dan ook diep het bos in, maar ik ben dan blij dat ik ze bij me heb. Je hoort soms van die rare verhalen.

Als je huis dicht bij de bossen staat is het ook beter om een waakhond te hebben, omdat bij dit soort huizen de meeste inbraken voorkomen. Ik heb wel eens op de radio gehoord dat voor een inbreker een huis met hond een absolute "no go" is.

Wat Xjosee zegt over een noodplan is ook een zeer goed idee. Zorg dat je dit allemaal hebt uitgedacht voor je er met je man over begint.

Succes.

Dit lijkt me een heel goed excuus. Ik heb 3 herders maar woon buiten en vind het in het donker doodeng hier zonder honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:26

3bengels schreef:
Relaxed schreef:

Ik proef anders ook een jaloerse ondertoon! Als je niks nuttigs toe te voegen hebt en alleen commentaar levert vraag ik je vriendelijk niet meer te reageren in dit topic. Ik vraag alleen om ideeën en niet om commentaar!

Ik snap werkelijk niet dat een volwassen vrouw hier een topic gaat openen omdat ze een hond wil en dat haar man dat niet wil. Kom op zeg, dat bespreek je toch gewoon als volwassenen met elkaar..? :?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:27

Ik zeg altijd dat iemand zelf voor een huisdier moet kiezen, en niet overgehaald of overtuigd moet worden.. :)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:29

Ik vraag alleen aar hoe ik mijn man de laatste drempel over kan duwen meer niet. verderzetten ik niet op commentaar te wachten.
Laatst bijgewerkt door 3bengels op 19-09-14 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:29

Miracle_ schreef:
Ik zeg altijd dat iemand zelf voor een huisdier moet kiezen, en niet overgehaald of overtuigd moet worden.. :)

Precies, net als kinderen, daar kies je ook samen voor en anders niet.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:35

He wat jammer toch dat de reacties meteen zo negatief of bijna aanvallend zijn. Ts ik snap jouw " probleem " heel goed en inderdaad als je je man zou kunnen overhalen om een hond te nemen dan is de kans groot dat hij de hond na een tijdje zo leuk gaat vinden ( want wie houdt er nu niet van honden ? ) dat hij het een geweldig idee van je vond. En ook zeker zo veilig als je in de bossen woont. Maar hoe ga je dit aanpakken? Wat is de ervaring van je man met honden? Heeft hij slechte ervaringen ermee of geen ervaring? Anders is het misschien een idee om iemand met een leuke gezellige kindvriendelijke hond uit te nodigen zodat je man de leuke kanten van een hond kan ervaren? En dat je niet hoeft te werken voor de financiën is alleen maar super, dat betekent dat je hond niet na een tijdje alleen zou komen te zitten omdat er niemand meer tijd voor heeft. Het klinkt als een hele stabiele situatie waar een hond goed in zou passen ! Ik kan wel een keer langs komen met mijn honden :-)
Succes in ieder geval en ik hoop dat er op niet al te lange termijn een leuke gezinshond bij jullie kan komen wonen !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:47

Niet. Als jouw man geen hond wil zou ik zijn mening respecteren en een andere opvulling gaan zoeken van de leegte. Een hond is inderdaad een verantwoordelijkheid en die moet gedragen worden door het hele gezin. Als jouw man eerlijk aangeeft daar niet achter te staan, waarom zou jij hem dan gaan overhalen om jouw zin te krijgen? Jullie zijn inderdaad volwassen mensen en zou ik voor mijzelf spreken dan zou ik er behoorlijk allergisch van worden als mijn man mij over gaat proberen te halen een hond te nemen die ik niet wil.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:50

Hier is t gelukt. :D
Had al een klein hondje, maar daar heb je als waakhond echt helemaal niks aan.
Gebonden zijn we toch al omdat we de paarden aan huis hebben, dus eindelijk ging manlief overstag,'
en heb sinds 2 jaar mn felbegeerde Rottweiler/waakhond/gezinshond/beste maatje. <3

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:54

Veiligheid (ligt er ook aan wat voor een soort hond je wilt)
Euhm...meeste stemmen gelden :o
En dat wat je ons ook verteld, dat JIJ graag een hond wilt.
Maar dan moet je ook de veranwoording nemen! Dus de hond uitlaten, verzorgen, een plekje als jullie bv op vakantie gaan enz.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:56

Mijn ervaring is dat als je een partner echt moet overhalen tot iets, dat het uiteindelijk een bron van ergernis zal worden. Je kunt dingen overleggen, laten zien dat je oplossingen hebt voor vakantie, dagjes weg en weet ik veel, maar als iemand echt niet wil, dan houdt het gewoon op.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:57

Mars schreef:
Niet. Als jouw man geen hond wil zou ik zijn mening respecteren en een andere opvulling gaan zoeken van de leegte. Een hond is inderdaad een verantwoordelijkheid en die moet gedragen worden door het hele gezin. Als jouw man eerlijk aangeeft daar niet achter te staan, waarom zou jij hem dan gaan overhalen om jouw zin te krijgen? Jullie zijn inderdaad volwassen mensen en zou ik voor mijzelf spreken dan zou ik er behoorlijk allergisch van worden als mijn man mij over gaat proberen te halen een hond te nemen die ik niet wil.

Hmmm, haar man kan ook haar hondenwens respecteren?
Waarom moet hij bepalen of er wel of geen hond mag komen?

Dit ook bij kennissen mee gemaakt. Hij wilde absoluut geen hond, hij vond ze dood eng. Zijn vrouw en kinderen wilde juist een hond.
En omdat ik altijd al honden heb, heeft hij mij ook gevraagd wat te doen.
En ik (omdat ik hem goed ken) vertelde dat ze een hond moesten nemen, en dat ik ervan overtuigd was dat hij de beste maatjes met de hond zou worden.
En er kwam een schat van een labrador.
En jawel hoor ze werden de beste maatjes <3
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 19-09-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:58

Als het gaat om levende wezens ga je geen risico nemen, omdat je die niet zomaar weer weg doet als het manlief toch heel erg tegenvalt.