Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Samiyah schreef:De cavia's van voren benaderen bij het oppakken, vanaf boven is erg intimiderend voor ze. (het zijn immers prooidieren)
Verder heb ik eigenlijk nooit echt het idee dat cavia's het leuk vinden om op schoot te zitten, ben ik ook maar mee opgehouden. Lekker in de ren met wat groente en genoeg schuilplekjes vinden ze veel leuker.
Samiyah schreef:De cavia's van voren benaderen bij het oppakken, vanaf boven is erg intimiderend voor ze. (het zijn immers prooidieren)
Verder heb ik eigenlijk nooit echt het idee dat cavia's het leuk vinden om op schoot te zitten, ben ik ook maar mee opgehouden. Lekker in de ren met wat groente en genoeg schuilplekjes vinden ze veel leuker.
Deze was enorm handtam maar deze had ik dan ook in zijn 1tje (ja, niet sociaal en zou ik nu ook nooit meer doen). De 2 cavia's erna (die ik wel samen had) heb ik ook nooit echt goed handtam kunnen krijgen. Ook wegens tijdgebrek omdat ik fulltime werkte + eigen paard had en niet meer studeerde.
). Maar dan ga ik ze wel eerst in huis houden zodat ik ze veel in de hand en op schoot kan nemen en in de zomer wil ik een mooi buitenverblijf met ren voor ze maken. We hebben de tuin groot genoeg
Lukt goed genoeg om ze te pakken om de nagels te knippen ofzo, maar het zijn geen schootzitters.